محدودیت ها و قرنطینه کرونایی در جمهوری آذربایجان تشدید شد

به گزارش مجله شرقیا، ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کووید- 19 روز پنجشنبه گفت که با توجه به افزایش شمار بیمارانی کرونا ، محدودیت ها تشدید و قرنطینه ها تمدیدشده است.

محدودیت ها و قرنطینه کرونایی در جمهوری آذربایجان تشدید شد

بر اساس تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذبایجان قرنطینه در این کشور تا 28 دسامبر (8 دی ماه) تمدید شده و برخی محدودیت های سخت قرنطینه اعمال می شود از جمله استفاده از ماسک در فضای باز و بسته اجباری شده و متخلفان تا 100 منات (60 دلار) جریمه می شوند .

همچنین شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل هفته به غیر از فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها همه واحدهای تجاری و خدماتی تعطیل و فعالیت وسایل نقلیه عمومی متوقف می شود .

در حال حاضر در قالب محدودیت های و قرنطینه، مدارس و دانشگاه ها در سراسر جمهوری آذربایجان تعطیل شده و در همه نهاد های دولتی فقط 30 درصد از کارکنان بصورت حضوری کار می کنند و بقیه کارکنان فعالیت خود را انلاین ادامه دهند .

همچنین ورود و خروج از برخی شهرها و شهرستان های جمهوری آذربایجان منع شده است و در شرایط کنونی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای سفر شهروندان به کشورهای خارجی و ورود اتباع خارجی به این کشور، همچنان مسدود است.

موارد ابتلای روزانه به کووید -19 در یک ماه اخیر در جمهوری آذربایجان با جمعیت 10 میلیون نفر به طور قابل توجه افزایش یافته و به گزارش ستاد عملیاتی هیات دولت در 24 ساعت اخیر 2597 نفر در این کشور مبتلا شده اند.

حکمت حاجی اف دستیار رییس جمهوری و عضو ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان ، افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر روزانه را نگران کننده خواند .

یاقوت قارایوا مسوول اداره پیشگیری و کنترل بیماری ها نهاد دولتی بهداشتی یکی از دلایل عمده افزایش موارد ابتلای به کووید -19 در جمهوری آذربایجان را تجمع شهروندان در فضای بسته و باز و بی اعتنایی به استفاده صحیح از ماسک بیان کرد .

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تا به حال 83 هزار و 994 نفر در این کشور به کووید -19 مبتلا و 59 هزار و 465 نفر از آنها درمان شده و نیز یک هزار و 53 نفر جان باختند .، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1343

به "محدودیت ها و قرنطینه کرونایی در جمهوری آذربایجان تشدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت ها و قرنطینه کرونایی در جمهوری آذربایجان تشدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید