جزئیاتی جدید از نشست مقامات بلندپایه اطلاعاتی ترکیه و سوریه در روسیه

به گزارش مجله شرقیا، نشست سه جانبه ترکیه، سوریه و روسیه، که روز دوشنبه در مسکو برگزار گردید، به ایجاد روزنه هایی در مساله عادی سازی روابط میان دمشق و آنکارا مطابق با توافقنامه آدانا پرداخت.

جزئیاتی جدید از نشست مقامات بلندپایه اطلاعاتی ترکیه و سوریه در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، اطلاعات حاکی ست که نشست سه جانبه ترکیه، سوریه و روسیه، که دو روز پیش در مسکو پشت درهای بسته برگزار گردید، در آن علی مملوک مدیر دفتر امنیت ملی سوریه، حاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه و بعضی مقام های روسی حضور داشتند.

در این نشست بعضی از مسائل مهم، در وهله نخست اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب، پایبندی به توافق سوچی و نظام آتش بس در مرزها با هدف ایجاد راهکار هایی خلاقانه جهت سرکوب تروریست های بین المللی مستقر در سوریه مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

حاضران در این نشست همچنین درباره مساله شرق فرات صحبت شد؛ جایی که روسیه و ترکیه مهندسان طرح محدود کردن فعالیت های نظامی در منطقه حائل در شمال شرقی سوریه محسوب می شوند، ولی با وجود این، حضور شمار زیادی از عناصر مسلح همپیمان با ترکیه در این منطقه باعث وقوع درگیری ها و حملات موشکی در امتداد آن شده است که در نتیجه آن تا به امروز شماری نظامی و غیرنظامی کشته شده اند.

به همین دلیل، این مذاکرات با هدف حل و فصل مسائل عملی برای کاهش هر چه بیشتر تنش در طول این منطقه و نیز پرداختن به مساله اسرای دو طرف انجام شد.

طبق اطلاعات موجود، طرف ترکی به تعهدش به اصول احترام به حاکمیت دولت سوریه و استقلال و وحدت آن تأکید نموده است.

در این نشست همچنین به ارزیابی های اولیه درباره ایجاد راهکار هایی برای عادی سازی روابط دوجانبه میان سوریه و ترکیه، از جمله بر اساس توافقنامه آدانا منعقد شده در سال 1998، اشاره نموده است ولی با توجه به تشدید مستمر تنش میان دو کشور از شروع بحران، در نشست هیچ راهکار دقیقی در این خصوص ارائه نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 731

به "جزئیاتی جدید از نشست مقامات بلندپایه اطلاعاتی ترکیه و سوریه در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی جدید از نشست مقامات بلندپایه اطلاعاتی ترکیه و سوریه در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید