حضور7 استان در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، افتتاح کتابخانه بجنورد

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران، حسین فرخنده صبح یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که به مناسبت سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی برگزار گردید، بابیان اینکه خراسان شمالی برای هشتمین سال میزبان برگزاری این جشنواره است، اظهار کرد: در بخش صحنه نمایشی از 24 استان 92 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 41 اثر به مرحله بازخوانی رسید و درنهایت هشت اثر برای بخش نهایی انتخاب شد.

حضور7 استان در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، افتتاح کتابخانه بجنورد

فرخنده افزود: بیشترین آثار ارسال گردیده به دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی از استان خراسان شمالی با 12 اثر، استان گیلان با 12 اثر و استان تهران با پنج اثر بوده است.

وی توضیح داد: همچنین در بخش نمایشنامه نویسی 28 اثر از 10 استان به دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی ارسال شد که به انتخاب هیئت داوران سه نفر موردتقدیر قرار خواهند گرفت.

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی در ادامه گفت: در این جشنواره استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، تهران، فارس، اردبیل، سیستان و بلوچستان هرکدام با یک اثر و استان قم با دو اثر از روز چهارشنبه 7 شهریور تا شامگاه جمعه 9 شهریورماه جاری به روی صحنه خواهند رفت.

فرخنده بابیان اینکه تالار گلشن و پلاتو شمس میزبان نمایش های جشنواره تئاتر رضوی خواهند بود، اظهار کرد: نمایش پلاک 8 به کارگردانی سعید آقایی از خراسان شمالی، روزهای گل سرخ به کارگردانی بهاره کریم زاده از تهران، سال گذشته در حرم به کارگردانی مسعود احمدی از استان فارس و ماه، برترک اسب پیر به کارگردانی غریب منوچهری از استان اردبیل در نوبت صبح در محل تالار شمس نمایش داده می شوند.

وی افزود: همچنین تئاتر جاده کناره به کارگردانی محمدحسن زاده از استان خراسان رضوی، سنگ بست به کارگردانی رضا خداداد بیگی از سیستان و بلوچستان و دو اثر گاهی در دوزخ، گاهی در بهشت به کارگردانی مصطفی کولی وندی و آلاء به کارگردانی محمدرضا شاه مردی از استان قم در نوبت عصر به روی صحنه خواهند رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشد خراسان شمالی در ادامه به برنامه های ستاد غدیر اشاره نمود و گفت: مراسم عید آسمانی، کاروان شادی در چهار شهر خراسان شمالی، شب های شهر غدیر، تقدیر از بانوان سادات بقاع متبرکه، مراسم عقد در امامزادگان شاخص شهرستان های هشتگانه خراسان شمالی و همایش بانوان ولایی ازجمله برنامه های ستاد غدیر استان است.

فرخنده همچنین بابیان اینکه 10 شهریورماه سال جاری وزیر فرهنگ و ارشاد به خراسان شمالی سفرمی کند، گفت: با حضور وزیر کتابخانه عمومی بجنورد به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: همچنین در هفته دولت 6 کتابخانه روستایی بیدک، چهار بید، چناران، قره جه، خرق و دشت به بهره برداری می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی توضیح داد: در حال حاضر 6 کتابخانه تحویل نهاد کتابخانه های عمومی گردیده و نیز دو کتابخانه دیگر در روستای ارکان و گریوان طی دو ماه آینده تحویل داده می گردد.

فرخنده همچنین به افتتاح کتابخانه شهر آشخانه اشاره نمود و گفت: انتظار می رود با بهره برداری از این کتابخانه سرانه مطالعه این شهر افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 21

به "حضور7 استان در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، افتتاح کتابخانه بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور7 استان در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، افتتاح کتابخانه بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید