افغانستان، تیم های انتخاباتی در 15 ولایت مانع بازشماری آرا شدند

به گزارش مجله شرقیا، کمیسیون انتخابات افغانستان با ابراز نگرانی از احتمال تعویق مجدد اعلام نتایج اظهار داشت که شماری از تیم های انتخاباتی در 15 ولایت از بازشماری آرا جلوگیری کردند.

افغانستان، تیم های انتخاباتی در 15 ولایت مانع بازشماری آرا شدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان گفت که شماری از ستادهای انتخاباتی در 15 ولایت این کشور در اعتراض به بازشماری آرا این فرایند را مختل کردند.

نورستانی با تاکید بر اینکه تنها آرای بیومتریک مورد بازشماری قرار خواهد گرفت، ادامه داد که این فرایند در 18 ولایت افغانستان ادامه دارد.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان خطاب به تیم های انتخاباتی معترض گفت: تنها آرایی که بطور بیومتریک ثبت شده و مطابق با دستورالعمل ها باشد دارای اعتبار است؛ تعدادی از ستادهای انتخاباتی از معتبر قرار دریافت آرای غیر بیومتریک شدیداً ابراز نگرانی نموده اند، ما نگرانی آن ها را درک می کنیم و از آن ها می خواهیم که به تصمیم های کمیسیون توجه عمیق داشته باشند.

به گزارش صدای آمریکا، نورستانی در ادامه نیز از احتمال تعویق مجدد اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ابراز نگرانی کرد.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان اظهارداشت: به دلیل بسته شدن تعدادی از دفاتر ولایتی کمیسیون توسط بعضی از ستادهای انتخاباتی از تاخیر مجدد در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات نگران هستیم.

وی در ادامه نیز از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواست تا برای بازشماری آرا به کمیسیون وقت دهند تا نتایج هرچه زودتر اعلام گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 579

به "افغانستان، تیم های انتخاباتی در 15 ولایت مانع بازشماری آرا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، تیم های انتخاباتی در 15 ولایت مانع بازشماری آرا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید