دوره های کارآموزی و کو آپ در کانادا

به گزارش مجله شرقیا، پیدا کردن تجربه کاری بخشی از برنامه درسی بعضی رشته های تحصیلی است. دانشجویان می توانند با گذراندن دوره کارآموزی یا کو آپ در رشته تحصیلی خود تجربه کاری به دست بیاورند. اگر دوست دارید هنگام تحصیل در کانادا، کار هم بیابید و تجربه کاری بین المللی به دست بیاورید، یک دوره کارآموزی یا کو آپ بهترین گزینه برای شما خواهد بود!

دوره های کارآموزی و کو آپ در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بسیاری از دانشکده ها و دانشگاه های کانادا برنامه های کارآموزی ارائه می کنند که شما با استفاده از آنها می توانید در حین تحصیل دروس به صورت نظری، تجربه عملی و کاری هم به دست آورید که برای آینده کاری تان بسیار ارزشمند خواهد بود.معمولا دانشجویان ترم های کلاس را می گذرانند و سپس دانشی که به دست آورده اند را در دوره های کارآموزی رشته خود استفاده می کنند. برنامه های کو آپ یا کارآموزی همچنین راهی عالی برای کسب درآمد حین تحصیل و نیز غنی کردن رزومه و سابقه کاری و آشنا شدن با افرادی که در رشته شما کار می کنند پیش پای شما فراهم می نماید. دانشجویان بین المللی که می خواهند در کارآموزی یا کو آپ شرکت کنند می بایست اجازه اقامت کاری داشته باشند.

شرایط

برای اینکه واجد شرایط برنامه های کو آپ/ کارآموزی باشید می بایست:

  • توسط موسسه ای که در آن ثبت نام نموده اید، دانشجوی تمام وقت باشید، و
  • در یک دوره کو آپ/ کارآموزی ثبت نام نموده باشید و آن دوره باید جزو دوره های معتبری باشد که سازمان های فدرال از آنها نیرو جذب می کنند.

گفتنی است که وقتی یک برنامه دوره های کاری اجباری و اختیاری را در بر می گیرد تنها دوره هایی که گذراندن آنها برای فارغ التحصیلی الزامی است را باید در Public Service of Canada به اتمام رساند. شهروندان غیرکانادایی هم می توانند در دوره های کو آپ و کارآموزی شرکت کنند اما شهروندان کانادایی ارجحیت دارند. مراد از شهروند کانادا هم فردی است که یا به وسیله تولد و یا به وسیله اخذ تابعیت کانادا مطابق با قانون شهروندی کانادا شهروند کانادا شده است.

نحوه ارائه تقاضا

برای ثبت نام جهت شرکت در کو آپ یا کارآموزی می بایست:

  • بوردهای دانشکده خود را مشاهده کنید، و
  • با یاری هماهنگ کننده دوره کارآموزی/کو آپ پردیس دانشکده خود ثبت نام کنید.

به یاد داشته باشید که هر یک از آگهی های شغلی را با دقت مطالعه کنید. توضیح وظایف، ملزومات و شرایط در این آگهی ها درج شده اند.

ملزومات:

  • داشتن یک اجازه اقامت تحصیلی معتبر
  • کار مورد نظر می بایست یکی از بخش های اصلی رشته تحصیلی شما در کانادا باشد
  • کار مورد نظر همچنین می بایست بخشی از ملزومات و پیش احتیاجهای تحصیلی رشته شما را تشکیل دهد
  • مدت زمان کو آپ یا کارآموزی مورد نظر نمی تواند بیش از 50 درصد کل دوره تحصیلی شما باشد

سؤالات رایج در خصوص کو آپ/ کارآموزی

فرق بین کو آپ و کارآموزی چیست؟

حتما این سوال برایتان پیش آمده که کو آپ و کارآموزی چیست و این دو چه تفاوت هایی با هم دارند؟ خوب است بدانید کو آپ برنامه ای است که در آن تدریس کلاسی با ترم های کاری مرتبط با رشته تحصیلی جا به جا می گردد. و کار آموزی هم برنامه ای است که طی آن، کارها به شما محول می گردد و یک سوپروایزر هم بر کار شما نظارت می نماید و شما طی این مدت کارآموزی آموزش ضمن کار دریافت می کنید و مهارت ها و دانش مورد احتیاج برای ورود به حرفه یا راستا شغلی خود را به دست می آورید.

مدت زمان کارآموزی ها و کو آپ ها چقدر است؟

مؤسسه آموزشی که شما در آن تحصیل می کنید مدت زمان هر یک از تکالیف را مشخص می نماید. تکالیف کو آپ معمولا چهار ماه به طول می انجامند. اما کارآموزی ها ممکن است بین چهار تا 18 ماه طول بکشند. مدیران ممکن است با تایید قبلی مؤسسه آموزشی، دوره های کاری پشت سر هم را به دانشجویان بدهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با چه مرجعی باید تماس گرفت؟

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های کو آپ و کارآموزی با دفتر هماهنگ کننده کو آپ کمیسیون خدمات عمومی تماس بگیرید و یا به این آدرس ایمیل بزنید: [email protected]

می توان دانشجویی را از هر دوره کارآموزی یا کو آپ استخدام نمود؟

خیر. تنها دانشجویانی که در دوره های کارآموزی/ کو آپ مورد تایید PSC شرکت نموده اند را می توان جهت کار در خدمات عمومی استخدام کرد. آن دوره ها در وبسایت PSC تحت عنوان دوره های مورد تایید PSC فهرست شده اند.

حوزه انتخابی برای کارآموزی / کو آپ را چطور می توان تعریف نمود؟

از پاییز 2008 ، سمت های تمام وقت برای تمامی دوره های دانشجویی منوط به حوزه انتخابی ملی هستند. سازمان ها هنگام استخدام یک دانشجوی کو آپ باید دانشجویان م

سازمان ها باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • چه دوره های آکادمیکی احتیاجهای آنها را بهتر بر طرف می نماید
  • آیا دوره کارآموزی یا کوآپ توسط PSC تایید شده یا نه
  • و اینکه لحاظ کردن دانشجویان از بیش از یک موسسه حجم قابل توجهی از کاندیدها را گرد هم می آورد

آیا یک غیرکانادایی که واجد شرایط سمت شغلی مورد نظر است را می توان استخدام نمود؟

خیر. مطابق با قانون استخدام خدمات عمومی شهروندان کانادا ارجحیت دارند. به همین نحو یک شهروند کانادا از شهروند غیرکانادا در شرایط برابر ارجحیت دارد.

وقتی هیچ شهروند کانادایی واجد شرایط شغل مورد نطر نباشد آیا می توان متقاضیان غیرکانادایی را در صورت ذیصلاح و واجد شرایط بودن به سمت شغلی مورد نظر گماشت؟

بله. در آن شرایط، غیرکانادایی ها را هم می توان در نظر گرفت. هرچند که غیرکانادایی های منتخب باید اجازه قانونی برای کار در کانادا داشته باشند.

آیا باید برای دانشجویانی که در دوره کارآموزی یا کو آپ شرکت می کنند برنامه آموزشی تهیه نمود؟

بله. خط مشی TBS برای استخدام دانشجو سازمان ها را ملزم نموده که برای هر تکلیف گماشته شده می بایست یک برنامه آموزشی تهیه کنند. سازمان ها می توانند خودشان برنامه را تهیه کنند و یا می توانند از برنامه کلی که موسسه آموزشی تامین نموده همراه با توصیفی از تکلیف به خصوص استفاده کنند. علاوه بر این، سازمان ها ملزم هستند که پیشرفت دانشجو را ارزیابی کنند. بازخورد بخش مهمی از فرایند یادگیری است؛ یک برنامه آموزشی لازم است چرا که اهدافی را که دانشجو می بایست به آنها برسد وضع می نماید و ابزاری برای ارزیابی پیشرفت و عملکرد او در آخر کار ارائه می نماید.

فرم ارزیابی تحصیلی

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 971

به "دوره های کارآموزی و کو آپ در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های کارآموزی و کو آپ در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید