ورود کمیسیون بهداشت به بحث فراوری تحت لیسانس مکمل های غذایی

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران، در حالی که حیدرعلی عابدی و محمدحسین قربانی سخنگو و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از ضرورت مقابله با سوءاستفاده هایی که تحت عنوان فراوری تحت لیسانس مکمل های غذایی صورت می گیرد، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس نیز ضمن بازدید از نمایشگاه ایران فارما از ورود کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این موضوع اطلاع داد.

ورود کمیسیون بهداشت به بحث فراوری تحت لیسانس مکمل های غذایی

پزشکیان با اشاره به ظرفیت هایی که در کشورمان برای فراوری دارو و مکمل های غذایی وجود دارد، گفت: هدف مجلس حمایت از صنعت و فراوری است و در این مسیر به دنبال آن است که منافع کلیه ذینفعان حفظ گردیده و زمینه برای توانمند سازی فراوری فراهم گردد.

وی تاکید نمود: یکی از راه های تقویت فراوری داخل، بهره برداری از رویه هایی نظیر فراوری تحت لیسانس است ولی در این رابطه نباید برندهای ما شناخته و فاقد کارخانه، مورد توجه صاحبان صنعت قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: برای تقویت فراوری داخل باید به سراغ کارخانجات شناخته گردیده و معتبر جهانی برویم و زمینه را برای سرمایه گذاری آنها در داخل کشور فراهم کنیم.

پزشکیان اضافه کرد: باید کاری کنیم که فراوری داخل بتواند به ماموریت های اصلی خود یعنی برطرف احتیاج بازار کشور، اشتغالزایی و ارتقای سطح زندگی مردم عمل کند و در این مسیر انتقال دانش فنی و ارتقای تکنولوژی حایز اهمیت است.

به گزارش مهر، پیش از این، برخی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در رابطه با فراوری تحت لیسانس مکمل های غذایی، هشدار داده بودند که اینکه یک نفر در خارج کشور و به خصوص آمریکا و کانادا، یک برند را ثبت کند و بیاید به صنعتگران، گواهینامه فراوری تحت لیسانس عرضه کند، بدون اینکه انتقال تکنولوژی و دانش فنی شکل بگیرد، فریب افکار عمومی و صنعت کشور است و سازمان غذا و دارو باید در رابطه با مکمل هایی که قصد دارند تحت برندهای آمریکایی، در داخل کشور فراوری شوند، دقت نظر و نظارت بیشتری داشته باشد و اصول لازم را مدنظر قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 54

به "ورود کمیسیون بهداشت به بحث فراوری تحت لیسانس مکمل های غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود کمیسیون بهداشت به بحث فراوری تحت لیسانس مکمل های غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید