اکران ششمین اپیزود استقلال و ذوب آهن در جام حذفی

به گزارش مجله شرقیا، استقلال و ذوب آهن برای ششمین بار در جام حذفی قرار است به مصاف هم بروند؛ آخرین جدال 2 تیم در این مسابقات به فینال سال 1395 برمی شود.

اکران ششمین اپیزود استقلال و ذوب آهن در جام حذفی

به گزارش خبرنگاران، تیم های استقلال و ذوب آهن باید در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی در استادیوم آزادی به مصاف هم بفرایند. این ملاقات فردا (چهارشنبه) از ساعت 19:35 دقیقه به انجام خواهد رسید.

آبی پوشان تهرانی در حالی به مصاف نماینده اصفهان می فرایند که تا به امروز در جام حذفی پنج بار با این تیم روبرو شده اند که ماحصل آن سه پیروزی و دو شکست در مجموع است. ضمناً از پنج رویارویی، قبلی سه بار تکلیف تیم برنده در ضربات پنالتی معین شده است.

در سال 1381، مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می شد. 2 تیم در دور یک چهارم نهایی به پست هم خوردند. بازی رفت در اصفهان بدون گل تمام شد اما در ملاقات برگشت این تیم استقلال بود که با نتیجه سه بر یک از سد حریف خود گذشت و به نیمه نهایی صعود کرد.

در سال 1386 ذوب آهن در استادیوم فولادشهر میزبان استقلال بود. این بازی درست مانند سال جاری، در مرحله یک هشتم به انجام رسید.

کوشش 120 دقیقه ای 2 تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به اتمام رسید ولی در ضربات پنالتی استقلال با درخشش خیره کننده وحید طالب لو از سد میزبان خود گذشت و در نهایت قهرمان شد.

6 سال بعد بازهم در اصفهان و این بار در مرحله یک چهارم نهایی شاهد رقابت ذوب و استقلال بودیم. این بار هم نماینده پایتخت نشین بود که با گلزنی جی لوید ساموئل فقید پیروز شد از سد سفید و سبزها بگذرد و راهی مرحله بعدی شود.

یک سال بعد مجددا همین اتفاقات تکرار شد ولی این بار ذوب آهن بود که در ضربات پنالتی بر استقلال چیره شد و راهی دور نیمه نهایی شد.

این بازی در 120 دقیقه با تساوی 2 بر 2 سرانجام پیدا کرد و در ضربات پنالتی، تیم اصفهانی با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید. اشک های محسن فروزان بعد از شکست استقلال جزو نکات فراموش نشدنی آن مسابقه است.

نهایتا مهمترین و آخرین جدال این 2 تیم در جام حذفی به سال 1395 برمی شود. 2 تیم در مسابقه فینال و در شهر خرمشهر به مصاف هم رفتند که بعد از تساوی یک بر یک در اوقات معمول و اضافه، این ذوب آهن بود که در ضربات پنالتی با نتیجه پنج بر چهار، آبی پوشان تهرانی را شکست داد و به مقام قهرمانی با یحیی گل محمدی رسید.

حالا برای دومین بار در مرحله یک هشتم نهایی و برای اولین بار در تهران قرار است 2 تیم به صورت تک بازی به مصاف هم بفرایند.

در تنها جدال 2 تیم در تهران که بازی برگشت سال 1381 بود، استقلال با نتیجه سه بر یک به رجحان دست پیدا کرد. حالا اما حدود 19 سال از آن رقابت گذشته است.

یادمان نرود که چند روز قبل در لیگ برتر تیم ذوب آهن در همین استادیوم آزادی پیروز شد با 2 گل از سد استقلال بگذرد. حدفاصل آن بازی تا ملاقات پیش رو، هر 2 تیم یک مسابقه را انجام دادند که منجر به شکست هر دو تیم شد.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1657

به "اکران ششمین اپیزود استقلال و ذوب آهن در جام حذفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکران ششمین اپیزود استقلال و ذوب آهن در جام حذفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید