اطلاعیه مهم اداره مهاجرت کانادا برای پرونده های ایرانی پس از شیوع کرونا

به گزارش مجله شرقیا، با توجه به شیوع ویروس کرونا، اداره مهاجرت کانادا در تاریخ 26 فوریه 2020 طی اطلاعیه ای شرایط جدید و ویژه برای افرادی که از کشورهای چین، کره جنوبی و ایران می باشند خاطرنشان کرد.

اطلاعیه مهم اداره مهاجرت کانادا برای پرونده های ایرانی پس از شیوع کرونا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا 7 روزه هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

با دسته بندی پرونده های ایرانی ها به صورت زیر می توانیم شرایط هر گروه از این افراد را آنالیز کنیم:

گروه اول: افرادی که پرونده در جریان دارند (اقامت دائم) : پرونده این افراد همچنان در حال آنالیز توسط اداره مهاجرت کانادا خواهد بود. با توجه به اینکه پرونده ایرانی ها در کشورهایی آنالیز می گردد که در حال حاضر کرونا آنها را تهدید نمی کند (اغلب ترکیه، فرانسه و کانادا) عموماً تاخیر خاصی متوجه پرونده آنها نخواهد شد اما با این حال احتمال تاخیر در پرونده این افراد وجود دارد.

در صورتی که از این افراد مدارک اضافی درخواست گردد، ابتدا مهلت 90 روزه به آنها داده خواهد شد. حتی اگر این درخواست قبل از این اطلاعیه صادر شده باشد و مدت آن کمتر از 90 روز باشد متقاضی می تواند درخواست مهلت 90 روزه داشته باشد. اگر از متقاضی درخواست انگشت نگاری گردد، این انگشت نگاری حتما باید انجام گردد اما مهلت 90 روزه برای انجام آن در نظر گرفته خواهد شد.

گروه دوم: درخواست ویزای ویزیتوری ضروری (ارجنت) : ایرانی هایی که درخواست ویزای ویزیتوری ضروری به کانادا دارند می توانند به صورت آنلاین پرونده خود را سابمیت نمایند و سپس با ارسال یک وب فرم درخواست خود را مطرح نمایند. دقت کنید که هنگام ارسال وب فرم در جواب سوال آیا پرونده شما خارج از کانادا آنالیز می گردد؟ گزینه No را انتخاب کنید.

همچنین دقت کنید که این روش برای افرادی قابل استفاده است که واقعاً احتیاج به سفر ضروری به کانادا دارند و فقط درخواست هایی آنالیز می شوند که واقعا ارجنت هستند.

گروه سوم: متقاضیان اقامت دائم که ویزا و COPR دریافت نموده اند

ایرانی هایی که ویزای اقامت دائم و COPR دریافت نموده اند اما تا قبل از منقضی شدن ویزا امکان خارج شدن از ایران و سفر به کانادا را ندارند باید با ارسال وب فرم شرایط را شرح داده و حتما عنوان نمایند که به دلیل شرایط موجود تا قبل از منقضی شدن ویزا امکان سفر به کانادا را نداشته و درخواست تمدید زمان ویزا را دهند. پرونده این افراد آنالیز شده و نتیجه به آنها اطلاع داده خواهد شد.

اگر ویزای اقامت دائم یک متقاضی اخیراً منقضی شده باشد باید با ارسال وب فرم درخواست تمدید ویزا دهد اما برای این موردها اداره مهاجرت دوباره باید پرونده را طی مدت 90 روز آنالیز کند (چون ویزای این اشخاص قبل از مسائل مربوط به ویروس کرونا منقضی شده است).

منبع: چمدان
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 732

به "اطلاعیه مهم اداره مهاجرت کانادا برای پرونده های ایرانی پس از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه مهم اداره مهاجرت کانادا برای پرونده های ایرانی پس از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید