درهای خانه امیرکبیر به روی گردشگران گگردده می گردد

به گزارش مجله شرقیا، معاون حفظ و احیای میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: مرمت کامل خانه منسوب به خاندان امیرکبیر صورت گرفته و از فردا به روی گردشگران گگردده می گردد.

درهای خانه امیرکبیر به روی گردشگران گگردده می گردد

ایسنا: محسن کریمی با اشاره به بهره برداری رسمی از منزل امیرکبیر در روستای هزاوه اراک، گفت: فردا همزمان با برگزاری نهمین جشنواره انگور هزاوه درب خانه امیرکبیر که به صورت کامل مورد مرمت قرار گرفته به روی علاقمندان گگردده می گردد و از این پس گردشگران می توانند از این بنا دیدن نمایند.

وی توضیح داد: خانه امیرکبیر که در سال 1389 به ثبت آثار ملی رسیده در سال 1392 توسط میراث فرهنگی تملک و عملیات مرمت و احیای کامل آن شروع شد. با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی این بنا، مرمت سازه و استحکام بخشی آن صورت گرفته و سقف بنا، درب و پنجره ها، تاسیسات، قنوات و … به صورت کامل مرمت شد و کف سازی آن نیز انجام گرفت.

کریمی با اشاره به اینکه برای مرمت این بنا 600 میلیون تومان از منابع استانی با تخصیص سازمان برنامه و بودجه استان هزینه شده است، گفت: قرار است این خانه در آینده به موزه امیرکبیر و مرکز مطالعات تاریخ معاصر استان تبدیل گردد.

این بنا در دو طبقه به وسعت 625 مترمربع و زیربنای 815 متر مربع احداث شده است.

میرزا محمدتقی خان فراهانی مشهور به امیرکبیر صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار متولد 1186 در روستای هزاوه شهرستان اراک بود.

وی اصلاحات بزرگی را در ایران بنیانگذاری کرد که این اصلاحات اندکی پس از رسیدن وی به صدارت شروع و تا سرانجام صدارت او دنبال شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 492

به "درهای خانه امیرکبیر به روی گردشگران گگردده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درهای خانه امیرکبیر به روی گردشگران گگردده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید