راه اندازی کارگاه صنایع دستی پیکرتراشی در هتل تخت جمشید

به گزارش مجله شرقیا، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مرودشت از راه اندازی کارگاه صنایع دستی پیکرتراشی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال خبر داد.

راه اندازی کارگاه صنایع دستی پیکرتراشی در هتل تخت جمشید

بهگزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، بهمن مردانی امروز 15 مردادماه 1399 اظهار کرد: کارگاه پیکرتراشی با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی در هتل جهانگردی تخت جمشید راه اندازی می شود و در مراحل بعدی نمایشگاه و آموزشگاه این رشته هنری نیز راه اندازی خواهد شد.

او ادامه داد: هنر پیکرتراشی امروزه در قالب یک صنعت درآمدزا در جهان شناخته می شود که همواره مورد توجه دوستداران هنر بوده و با ایجاد این کارگاه پیکرتراشی در هتل جهان گردی تخت جمشید، علاوه بر یک فضای کارگاهی، نمایشگاهی نیز در راستای عرضه و نمایش محصولات تولید شده به گردشگران و دوستداران هنر فراهم خواهد شد.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مرودشت گفت: این کارگاه به وسعت حدود 300 مترمربع و اشتغال زایی سه نفر و با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال از اعتبارات شخصی توسط حمید عمادی هنرمند پیکرتراش که سابقهٔ زیادی در هنر پیکرتراشی و مجسمه سازی دارد، راه اندازی شده است. از آثار این هنرمند می توان به نقوش برجسته بر روی تنه درختان خشکیده باغ جهان نمای شیراز اشاره کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1168

به "راه اندازی کارگاه صنایع دستی پیکرتراشی در هتل تخت جمشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کارگاه صنایع دستی پیکرتراشی در هتل تخت جمشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید