اوباما: نحوه مدیریت کرونا در آمریکا یک فاجعه تمام عیار بود

به گزارش مجله شرقیا، اوباما از رویکرد خودخواهانه در مدیریت بحران کرونا هم در دولت ترامپ در داخل آمریکا و هم در بین دولت های دنیا انتقاد کرده است.

اوباما: نحوه مدیریت کرونا در آمریکا یک فاجعه تمام عیار بود

باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا از نحوه مدیریت بیماری کرونا در ایالات متحده آمریکا انتقاد کرده و آن را فاجعه ای تمام عیار توصیف کرده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی بی اس آمریکا، اوباما در یک تماس اینترنتی که محتوای آن از سوی یاهو نیوز منتشر شده، دولت ترامپ را مسئول مختل کردن فرایند مبارزه با ویروس کرونا توصیف کرده و عملکرد دولت ترامپ در قبال مدیریت بحران کرونا را فاجعه آمیز دانسته است.

اوباما که این اظهارات را در یک گروه اینترنتی متشکل از مدیران دولت سابق خود بیان کرده، ترامپ و حامیان او را مسئول تشدید تنش های قومی در آمریکا دانسته و تاکید کرده این تنش ها سبب مختل شدن تلاش ها برای مقابله با شیوع ویروس شده است.

به گفته اوباما، عملکرد دولت ترامپ در قبال بحران کرونا یک فاجعه تمام عیار بوده، چرا که ذهنیتی خودخواهانه در مبارزه با کرونا وجود داشته و این نگاه حاکم بوده که در این شرایط برای من چه چیزی هست و بقیه به جهنم.

اوباما تاکید کرده این نگاه خودخواهانه دولت ترامپ به طور مشابه در جهان و در بین دولت ها هم حاکم بوده و به همین خاطر واکنش جهانی به این بحران این قدر ضعیف و پرنقص بوده است. حتی بهترین دولت ها هم در این زمینه بد عمل کردند.

بنا به اظهارات اوباما: چیزی که ما داریم با آن مبارزه می کنیم خودخواه بودن، قومی عمل کردن و تفرقه انگیز بودن و دشمن پنداری است. فرایندهایی که تبدیل به انگیزه های قدرتمندتر در حیات آمریکایی شدند.

اوباما تاکید کرده به خاطر همین نقایص جدی است که او قصد دارد هر چقدر زمان لازم باشد، صرف کرده و هر چقدر می تواند برای جو بایدن سخت تلاش کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1009

به "اوباما: نحوه مدیریت کرونا در آمریکا یک فاجعه تمام عیار بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما: نحوه مدیریت کرونا در آمریکا یک فاجعه تمام عیار بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید