گوترش امیدوار است پوتین و بایدن در نشست ژنو درباره کنترل تسلیحاتی مذاکره نمایند

به گزارش مجله شرقیا، دبیرکل سازمان ملل ضمن استقبال از توافق برگزاری نشست رهبران روسیه و آمریکا در ژنو، امیدوار است که آنها مذاکراتی را درخصوص احیای رژیم کنترل تسلیحاتی از جمله به وسیله پیمان جدیدی که جایگزین پیمان استارت نو گردد، شروع نمایند.

گوترش امیدوار است پوتین و بایدن در نشست ژنو درباره کنترل تسلیحاتی مذاکره نمایند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دریا بیشتر بدانید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی اش قرار است 16 ژوئن (26 خرداد) نشست رو در رویی را در ژنو برگزار نمایند.

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: گوترش از این اطلاعیه که روسای جمهور آمریکا و روسیه ماه آینده (میلادی) در ژنو ملاقات خواهند کرد، استقبال می نماید و امیدوار است که آنها مذاکرات سازنده ای را درخصوص چگونگی احیای کنترل تسلیحاتی و خلع تسلیحات اتمی از جمله به وسیله یک توافق تازه که جایگزین پیمان استارت نو خواهد شد، شروع نمایند.

پیمان استارت نو تنها توافق کنترل تسلیحاتی میان آمریکا و روسیه است که همچنان پابرجاست. این پیمان از سال 2011 میلادی به اجرا عایدی و هر دو طرف را ملزم می سازد تا زرادخانه های اتمی شان را به 700 موشک، 800 موشک انداز و 1550 کلاهک مستقر شده کاهش دهند.

مسکو و واشنگتن در فوریه امسال میلادی با تمدید این توافق به مدت پنج سال دیگر بدون هیچ گونه مذاکره مجدد در خصوص شروط آن موافقت کردند. این پیمان پنج فوریه سال 2026 منقضی می گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1735

به "گوترش امیدوار است پوتین و بایدن در نشست ژنو درباره کنترل تسلیحاتی مذاکره نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش امیدوار است پوتین و بایدن در نشست ژنو درباره کنترل تسلیحاتی مذاکره نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید