اولین فوق لیسانس رشته دانشگاهی نینجا در ژاپن (

به گزارش مجله شرقیا، ما هر ساله تعداد تقاضاهای خارج از ژاپن زیادی برای تحصیل در این رشته داریم اما باید نکته ای را بگویم و آن اینکه: این رشته دانشگاهی برای تبدیل شدن به یک نینجا نیست.

اولین فوق لیسانس رشته دانشگاهی نینجا در ژاپن (

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

نخستین فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در رشته مطالعات نینجا از ژاپن مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه دریافت کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گنیچی میتسوهاشی 45 ساله نخستین فرد در ژاپن و دنیا است که به مدرک تحصیلی فوق لیسانس رشته مطالعات نینجا دست یافته و حالا میخواهد کرسی استادی و دوره دکترای این رشته را هم در دانشگاه می (mie) در مرکز ژاپن پایه گذاری کند.

گنیچی میتسوهاشی نخستین فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مطالعات نینجا در ژاپن و دنیا در حال خرد کردن پوب برای تهیه هیزم در روستای محل زندگی/عکس: خبرگزاری فرانسه

این نینجای 45 ساله ژاپنی در منطقه روستایی ایگا یکی از پایگاه های سنتی نینجاها در ژاپن اقامت دارد.

او پس از 2 سال تحصیل در دانشگاه می مدرک خود را گرفته و به گفته خودش طی این 2 سال: صبح ها به عنوان کشاورز روی زمین های زراعی کار نموده و بعد از ظهرها مشغول تمرینات رزمی بوده است. و با این ترکیب، فکر کردم می توانم درباره نینجا واقعی بیشتر بیاموزم.

میتسوهاشی که همچنین در 2 ورزش رزمی کونگ فو و یک هنر رزمی ژاپنی به نام شورینجی کِمپو مهارت دارد، ضمن پیگیری ادامه تحصیل برای مقطع دکترا در دانشگاه می در یک مسافرخانه خود در روستای ایگا به متقاضیان آموزش مهارت های نینجا می دهد. متقاضیان به مسافرخانه محلی او می آیند و برای چند روز یا هفته در آنجا می مانندو ضمن اقامت خود ساعاتی در روز را با میتسوهاشی به تمرین حرکات رزمی نینجا می پردازند.

میتسوهاشی در حال آموزش حرکات رزمی نینجا در مسافرخانه اش در ایگا/ خبرگزاری فرانسه

فرهنگ نینجا یک فرهنگ ریشه دار دارای بیش از 500 سال سابقه در ژاپن محسوب می گردد که ترکیبی از مهارت های مختلف هنرهای رزمی است.

این پدیده ریشه در فرهنگ فئودالی قرن پانزدهم میلادی در مناطق مرکزی ژاپن دارد؛ یعنی هنگامی که اربابان فئودال جاسوسان مزدور را استخدام می کردند تا در قلعه های رقبا و دشمنان شان نفوذ نموده و برای آنها اطلاعات کسب نمایند و یا رقبا و دشمنانشان را ترور نمایند؛ و به همین خاطر است که لباس های نینجاها سیاه است و آنها در مخفی شدن و بالا رفتن از دیوارهای سنگی قلعه ها مهارت خاصی دارند.

دانشگاه می در مرکز ژاپن نخستین دانشگاه دنیا است که رشته مطالعات نینجا را در سال 2017 راه اندازی کرد و از سال 2018 اقدام به جذب دانشجو در این رشته کرد که میتسوهاشی نخستین دانشجو و فارغ التحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد پس از 2 سال تحصیل در این دانشکاه است. میتسوهاشی حالا میخواهد برای مقطع دکترا اقدام و تحصیل کند.

او پیشتر در دانشگاه کیوتو ژاپن در رشته توسعه روستایی مدرک لیسانس گرفته است.

ایگا در 350 کیلومتری جنوب غرب شهر توکیو (پایتخت ژاپن) است.

پروفسور یوجی یامادا از اساتید ارشد دانشگاه می ژاپن می گوید رشته مطالعات نینجا سالانه تنها 3 دانشجو برای مقطع کارشناسی ارشد جذب می نماید و نخستین فارغ التحصیل این مقطع دانشگاهی، میتسوهاشی است.

به گفته پروفسور یامادا استاد تمام این دانشگاه: ما در این مقطع تحصیلی در 2 بخش مطالعات تاریخی درباره نینجا و آموزش های عملی مهارت های رزمی نینجا به تربیت دانشجویان مشغول هستیم... من انتظار نداشتم اما میتسوهاشی را تحسین می کنم چون واقعا فراتر از انتظارها در زندگی عادی خود هم مانند یک نینجا زندگی می نماید.

به گفته این استاد دانشگاه ژاپنی: دانشجویان متقاضی باید در 2 آزمون تاریخ ژاپن و نیز خواندن نسخ تاریخی نینجاها مهارت داشته باشند و هر متقاضی که بتواند در این 2 آزمون نتایج بهتری کسب کند، برای تحصیل در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه برگزیده می گردد... از سال 2018 هر سال 3 دانشجو می پذیریم و فکر می کنم متقاضی برای این رشته به تعداد کافی هست.

این استاد دانشگاه می افزاید: ما هر ساله تعداد تقاضاهای خارج از ژاپن زیادی برای تحصیل در این رشته داریم اما باید نکته ای را بگویم و آن اینکه: این رشته دانشگاهی برای مطالعات درباره نینجاست نه تبدیل شدن به یک نینجا.

روستاهایی در ژاپن که هنوز نینجا دارند (+عکس)

10 سلاح برگزیده نینجا!(+عکس)

شکایت دختران نینجای ایران از خبرگزاری رویترز

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1107

به "اولین فوق لیسانس رشته دانشگاهی نینجا در ژاپن (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین فوق لیسانس رشته دانشگاهی نینجا در ژاپن ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید