کاهش 33 درصدی سوانح دریایی در بندر چابهار، افزایش 66 درصدی خدمات پزشکی در عملیات جستجو و نجات دریایی

به گزارش مجله شرقیا، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از کاهش 33 درصدی سوانح دریایی در بندر چابهار اطلاع داد.

کاهش 33 درصدی سوانح دریایی در بندر چابهار، افزایش 66 درصدی خدمات پزشکی در عملیات جستجو و نجات دریایی

سید حسن ابراهیمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: : با ارتقای فرهنگ ایمنی دریایی، افزایش سطح هماهنگی با کشور های منطقه، ارتقای توان عملیاتی جستجو و نجات دریایی، اطلاع رسانی به موقع در مورد اخطاریه های جوی، تجهیز ایستگاه مرکز جستجو و نجات دریایی، توسعه زیرساخت های ساحلی و برگزاری دوره های آموزشی برای صیادان از ابتدای سال جاری شاهد کاهش میزان سوانح دریایی در سواحل تحت حاکمیت بندر چابهار بوده ایم.

او با بیان این که برنامه های گسترده تری جهت اشاعه بیش از پیش فرهنگ ایمنی دریایی در این اداره کل در دست اجراست ادامه داد: با اقدام های صورت گرفته سوانح دریایی در سواحل تحت حاکمیت بندر چابهار در مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش پیدا نموده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: همچنین با اقدام های صورت گرفته میزان خدمات پزشکی در عملیات جستجو و نجات دریایی بندر چابهار از ابتدای سال جاری تا خاتمه مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد افزایش یافته است.

ابراهیمی اضافه نمود: صاحبان شناور های فعال منطقه قبل از رفتن به دریا از ایمن بودن شناور خود اطمینان پیدا نمایند و علاوه بر رعایت کلیه اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن، قبل خروج از بنادر استان از وضعیت جوی منطقه، به وسیله مرکز MRCC و شماره تماس های زیر اطمینان حاصل نمایند.

شماره مستقیم 1550 شماره تماس اعلام فوریت های دریایی

کانال های 16 و 13 دستگاه VHF

کانال های 822 و 1213 دستگاه HF

شماره تماس 05435321415 اطلاعات هواشناسی دریایی

شماره فاکس 05435321215 مرکز جستجو و نجات دریایی تماس حاص فرمایند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 373

به "کاهش 33 درصدی سوانح دریایی در بندر چابهار، افزایش 66 درصدی خدمات پزشکی در عملیات جستجو و نجات دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 33 درصدی سوانح دریایی در بندر چابهار، افزایش 66 درصدی خدمات پزشکی در عملیات جستجو و نجات دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید