دومین نشست کمیته پیگیری توافقات توسعه بندر چابهار در دهلی نو برگزار گردید

به گزارش مجله شرقیا، دومین نشست کمیته پیگیری توافقات توسعه بندر چابهار امروز آدینه با حضور مقامات ایران، هند و افغانستان در دهلی نو برگزار گردید.

دومین نشست کمیته پیگیری توافقات توسعه بندر چابهار در دهلی نو برگزار گردید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دومین نشست کمیته پیگیری توافقات توسعه بندر چابهار روز آدینه با حضور مدیران کل وزارت امور خارجه و سایر سازمان های مرتبط کشورهای ایران، هند و افغانستان در محل وزارت امور خارجه هند در دهلی نو برگزار گردید.

رئیس هیأت هندی که کشورش میزبانی این نشست را بر عهده داشت، در ابتدای نشست ضمن ابراز رضایت از عملیاتی شدن طرح توسعه بندر چابهار خاطرنشان کرد:از زمان برگزاری نخستین نشست کمیته پیگیری تاکنون پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است.

محمدعلی حسن زاده معاون امور بندری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی ایران که به عنوان رئیس هیأت ایرانی در این نشست حضور یافته بود نیز با اشاره به اینکه هدف اصلی نشست امروز آنالیز اقدامات سال گذشته با توجه به نتایج اعلام شده از سوی کارگروه کارشناسی و پیگیری توافقنامه بود، گفت: همچنین اقداماتی که برای سال بعد به منظور استفاده بهینه از توانمندی های بندر چابهار باید اجرایی گردد در قالب توافقنامه ای جمع بندی شد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان اضافه نمود: در این نشست طرف هندی پیشنهاد آنالیز هزینه های کل کریدور ها و اضافه شدن دو بندر جدید را بیان کرد که با موافقت اعضا، بنادر پیشنهادی به عنوان نقاط اتصالی و ورودی و خروجی کالا های ترانزیتی به کریدور ها اضافه شدند.

به گفته وی، در نشست امروز مقرر شد سال آینده میلادی در کشور های هند و افغانستان نشست هایی برای آشنایی بیشتر تجار این کشور ها درباره بندر چابهار برگزار گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 611

به "دومین نشست کمیته پیگیری توافقات توسعه بندر چابهار در دهلی نو برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین نشست کمیته پیگیری توافقات توسعه بندر چابهار در دهلی نو برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید