آدرس غلط ندهید؛ شهرداری وظیفه ای برای ساخت مدرسه ندارد

به گزارش مجله شرقیا، شهردار منطقه22 گفت: عدم واگذاری بعضی از وظایف به مدیریت شهری از سوی دولت، زمینه ساز بروز بسیاری از مسائل در جامعه شده است.

آدرس غلط ندهید؛ شهرداری وظیفه ای برای ساخت مدرسه ندارد

به گزارش خبرنگاران، علی نوذرپور شهردار منطقه22 در جلسه ستاد استقبال از مهر منطقه22 که با حضور نمایندگان آموزش و پرورش منطقه22 برگزار گردید طی سخنانی، گفت: دولت ها تمایل به واگذاری وظایف شان به دیگر دستگاه های اجرایی ندارد و این در حالی است که دولت باید برای تامین سرانه های خدماتی منطقه22 اقدام عاجل انجام دهد.

شهردار منطقه22 با بیان اینکه متاسفانه مدیریت شهری در کشور ما در صندلی واقعی خود قرار ندارد، اضافه کرد: عدم واگذاری بعضی از وظایف به مدیریت شهری از سوی دولت، زمینه ساز بروز بسیاری از مسائل در جامعه شده است و شهرداری با نداشتن اختیارات اجرایی که در دست دولت ها است، نمی تواند به معنای درست خدمات را به مردم شهر بدهد.

وجود جمعیت مازاد و کمبود سرانه های عمومی در 1405

شهردار منطقه22 با اعلام اینکه فضاهای خصوصی قبل از بوجود آمدن فضاهای عمومی در منطقه 22 شکل گرفته است، گفت: در مدیریت شهری گذشته زمین هایی که به عنوان سرانه های عمومی بوده است به بخش خصوصی فروخته شده و در آینده با جمعیت مازاد 350 هزار نفری روبرو هستیم.

نوذرپور درباره کمبود سرانه های آموزشی، بهداشتی، ورزشی و ... در منطقه 22 گفت: تامین این سرانه ها به عهده شهرداری نیست و در واقع سرانه 7 گانه سرانه های هستند که دستگاه ها و سازمان ها وظیفه تامین آنها را به عهده دارند.

وی با اشاره به اظهارات بعضی از مدیران آموزش و پرورش در مورد کمبود سرانه های آموزشی در منطقه22، گفت: شخصا زمانی که در منطقه22 مسئولیت شهرداری را پذیرفتم به کمبود مدرسه در منطقه اشاره نمودم ولی قانون وظایف همه سازمان ها را صراحتا معین نموده است و شهرداری وظیفه ای برای ساختن مدرسه ندارد و وزارت آموزش و پرورش در این خصوص مسئولیت دارد و بهتر است آدرس اشتباه داده نشود.

نوذرپور همچنین از آمادگی شهرداری منطقه22 برای آغاز سال تحصیلی جدید اطلاع داد و تاکید نمود که همه معاونت ها با اداره آموزش و پرورش منطقه در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم آغاز سال تحصیلی همکاری های لازم را انجام دهند.

دو قطعه زمین برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش اهدا شده است

وی با اشاره به اهداء رایگان دو قطعه زمین به آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه گفت: برای بالا بردن سرانه های آموزشی منطقه22 اقداماتی را آغاز نموده و دو زمین در اختیار آموزش پرورش قرار داده ایم اما تا کنون ساخت مدرسه ای از طرف آموزش و پرورش انجام نشده و دولت باید اعتبارات لازم را در این زمینه پیش بینی کند.

هیچ پروانه بلندمرتبه سازی صادر ننموده ایم

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه22، شهردار منطقه 22 در بخش دیگری از صبحتهای خود به طرح تفصیلی جدید منطقه22 این منطقه اشاره نمود و اضافه کرد: این طرح در شورا عالی شهرسازی و معماری تصویب شده و از این به بعد رویکرد زیست محیطی در منطقه حکمفرما خواهد شد.

نوذرپور در ادامه با بیان اینکه اولین اقدام ما این بود که از بلند مرتبه سازی جلوگیری کنیم و بر این اساس هیچ پروانه ای برخلاف مفاد طرح تفضیلی و هیچ پروانه بلند مرتبه سازی صادر ننموده ایم، خاطر نشان کرد: برای هر کدام از پروانه های صادر شده فضای آموزشی و خدماتی دیده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 375

به "آدرس غلط ندهید؛ شهرداری وظیفه ای برای ساخت مدرسه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدرس غلط ندهید؛ شهرداری وظیفه ای برای ساخت مدرسه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید