خلخال سومین قطب گردشگری اردبیل

به گزارش مجله شرقیا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بازدید از طرح های گردشگری شهرستان خلخال گفت: با به ثمر رسیدن طرح های گردشگری، خلخال به عنوان سومین قطب گردشگری استان معرفی می گردد.

خلخال سومین قطب گردشگری اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل ، نادر فلاحی در حاشیه بازدید از پروژه درحال اجرای گردشگری در تفرجگاه ازناو خلخال گفت: در راستای تعریف چرخه گردشگری مطلوب با موضوع شمال تا جنوب و توسعه متوازن گردشگری در استان، اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری برنامه های کوتاه و بلند مدتی را از جمله توسعه طرح های گردشگری کشاورزی و عشایر در پارس آباد مغان، ایجاد طرح گردشگری سلامت در بیله سوار و طرح گردشگری 2 بهار در منطقه گرمی در دستور کار خود قرار داده است که متناسب با اقلیم منطقه و پتانسیل های موجود هدف گذاری شده اند.

او با بیان اینکه شهرستان خلخال نیز به عنوان دروازه ورودی گردشگران از جنوب به استان اردبیل راه دارد، اظهار کرد: پروژه های گردشگری مهمی در این شهرستان با سرمایه گذاری بخش خصوص و تحت حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان در حال انجام است که پس از اتمام آن ها گام بزرگی در توسعه گردشگری منطقه برداشته خواهد شد و بزودی خلخال به عنوان سومین قطب گردشگری استان اردبیل معرفی می گردد.

او با تاکید برتعریف گردشگری به عنوان محور توسعه استان ، اضافه نمود: با توجه به شرایط مالی ناشی از تحریم های ظالمانه خارجی ، توسعه صنعت گردشگری می تواند در ایجاد اشتغال و رونق مالی نقش مهمی داشته باشد.

فلاحی گفت: در راستای کوشش برای دستیابی به افزایش زمان ماندگاری گردشگران و خارج کردن گردشگری از بحث فصلی اجرای برنامه های طرح ملی زمستان بیدار در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و تاکنون نیز موفقیت های بسیار خوبی از برگزاری برنامه های این جشنواره در مناطق مختلف استان کسب شده است.

فلاحی اعلام کرد: همزمان با اجرای چند طرح بزرگ گردشگری در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال از جمله پل معلق، قصرهای چوبی و احداث هتل و اقامتگاه های موقت، طرح مطالعاتی جامع این منطقه هم اکنون در دست اجرا بوده که با عملیاتی شدن آن زمینه برای توسعه و تکمیل زیرساخت های گردشگری مورد احتیاج این تفرجگاه و امکان فراهم خواهد شد.

او گفت: کوشش می کنیم با راهنمایی بخش خصوصی به اجرای طرح های گردشگری و تاسیسات اقامتی سازگار با طبیعت منطقه، در کنار حفظ فضای سبز و باغات موجود این منطقه زیبا از ظرفیت های گردشگری آن نیز به نحو احسن و با پرهیز از لطمه زدن به بوم زیست منطقه استفاده گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین از هزینه 250 میلیارد ریال اعتبار در هشت ماه امسال برای ایجاد زیرساخت های گردشگری این شهرستان اطلاع داد و گفت: با توجه به روند رو به رشد صنعت گردشگری خلخال اعتبارات مربوط به ایجاد زیرساخت های مورد احتیاج در لکه های گردشگری این منطقه در آینده افزایش خواهد یافت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 144

به "خلخال سومین قطب گردشگری اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلخال سومین قطب گردشگری اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید