میدل ایست آی: سعودی ها برای میاجیگری عراق در تنش با ایران چراغ سبز نشان دادند

به گزارش مجله شرقیا، پایگاه خبری-تحلیلی میدل ایست آی به نقل از منابع مطلع مدعی شد که سعودی ها برای انجام یک دیدار با مقامات ایرانی به عنوان اولین قدم در راستای کاهش تنش به نخست وزیر عراق چراغ سبز نشان داده اند.

میدل ایست آی: سعودی ها برای میاجیگری عراق در تنش با ایران چراغ سبز نشان دادند

به گزارش خبرنگاران، عباس الحنساوی یک مقام دفتر نخست وزیری عراق در گفت وگو با میدل ایست آی گفت: عادل عبدالمهدی که در حال میانجی گری میان تهران و ریاض است، شروطی را از هر دو طرف برای شروع گفت وگو میان عربستان و ایران دریافت نموده است و در این میان، سعودی ها برای انجام دیدار با ایران به عنوان اولین گام در جهت کاهش تنش ها در منطقه موافقت نموده اند.

الحنساوی در ادامه گفت: دولت عراق کانال هایی ارتباطی با هر دو پایتخت دارد. برادران سنی ما با سعودی ها ارتباط دارند و برادران شیعه مان نیز با ایرانی ها.

وی توضیح داد: سعودی ها شرایطی را برای شروع روند مذاکرات مشخص نموده اند، ایرانی ها هم همین طور. ما این شروط را به طرف دیگر منتقل نموده ایم. کار آسانی نیست که دو طرف را که به لحاظ ایدئولوژیک، مذهب و متحدانشان در منطقه مخالف هستند به یکدیگر نزدیک کنی.

این مقام عراقی همچنین گفت که عبدالمهدی از هر دو طرف خواسته است تا دیداری را با یکدیگر انجام دهند که بغداد بانی آن خواهد بود. او همچنین امیدوار است که میزبان این دیدار باشد اما هنوز مکانی برای آن مشخص نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 436

به "میدل ایست آی: سعودی ها برای میاجیگری عراق در تنش با ایران چراغ سبز نشان دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدل ایست آی: سعودی ها برای میاجیگری عراق در تنش با ایران چراغ سبز نشان دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید