خاتمه کاهش اجباری فراوری نفت در آلبرتای کانادا

به گزارش مجله شرقیا، ایالت آلبرتای کانادا به محدودیت اجباری فراوری نفت زودتر از برنامه تا ابتدای دسامبر سرانجام می دهد.

خاتمه کاهش اجباری فراوری نفت در آلبرتای کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران، افزایش فراوری نفت کانادا، محدودیت ظرفیت خطوط لوله و تعمیرات پالایشگاههای آمریکایی در پاییز سال 2018 باعث شد قیمت وسترن کانادا سلکت که قیمت پایه ماسه نفتی کاناداست، در اکتبر و نوامبر به 14 دلار آمریکا در هر بشکه سقوط کند و اختلافش با وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به 50 دلار برسد.

دولت کانادا در دسامبر سال 2018 برای تقویت قیمت نفت سنگین کانادا، کاهش فراوری اجباری 325 هزار بشکه در روز از ژانویه سال 2019 را گفت که اکنون قرار است در دسامبر 2020 انتها پیدا کند.

محدودیتهای اجباری فراوری یک ماه زودتر از زمانی که قرار بود خاتمه می گیرد زیرا آن طور که دولت ایالتی اعلام نموده است فضای کافی در خطوط لوله وجود دارد که به فراوریکنندگان اجازه می دهد از ظرفیت خطوط لوله استفاده نموده و به اشتغالزایی بپردازند.

به گفته سونیا سویج، وزیر انرژی آلبرتا، حدود 16 درصد از فراوری نفت آلبرتا که سومین ذخایر نفتی عظیم دنیا را دارد، در حال حاضر متوقف شده است.

وزیر انرژی آلبرتا در بیانیه ای گفت: در شرایطی که این ایالت در حال سپری کردن شرایط مالی ناشی از شیوع پاندمی کووید 19، بحران قیمت کالا و احتیاج برای خطوط لوله است، حفظ ثبات و قابل پیش بینی بودن بخش منابع طبیعی آلبرتا برای اعتماد سرمایه گذاران حیاتی محسوب می گردد.

دولت قبلی حزب نیودموکراتیک آلبرتا این محدودیت را سال گذشته به منظور کاهش سطح مخازن که به دلیل محدودیت ظرفیت خطوط لوله اشباع شده بودند، وضع کرد. دولت حزب محافظه کار متحد جیسون کنی، نخست وزیر آلبرتا از آن موقع در پی کاهش سرمایه گذاران مکررا به تسهیل محدودیتهای فراوری نفت پرداخته است.

فیل اسکول نیک، تحلیلگر ایت کپیتال در یادداشتی نوشت: محدودیت ماهانه فراوری نفت قرار بود 31 دسامبر منقضی گردد اما فراوری به سطح بسیار پایینتر از محدودیت وضع شده رسیده بود. وی پیش بینی کرد قیمت نفت سنگین وسترن کانادا سلکت تغییر چندانی نخواهد کرد.

شاخصهای قیمت نفت هفته گذشته تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا و چشم انداز کاهش محدودیت عرضه گروه اوپک پلاس کاهش هفتگی چشمگیری را به ثبت رساندند.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی آلبرتا هفته گذشته گفته بود فراوری نفت این ایالت در اوج کاهش فراوری در واکنش به مصرف دنیای کمتر سوخت، 880 هزار بشکه در روز معادل 22 درصد کاهش پیدا نموده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1230

به "خاتمه کاهش اجباری فراوری نفت در آلبرتای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه کاهش اجباری فراوری نفت در آلبرتای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید