لاوروف: هیچ کشوری حق حمله به کشور دیگری ندارد

به گزارش مجله شرقیا، مسکو - خبرنگاران - وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در فنلاند گفت که به مایک پمپئو یادآوری کرده است که هیچ کشوری خارج از چارچوب شورای امنیت حق اقدام نظامی علیه کشور دیگری ندارد.

لاوروف: هیچ کشوری حق حمله به کشور دیگری ندارد

به گزارش خبرنگاران، سرگئی لاوروف و مایک پمپئو روز دوشنبه در شهر رووانیمی فنلاند با یکدیگر دیدار کردند و پس از این دیدار که حدود یک ساعت بطول انجامید، وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره نتایج دیدار به سوالات آنها پاسخ داد.

یکی از موضوعات دستور کار این دیدار که در پشت درهای بسته برگزار گشت، مساله ونزوئلا بود که روسیه و آمریکا درباره آن اختلاف شدید دارند.

به گزارش ریانووستی، لاوروف درباره دستور کار دیدار با پمپئو اظهار داشت: ما درخصوص اوضاع برخی مناطق که در دستور کار سازمان ملل قرار گرفته است، گفت وگو کردیم.

وزیر خارجه روسیه مذاکره با طرف آمریکایی را ادامه گفت وگوهای ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواند و آن را مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت: به عقیده من، ما گام خوبی در راستا بحث هایی برداشتیم که دو روز پیش در گفت وگوی تلفنی بین پوتین و ترامپ انجام گرفت.

لاوروف ادامه داد که در ونزوئلا امکان مداخله نظامی در هیچ حالتی مشاهده نمی شود ضمن اینکه ما مخالف اقدامات نظامی در هر کجای جهان و نقض قوانین بین المللی هستیم و معتقدیم که فقط شورای امنیت می تواند اجازه بکارگیری نیروی نظامی را در پاسخ به تجاوز به یک کشور مستقل بدهد.

**درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا گفت وگو نکردیم

لاوروف در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت که در دیدار با پمپئو درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره ونزوئلا سخنی به میان نیامد.

پمپئو به تازگی گفته بود که ایران و روسیه باید هرچه زودتر ونزوئلا را ترک کنند.

لاوروف گفت: ما قصد نداشتیم بر اظهاراتی که در رسانه ها مطرح می شود، تمرکز کنیم چرا که عوامل زیادی بر اظهارات افراد تاثیر می گذارد که وجه مشترکی با واقعیت ندارد.

**امکان دیدار سران روسیه و آمریکا وجود دارد

لاوروف درباره امکان دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا اظهار داشت که اطمینان دارد چنین امکانی وجود دارد اما اعلام خبری در این باره برعهده کاخ کرملین است.

وی افزود: یادآور می شوم که روسای جمهوری دو کشور توافق کردند که در صورت بوجود آمدن فرصت با یکدیگر دیدار کنند.

اروپام*391**1346**

منبع: ایرنا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 206

به "لاوروف: هیچ کشوری حق حمله به کشور دیگری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: هیچ کشوری حق حمله به کشور دیگری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید