گزارش نشریه ترک از اعترافات اعضای بازداشتی داعش؛ جمع آوری پول در عربستان و امارات در پوشش ذکات

به گزارش مجله شرقیا، نشریه ینی شفق با اشاره به دستگیری اعضای داعش و النصره طی روزهای اخیر در ترکیه، گزارشی از روند انتقال پول از کشورهای حاشیه خلیج فارس به تروریست ها تهیه کرده است.

گزارش نشریه ترک از اعترافات اعضای بازداشتی داعش؛ جمع آوری پول در عربستان و امارات در پوشش ذکات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران نشریه ینی شفق طی گزارشی از بازداشت یک گروه از اعضای داعش و النصره پرداخت.

در این گزارش آمده است: نیروهای امنیتی پلیس عثمانیه در نزدیکی مرزهای شمالی سوریه، هفته گذشته عملیاتی را آغاز کردند که همزمان با استانبول، قاضی عنتاپ، کیلیس و بورسا انجام گرفت.

در این عملیات 7 تبعه خارجی دستگیر شدند که در بین آنها یک تبعه مصری به نام جمال محمود 58 ساله بود و مسئولیت جمع آوری پول، تهیه سلاح و آموزش نیروهای تازه وارد خارجی را بر عهده داشت.

وی طی روزهای گذشته اعتراف کرده که هر ساله بین 500 تا 2 هزار تبعه خارجی را برای جنگیدن در سوریه و عراق آموزش نظامی داده و تجهیز می کرد.

برای تامین هزینه مخارج این کمپهای آموزشی نیز به طور مرتب به عربستان و بحرین رفته و مقادیر قابل توجهی پول دریافت می کرده است. البته وی این مسئولیت را پس از ابوعبید مصری در سال 2015 بدست گرفت که پس از برداشتن پول های جمع آوری شده متواری شده بود.

جمال محمود با اشاره به انتقال منظم پول از کشورهای حاشیه خلیج فارس به این کمپها اعتراف کرده که از عربستان، بحرین، تونس، لیبی، مراکش، مصر و امارات تحت عنوان ذکات پول برای جنگجویان داعش در سوریه و عراق منتقل می شده است.

این افراد که در استان عثمانیه ترکیه در نزدیکی شمال حلب سوریه دستگیر شدند، اعتراف کرده اند که پول خود را از کشورهای امارات و عربستان که تحت عنوان ذکات از کشورهای حاشیه خلیج فارس جمع آوری می شود، دریافت می کرده اند.

در قالب طرحی برنامه ریزی شده، هر 15 روز فردی بنام ابو عبدالرحمن این پول را از کشورهای حاشیه خلیج فارس می آورده و این روند انتقال پول به صورت منظم جریان داشته است. در هر دوره 15 روزه، مبلغ 50 هزار دلار منتقل می شد.

جمال محمود در این باره می گوید: در سال 2015 یک فرد سعودی با مبلغ 70 هزار دلار نزد من آمده و ما با این پول از بازار سلاح سوریه برخی تسلیحات از جمله موشک های ضد هوایی خریداری کردیم. علاوه بر این، برخی جنگجویان اروپایی نیز با خود مبالغی بین 20 تا 80 هزار یورو به همراه می آوردند که از کشورهای اروپایی جمع آوری کرده بودند.

این پول علاوه بر خرید سلاح به پرداخت حقوق برای جنگجویان نیز اختصاص می یافت. به جنگجویان مجرد ماهانه 50 دلار، جنگجویان متاهل 100 دلار و تازه متاهل شده ها 150 دلار پرداخت می شد.

این مسئول مصری عضو داعش با بیان اینکه پس از مدتی به گروه النصره ملحق شده است گفت: با ابومحمد جولانی رهبر النصره 4 بار دیدار کردم و در دوره مسئولیت خود، انتقال جنگجویان خارجی و مهمات به منطقه و رساندن آنها به منطقه جنگی را بر عهده داشتم.

طی هفته های گذشته عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در شهرهای مختلف این کشور منجر به دستگیری تعداد زیادی از عناصر رده بالای داعش و گروه های دیگر تروریستی شده است.

همسر و خواهر ابوبکر البغدادی از جمله افرادی هستند که در این مدت بازداشت شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 569

به "گزارش نشریه ترک از اعترافات اعضای بازداشتی داعش؛ جمع آوری پول در عربستان و امارات در پوشش ذکات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش نشریه ترک از اعترافات اعضای بازداشتی داعش؛ جمع آوری پول در عربستان و امارات در پوشش ذکات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید