برگزاری هفته زعفران ایران در تربت حیدریه

به گزارش مجله شرقیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از برگزاری هفته زعفران ایران از 18 تا 25 آبان ماه در تربت حیدریه اطلاع داد.

برگزاری هفته زعفران ایران در تربت حیدریه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه امروز سه شنبه 15 آبان ماه با اعلام این خبر اضافه نمود: با توجه به اینکه منطقه تربت حیدریه و زاوه یکی از قطب های فراوری زعفران دنیا است، برای معرفی شایسته این ظرفیت، برنامه های متنوعی در شهرستان با مشارکت ادارات مرتبط شهرستان تدارک دیده شده است که از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری همایش ملی زعفران، رالی گردشگری، جشنواره عکاسی، رویداد استارتاپی زعفران و ... اشاره نمود.

او گفت: از آغاز فصل برداشت زعفران 18 تور گردشگری داخلی و خارجی برای بازدید از مزارع زعفران به شهرستان آمده اند که از این تعداد 8 تور خارجی بوده اند.

محمدی ادامه داد: یکی از برنامه های این هفته برگزاری رالی گردشگری زعفران از مشهد به تربت حیدریه است که در این برنامه علاوه بر بازدید از مزارع زعفران و آشنایی با مراحل برداشت و پرکنی گل ، از جاذبه های تاریخی و گردشگری و کارگاههای صنایع دستی و ابریشم کشی بایگ بازدید و با موسیقی سنتی و محلی آشنا و از غذاها و دمنوشهای زعفرانی نیز لذت خواهند برد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 89

به "برگزاری هفته زعفران ایران در تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هفته زعفران ایران در تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید