عضو جدا شده گروه پ گ: آموزش استفاده از پهپاد با نیروهای آمریکایی و فرانسوی بود

به گزارش مجله شرقیا، عضو سابق گروه پ گ در مورد نقش کشورهای خارجی در تامین و تجهیز این گروهها در سوریه گفت: از سوی آمریکا و فرانسه آموزشهای نظامی دریافت می شد و همچنین آموزش کار با پهپاد را نیز آنها بر عهده داشتند.

عضو جدا شده گروه پ گ: آموزش استفاده از پهپاد با نیروهای آمریکایی و فرانسوی بود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، دالیا محمود مسلم برادرزاده صالح مسلم رهبر سابق گروه کردی، یگانهای مدافع خلق سوریه(ی پ گ) خود را تسلیم نیروهای امنیتی استان مرسین کرد.

وی با اشاره به سابقه حضور خود در این نیروها گفت: از 14 سالگی از سوی پدرم به عنوان هدیه به این گروه داده شدم و تا امروز که 21 سالم است در این گروه فعالیت داشتم.

دالیا با بیان اینکه در آن دوره به کمپ بچه ها این گروه در قامشلی ملحق شده است، گفت: در این گروه زبان رسمی و نوشتاری به زبان ترکی است. رهبران پ ک ک(که شاخه سوری آنها پ گ است) در سخنرانی ها و نوشته های خود از زبان ترکی استفاده می کردند.

این فرد جدا شده از پ گ ادامه داد: در بین گروههای تروریستی که در سوریه حضور دارند درگیری های زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به پولی که به زور از سوی این گروه از مردم مرزی گرفته می شد گفت: از هر خانواده مبلغ یکصد لیره به صورت ماهانه و به زور گرفته می شد. همچنین از هر خانواده ای یک فرد را به زور وارد گروه می کردند.

عضو سابق گروه پ گ در مورد نقش کشورهای خارجی در تامین و تجهیز این گروهها نیز گفت: از سوی آمریکا و فرانسه آموزشهای نظامی دریافت می شد و همچنین آموزش کار با پهپاد را نیز آنها بر عهده داشتند.

صالح مسلم رهبر سابق پ گ مدتی با آنکارا برای رسیدن به توافق وارد مذاکره شد اما نتیجه ای در پی نداشت و بدنبال بی نتیجه ماندن مذاکرات از سوی ترکیه تحت تعقیب نهاده شد.

یکی از برادران مسلم البته از هواداران مهم آکپارتی به شمار می رود که در ترکیه ساکن است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1139

به "عضو جدا شده گروه پ گ: آموزش استفاده از پهپاد با نیروهای آمریکایی و فرانسوی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو جدا شده گروه پ گ: آموزش استفاده از پهپاد با نیروهای آمریکایی و فرانسوی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید