7 کشته و زخمی در جریان اعترضات سودان

به گزارش مجله شرقیا، منابع پزشکی سودان اعلام کردند در جریانات اعتراضات در این کشور یک معترض کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.

7 کشته و زخمی در جریان اعترضات سودان

به گزارش به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، منابع پزشکی سودان بیان کردند در جریانات اعتراضات روز چهارشنبه در این کشور یک معترض کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.

بر این اساس، در اعتراض های شهر أم درمان واقع در استان خارطوم سودان یک نفر براثر اصابت گلوله کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند. مردم سودان از 28 آذر در اعتراض به سیاست های دولتی و افزایش لجام گسیخته قیمت کالاها دست به راهپیمایی زده و خواهان سرنگونی نظام حاکم شده اند.

مقام های دولتی اعلام نموده اند: تاکنون 19 نفر و از جمله دو نظامی کشته شده اند و این درحالی است که مخالفان دولت شمار کشته ها را حدود 40 نفر اعلام نموده اند. عفو بین الملل نیز چند روز پیش شمار کشته ها را 37 نفر بیان کرد.

درهمین حال عمر البشیر رئیس جمهوری سودان روز چهارشنبه در جمع هوادارانش در خارطوم گفت: پیوسته توطئه هایی ضد سودان برای درهم شکستن و ویران کردن آن درجریان بوده است. رئیس جمهوری سودان در ادامه درخصوص تحولات اخیر در کشورش گفت: برخی در پی اجرای طرح ها و برنامه های طرف های خارجی هستند اما همه باید بدانند هیچ جایگزینی برای گفت وگوی ملی و انتخابات نیست و مردم سودان به وسیله انتخابات تصمیم می گیرند چه کسی مسئولیت اداره امور را در دست داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 134

به "7 کشته و زخمی در جریان اعترضات سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 کشته و زخمی در جریان اعترضات سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید