ارتفاع برف در کوهرنگ به 1 متر و 80 سانت رسید

به گزارش مجله شرقیا، طبق آخرین اطلاع هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، ارتفاع برف نو در کوهرنگ به 130 سانتی متر رسیده است که ارتفاع کل برف در این شهرستان را به 180 سانتی متر رسانده است.

ارتفاع برف در کوهرنگ به 1 متر و 80 سانت رسید

به گزارش تسنیم، بارش برف از روز دوشنبه در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده و همچنان این بارش برای اغلب نقاط استان ادامه دارد که باعث شده بعضی محور ها و گردنه های این استان مسدود گردد.

در شهرستان کوهرنگ همچنان محور های مواصلاتی اصلی مانند گردنه های چری، تاراز، شاه منصوری و لبد مسدود است. در سایر شهرستان ها نیز بعضی محور ها بدلیل بارش برف مسدود است.

طبق آخرین اطلاع هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، ارتفاع برف نو در کوهرنگ به 130 سانتی متر رسیده است که ارتفاع کل برف در این شهرستان را به 180 سانتی متر رسانده است.

وح الله غلامی در تبادل نظر با خبرنگار تسنیم در شهرکرد گفت: در اثر بارش شدید برف و به دلیل کاهش دید افقی رانندگان محور های منج، قلعه مدرسه-گردنه چهارطاق، کلواری -چنارمحمودی، هارونی -سودجان، ارجنک- مرغملک، باباحیدر- بخش آباد، کوهرنگ -مسجد سلیمان و گردنه های چری، شاه منصوری و تاراز در شهرستان کوهرنگ تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در محور بروجن به خوزستان نیز یک دستگاه تریلی قیچی نموده و ترافیک ایجاد شده که موقتا موجب مسدود شدن این جاده شده، اما به زودی این محور باز می گردد.

وی گفت: حال عمومی راهدارانی که روز گذشته در بهمن گرفتار شدند خوب است و تنها یکی از آن ها در بیمارستان بستری است که حال عمومی ایشان نیز خوب است.

غلامی اعلام کرد:از زمان اعلام هشدار نارنجی 450 نیروی راهدار در آماده باش کامل هستند و در 42 راهدارخانه به وسیله 300 دستگاه خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک آماده خدمت و انجام عملیات راهداری در چهارمحال و بختیاری هستند.

امدادرسانی به 3975 نفر حادثه دیده بارش برف

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در تبادل نظر با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به امدادرسانی های جمعیت هلال احمر در برف و کولاک از 10 تا 12 بهمن استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در این مدت 21 حادثه در استان رخ داد که تعداد حادثه دیدگان 3 هزار و 975 نفر بودند.

وی اضافه کرد: 14 نفر از حادثه دیدگان به مراکز درمانی انتقال یافتند و به 8 نفر اسکان داده شد. در این مدت 47 تیم عملیاتی، 162 نفر نیروی عملیاتی و 32 آمبولانس به مردم در استان چهارمحال و بختیاری خدمات رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به یک هزار و 300 دستگاه خودروی رهاسازی شده، گفت: امدادرسانی در تمام محور های مواصلاتی استان در جریان است و تا به امروز مسئله ای در ارائه خدمات امدادی احساس نشده است.

مثنوی در خاتمه با توصیه به مردم، اعلام نمود: خواهشمند است مردم از هرگونه سفر غیرضرور پرهیز نمایند و چنانچه که حتما باید سفر خود را انجام دهند، به همراه خود وعده غذایی و لباس گرم، زنجیرچرخ داشته باشند و اطمینان از سالم بودن برف پاک کن و بخاری خودرو نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2212

به "ارتفاع برف در کوهرنگ به 1 متر و 80 سانت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتفاع برف در کوهرنگ به 1 متر و 80 سانت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید