زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک گردیده مسکن دار می شوند

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران، فرید براتی سده ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح واحدهای مسکونی بهزیستی استان، اضافه نمود: مسکن یکی از اصلی ترین نیازهای اجتماعی هر فرد است و بهزیستی استان زنجان در حوزه ساخت مسکن تاکنون عملکرد خوبی داشته است.

زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک گردیده مسکن دار می شوند

وی به فعالیت های بهزیستی در حوزه ساخت مسکن اشاره نمود و گفت: امروز خانواده چند معلولی در کشور نداریم که مسکن نداشته باشند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: در بخش اجتماعی زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک گردیده نیز در صورت احتیاج مسکن دار می شوند.

براتی بابیان اینکه تعداد آمار مراکز غیرمجاز متفاوت است، گفت: فعلاً آمار دقیقی در این حوزه نداریم.

وی اضافه کرد: مراکز اقامتی سه دسته هست و مراکز اقامتی میان مدت که یک هزار و 198 مرکز است، مراکز بلندمدت 34 مورد که مدت زمان اقامت در آن 6 ماهه است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی بابیان اینکه مراکز مربوط به ماده 16 و معتادان بی خانمان داده گردیده است، اضافه کرد: تعداد این مراکز 17 مورد است و در استان هایی که مراکز ماده 16 نداریم از مراکز موجود خود بهزیستی با استناد به تبصره 2 ماده 16 استفاده کردیم.

براتی سده اهمیت موضوع مسکن در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره نمود و گفت: باید در این زمینه خیرین دست بهزیستی را بگیرند.

وی به فعالیت 14 مرکز توانمندسازی معتادان اشاره نمود و گفت: طرحی به عنوان مدیریت مورد در حال انجام است که به معتادان ترک نموده کمک گردد و در این بخش برای افرادی که مسکن ندارند اقدامات لازم برای اسکان فراهم می گردد.

براتی سده تأکید کرد: استان های فاقد مراکز مختص معتادان متجاهر ازجمله استان زنجان، این قشر را با رأی قاضی به کمپ های موجود ارجاع می دهند، و درزمینه معتادان متجاهر در سطح کشور، 620 مرکز با بهزیستی همکاری می نمایند و فعال هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 23

به "زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک گردیده مسکن دار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک گردیده مسکن دار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید