تور ارزان ارمنستان: مجذوب کننده ترین فستیوال های کشور ارمنستان

به گزارش مجله شرقیا، فستیوال های ارمنستان | Festivals in Armenia

شرکت در جشنواره ها کشوری که به تازگی استقلال خود را کسب نموده است یکی از برترین و موثرترین روش ها برای تجربه فرهنگ محلی و شناخت آداب و رسوم آن است. ارمنی ها عاشق جشن های گوناگون هستند، بنابراین هر سال آن ها پر از وقایع جالب و سرگرم کننده است. اگر در طول فستیوال های ارمنستان به این کشور سفر کنید می توانید حسابی هیجان زده شوید، از مهمان نوازی ارمنی ها شگفت زده شوید، در فستیوال فیلم شرکت کنید و … بدون شک چیزی مرتبط با سلیقه خود برای شرکت کردن پیدا خواهید کرد. برای آشنایی با فستیوال های ارمنستان با خبرنگاران همراه شوید.

تور ارزان ارمنستان: مجذوب کننده ترین فستیوال های کشور ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

روز جاز در ایروان

موسیقی جاز یک ژآنر موسیقی است که ریشه ای آفریقایی-آمریکایی دارد و از نیواورلئان آمده است. یکی از فستیوال های ارمنستان که هر سال برگذار می گردد جشنواره جاز است که به یاری Mezzo Production اجرا می گردد. علاقه مندان به این سبک از موسیقی می توانند در تاریخ 30 ماه آوریل به کاسکاد ایروان یا همان هزار پله مراجعه کنند. این جشن بین المللی است و همزمان با ارمنستان در کشورهای دیگر نیز برگذار می گردد. در این جشن هنرمندان و علاقه مندان از ملت های مختلف گرد یکدیگر جمع می شوند و علی رغم تفاوت های فرهنگی به زبان موسیقی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

10 Tamanyan St, Yerevan, Armenia

فستیوال دلمه

با شرکت در جشنواره دلمه از نزدیک می توانید با فرهنگ و رسوم مردم ارمنستان از نزدیک آشنا شوید و سفر خوشی را در سرزمین زیبایی ها ارمنستان تجربه نمائید. از سال 2011 در ارمنستان تصمیم بر سازماندهی فستیوال دلمه گرفته شد .هدف از این فستیوال توسعه و شناساندن فرهنگ و غذاهای سنتی ارمنستان به عنوان یکی از سرمایه های ملی ارمنستان می باشد .این جشنواره ملی آمیخته شده است با میراث فرهنگی ارمنستان در دنیا و اگر شما یک خوراک شناس واقعی هستید چرا از ارمنستان برای لذت بردن از طعم های مختلف غذا بخصوص دلمه تماشا نمی کنید؟ ارمنستان کشوری با غذاهای مختلف آمیخته با فرهنگ اروپایی و آسیایی می باشد. دلمه یا همان دولما در ارمنستان جایگاه ویژه ای دارد. این نوع دلمه با گوشت خرد شده پخته می گردد که در میان برگ انگور پیچیده شده و البته به انواع مختلفی در شهرها و روستاهای ارمنستان پخته می گردد. روز 20 ماه مه هر سال در روستایی به نام Hnaberd چندین نوع دلمه پخته می گردد و میهمانان این فرصت را دارند تا مزه های لذیذ را امتحان کنند. این فستیوال محدود به خوردن دلمه نیست و بازی ها محلی، پایکوبی و موسیقی، فروش صنایع دستی و چندین برنامه دیگر نیز در کنار آن برگزار می گردد.

Hnaberd, Aragatsotn Province, Armenia

فستیوال شاه توت Syunik

پارک منطقه ای گوریس روز 7 ژوئیه هر سال جشنواره شاه توت را برگزار می نماید که یکی از فستیوال های ارمنستان است. این جشنواره با هدف تبدیل شدن گوریس به مقصد توریستی، مجذوب کننده و تقویت زندگی اجتماعی و مالی منطقه برگذار می گردد. استان سیون با کشور ما ایران مرز مشترک دارد. در هر کدام از منطقه ها این استان نوع خاص و متنوعی از شاه توت رشد می نماید که از آن ها در آشپزی و مربا نیز استفاده می گردد. این جشن همراه با موسیقی سنتی ارمنی و پایکوبی ساکنان محلی است. گردشگران و بازتماشامایندگان می توانند توت ها که در ظروف مختلف ارمنی و سنتی چیده شده اند را ببینند. این جشنواره که در اولین شنبه ماه جولای برگزار می گردد، به صورت رایگان پذیرای مهمانان خود می باشد. مهمانانی که علاقه به خرید سوغات و هدیه دارند، می توانند با هزینه ای جداگانه از این فستیوال خرید کنند.

Goris Regional Park, Syunik Province, Armenia

فستیوال وارداور

در روز 8 ماه ژوئیه هر سال در سراسر کشور یکی از شهورترین فستیوال های ارمنستان برگذار می گردد که وارداور نام دارد. نام آن به ارمنی دو معنی دارد یکی به معنی آب پاشید نو دیگری شکفته شدن گل سرخ است. طبق گفته افسانه های محلی Astghik با پاشیدن آب عشق را در سراسر کشور توسعه می دهد و به یاری آن عشق به مبارزه همیشگی خود با شیطان ادامه خواهند داد. این جشن در میان بچه ها محبوب است؛ بچه های که از فعالیت اصلی این جشن یعنی ریختن سطل آب روی مردم به عنوان تبرک و به نشانه تطهیر، لذت می برند. هرچند احتمالا بیشتر بازتماشامایندگان به اهمیت این جشن پی نمی برند، اما گردشگران به طور کلی از آب خنک به عنوان وسیله ای برای فرار از دمای سوزان فصل تابستان ارمنستان استقبال می کنند. برنامه های این جشن عبارتند از: مراسم کلیسا، نمایش های شگفت انگیز گروه های پایکوبی و ترانه های فولک، بازی های ملی سنتی، غرفه های موضوعی آب پاشی، نمایش سنت های منطقه ها مختلف، غذاهای تشریفاتی و آثار هنری. به علاوه در این جشن، نمایش موزیکال گروه ها و بازیگران مختلف محبوب، ماهیت این جشن آب پاشان را به شیوه خود به کل دنیا معرفی خواهد نمود.

جشنواره رنگ ایروان

یکی دیگر از فعالیت های عجیب و غریب در عین حال بامزه ای که می توانید در فستیوال های ارمنستان تجربه کنید، جشنواره رنگ است. که اواسط ماه ژوئیه برگزار می گردد و البته تاریخ آن فرق دارد. این رویداد صبح زود شروع می گردد. عده ای ورزشکار با انرژی جمعیت را گرم و آماداه 5 کیلومتر دویدن می کنند. آن ها در طول راستا رنگ های بی ضرر را روی یکدیگر می پاشند و تماما رنگی به خانه بازمی گردند. به سه آقا و سه خانمی که اول از خط سرانجام عبور کنند جایزه مخصوصی داده خواهد شد.

پس از رزرو هتل ایروان و سفر به این شهر، تاریخ سفرتان را با این جشنواره هماهنگ کنید.

فستیوال بین المللی زردآلوی طلایی در ایروان

عاشقان سینما می توانند هرسال بین روزهای هشتم تا پانزدهم ماه ژوئیه به ایران سفر کنند تا در یکی از فستیوال های ارمنستان به نام جشنواره بین المللی زردآلوی طلایی شرکت کنند که در سینما مسکو برگذار می گردد. هدف اصلی از برگزاری این جشنواره بالا بردن خلاقیت فیلم سازان و آشنایی و ارتباط آنان با یکدیگر است تا انگیزه آن ها بالا برود. موضوع بیشتر فیلم هایی که نمایش داده می شوند مسائل تجربیات انسانی، زندگی روتین و روزانه مردم و مسائل و ویژگی های یک ملت است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1989

به "تور ارزان ارمنستان: مجذوب کننده ترین فستیوال های کشور ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: مجذوب کننده ترین فستیوال های کشور ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید