ابراز نگرانی نسبت به کاهش آمار دانش آموزان، شناسایی فرایند تحصیل میان پایه ها

به گزارش مجله شرقیا، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر لزوم تحلیل رصد فرایند ادامه تحصیل دانش آموزان عشایری تأکید کرد.

ابراز نگرانی نسبت به کاهش آمار دانش آموزان، شناسایی فرایند تحصیل میان پایه ها

به گزارش خبرنگاران، رضوان حکیم زاده؛ ضمن تقدیر از دغدغه مندی و اهتمام ویژه مسئولان آموزش و پرورش عشایر کشور نسبت به تداوم امر آموزش دانش آموزان عشایری؛ به موضوع آمارثبت نام دانش آموزان به عنوان اولین و مهم ترین مسئله آموزش و پرورش عشایر اشاره و اظهار کرد: به علت آن که ما برآورد دقیقی از جمعیت دانش آموزان عشایر کشور نداریم، باید برای محاسبه دقیق درصد پوشش کوشش کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تحلیل رصد فرایند ادامه تحصیل دانش آموزان عشایری پرداخت و گفت: بر اساس آخرین آمار از 208هزار و 448 دانش آموز عشایری، قریب به 72.3درصد در دوره ابتدایی، 19.4درصد در دوره متوسطه اول و 8.17 درصد در دوره متوسطه دوم تحصیل می نمایند.

وی با ابراز نگرانی نسبت به کاهش آمار دانش آموزان در دوره های تحصیلی توضیح داد: سال جاری برای این که اطمینان حاصل کنیم چه تعداد از این دانش آموزان، به تفکیک دختر و پسر وارد مدارس دیگر شده و یا از چرخه تحصیل خارج شده اند، برنامه شناسایی فرایند تحصیل میان پایه ها در واحد مدرسه و منطقه را شروع نموده ایم که بخشنامه آن به زودی به استان ها و منطقه ها ارسال خواهد شد.

حکیم زاده در بحث رصد یادگیری، توجه معلمان به شاخص های عملکردی را بسیار مهم دانست و گفت: وقت آن فرا رسیده است که از صرف ارائه فعالیت به تهیه لیستی از شاخص های عملکردی اصلی برای هر دانش آموز، تغییر جهت دهیم تا بتوانیم به برترین شناخت از شرایط یادگیری و تحصیلی دانش آموزان برسیم و از اثربخشی فعالیت ها اطمینان حاصل کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی در خاتمه با اشاره به استفاده از ظرفیت های درون و برون دستگاهی در جهت ایجاد فرصت های بهتر برای یادگیری با کیفیت دانش آموزان عشایری، بر رصد فرایند حضور دانش آموزان در منطقه ها عشایری همراه با اهتمام ویژه به موضوع سلامت آنان منطبق بر پروتکل های بهداشتی تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1855

به "ابراز نگرانی نسبت به کاهش آمار دانش آموزان، شناسایی فرایند تحصیل میان پایه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی نسبت به کاهش آمار دانش آموزان، شناسایی فرایند تحصیل میان پایه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید