خبرنگاران 3700 زندانی کرمانی مشمول طرح پایش و غربالگری می شوند

به گزارش مجله شرقیا، کرمان - خبرنگاران - رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سه هزار و 700 مددجو مشمول اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان می شوند، گفت: در حال حاضر کاربرگ شماره یک مربوطه از سوی سه هزار و 245 زندانی تنظیم و جمع آوری شده است.

خبرنگاران 3700 زندانی کرمانی مشمول طرح پایش و غربالگری می شوند

به گزارش خبرنگاران، یدالله موحد شامگاه یکشنبه در ملاقات چهره به چهره با جمعیت مددجویان زندان مرکزی کرمان در راستای طرح پایش و غربالگری مددجویان زندان ها اضافه کرد: در حال حاضر یکصد نفر از قضات استان درگیر اجرای این طرح هستند تا در فرصت 45 روزه مشخص شده برای اجرای طرح، زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان فراهم گردد.

وی اعلام کرد: در راستای اجرای این طرح، قضات ضمن آنالیز پرونده های مددجویان واجد شرایط از تمامی ارفاق های قانونی برای تغییر شرایط زندانی و ایجاد زمینه آزادی آنها با استفاده از تخفیف مجازات، تعلیق مجازات و اعطای مرخصی استفاده می نمایند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ضمن قدردانی از کوشش های دلسوزانه، مخلصانه و جهادگونه مدیران و کارکنان زندان های استان کرمان مطرح نمود: استان کرمان در زمینه کاهش تعداد زندانیان رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

تامین سلامت دغدغه دستگاه قضای کرمان

موحد یادآور شد: با اپیدمی ویروس کرونا و شیوع آن در سطح کشور و استان کرمان، نخستین دغدغه دستگاه قضایی و سازمان زندان ها حفظ و ارتقای سلامت مددجویان زندان ها بود و تمامی کوشش ها و تدابیر برای جلوگیری از ابتلای مددجویان زندان ها به این بیماری انجام شد.

وی به ایجاد لایه های مختلف قرنطینه ای در زندان های استان اشاره و مطرح نمود: شرایط زندان های استان کرمان در سطح کشور نسبت به شرایط عمومی جامعه در باره بیماری کرونا خیلی بهتر است و در این زمینه هیچ دغدغه ای برای تامین سلامت زندانیان وجود ندارد.

مرخصی پنجهزار مددجوی زندانی در کرمان

رییس کل دادگستر استان کرمان ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا، قوه قضاییه تمامی راهکارهای لازم برای تأمین سلامت زندانیان را در نظر گرفته که اعطای مرخصی به زندانیان به منظور کاهش جمعیت کیفری مددجویان در زندان ها از جمله این برنامه ها بوده است که در این راستا در مراحل اولیه و در یک مرحله پنجهزار نفر از مددجویان زندان های استان کرمان به مرخصی رفتند.

موحد اضافه کرد: همچنین ورودی های زندان های استان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قرنطینه و کنترل شده و در این رابطه روزانه 400 نفر در سطح استان معاینه شده اند.

وی به ایجاد زمینه های انجام محاکمات الکترونیک نیز اشاره نمود و گفت: با این اقدام از اعزام و بدرقه مددجویان زندان ها جلوگیری شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در حال حاضر شرایط قضایی مددجویان زندان های استان به صورت مرتب مورد پایش و رصد قرار می گیرد تا زندانیان بی جهت در زندان ها نمانند.

موحد گفت: ستاد دیه استان کرمان در راستای آزادی مددجویان جرائم غیر عمد اقدامات بسیار خوبی انجام داده و رتبه اول کشوری در این زمینه را به خود اختصاص داده است

وی از اقدامات صورت گرفته توسط انجمن حمایت زندانیان نیز قدردانی کرد و گفت: مددجویان زندان ها باید قدردان تمام کوشش ها و زحمات اندرکاران زندان ها باشند و با استفاده از برنامه های فرهنگی، آموزشی و اصلاحی به بازسازی شخصیت خود پرداخته و به نحوی اقدام نمایند که پس از آزادی زندگی شرافتمندانه ای داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید نمود: آزادی نعمت بزرگی است و هر انسان باید کوشش کند که از جهات مختلف مادی، رفتاری و اخلاقی در بند نباشد و نعمت خدادادی آزادی را قدر بداند.

اجرای طرح غربالگری در زندانهای کرمان

مدیرکل زندان های استان کرمان نیز گفت: طرح پایش و غربالگری مددجویان زندان ها در استان با همکاری قضات و مسئولان قضایی درحال اجرا است.

رمضان امیری اضافه کرد: دراین طرح قضات ضمن آنالیز پرونده های مددجویان واجد شرایط، مراحل قانونی برای تغییر شرایط زندانیان را دنبال می نمایند.

وی به ایجاد زمینه انجام محاکمات الکترونیک به دلیل شیوع بیماری کرونا نیز اشاره و مطرح نمود: در حال حاضر تمامی محاکمات به صورت الکترونیکی انجام می گردد که این اقدام در کاهش خطرات ناشی از اعزام و بدرقه مددجویان تاثیر به سزایی داشته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این نشست به آنالیز درخواست های تعدادی از مددجویان زندان ها پرداخت و در ادامه از کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی زندان ها بازدید کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1364

به "خبرنگاران 3700 زندانی کرمانی مشمول طرح پایش و غربالگری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 3700 زندانی کرمانی مشمول طرح پایش و غربالگری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید