دره اناره گتوند یکی از تفرجگاه های استان خوزستان به شمار می رود

به گزارش مجله شرقیا، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دره اناره گتوند یکی از تفرجگاه های استان خوزستان به شمار می رود.

دره اناره گتوند یکی از تفرجگاه های استان خوزستان به شمار می رود

منطقه گردشگری دره انار که به دره اناری نیز معروف است، در بخش مرکزی و در 25 کیلومتری مرکز شهرستان گتوند واقع شده است. این منطقه با دمای بسیار مطبوع و خنک در فصل گرم سال یکی از منطقه ها دیدنی و گردشگرپذیر استان خوزستان بشمار می آید. درختان انار و انجیر و انواع گیاهان دارویی در کنار چشمه های مختلف بر جذابیت این منطقه اضافه کرد. وجود چشمه سارها، دیوارهای قندیل بسته، بوته زارها، گونه های گیاهی و تلفیق آب و کوه و درختچه های وحشی زیبایی های این منطقه گردشگری را دوچندان نموده است.

برای رسیدن به این دره زیبا و دیدنی، باید حدود 20 دقیقه را بصورت پیاده روی و کوهپیمایی طی کرد. بعلاوه، برای رسیدن به بخشهایی از این دره به ناچار باید خود را به آب زد تا به نقاط بکر دره انار رسید. آب در این دره سرسبز بسیار خنک و گوارا بوده و گونه های مختلفی از انواع ماهیان نیز در چشمه های این دره بچشم میخورند. بعلاوه، وجود چشمه های فراوان در دل کوه و ریزش مداوم آن در دره باعث ایجاد حوضچه هایی شده و این نقطه مکان مناسبی برای سرگرمی و شنای گردشگران است.

منبع: همگردی
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2220

به "دره اناره گتوند یکی از تفرجگاه های استان خوزستان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره اناره گتوند یکی از تفرجگاه های استان خوزستان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید