سفر به کازابلانکا ؛ تفریح پولدارها

به گزارش مجله شرقیا، در سفر به کازابلانکا برای صبحانه به مشکل می خورید. در کازابلانکا صبحانه را دیرتر صرف می نمایند. بنابراین صبح خروس خوان دنبال صبحانه نگردید.

سفر به کازابلانکا ؛ تفریح پولدارها

کازابلانکا گران ترین جا برای سفر کردن است. دلیلش هم واضح است. کازابلانکا چیزی دارد که در جهان کم نظیر است. آن چیز خاص، کویر است. البته نه یک کویر معمولی! کویری که بلافاصله به اقیانوس می چسبد. در واقع کازابلانکا کلی ساحل کویری دارد. نمونه ایرانی آن هم ساحل درک در چابهار است. برای همین برخی ها به ساحل درک، کازابلانکای ایران می گویند.

خانه های سفید رنگ کازابلانکا دلبری می نماید. به زبان اسپانیایی کازابلانکا یعنی سرای سفید. کازابلانکا در کشور مراکش قرار گرفته است. این شهر، بندری تجاری است. در واقع مهم ترین شهر تجاری آفریقا است. کازابلانکا ترکیبی از سنت و مدرنیته است. پر از هتل های خاص. رستوران های باشکوه و فروشگاه های عالی. با بافت تاریخی که برخی ساختمان هایش به قرون وسطی می رسد.

شاید نام فیلم سینمایی کازابلانکا را شنیده باشید. این فیلم، روزگاری عاشقانه ترین فیلم تاریخ سینما بود. البته تا پیش از تایتانیک. قصد دارید به کازابلانکا سفر کنید؟ عالی است. بهتر است پیش از سفر به کازابلانکا، فیلم اش را هم ببینید. هم اطلاعاتتان بیشتر می گردد، هم لذت می برید.

چی ببینیم؟

ساحل کازابلانکا بی نظیر است. جایی که شن های سفید به آب های اقیانوسی گره می خورد. با این حال، خود شهر نیز زیباست. هتل بوتیک های خوبی هم دارد. چشم انداز خانه های سفیدش عالی است. جان می هد برای عکاسی. در کازابلانکا مسجد حسن را ببینید. می گویند دومین مسجد بزرگ جهان است. مناره 200 متری اش هم بلندترین مناره جهان است. این مسجد با سنگ مرمر و ورقه های طلا تزئین شده. زیبا به نظر می رسد. اینطور نیست؟

بازار سنتی و صنایع دستی کازابلانکا حرف ندارد. پر از طرح و نقش و رنگ های شاد. دیدن بافت سنتی و قدیمی شهر را نباید فراموش کنید. به بافت قدیمی شهر، مدینا می گویند. جایی که زندگی مردمان بومی در آن جاری است. پر از جذابیت و شور زندگی. میدان محمد هم دیدنی است. در بافت تاریخی شهر قرار گرفته است. تقریبا همه اداره های بزرگ کازابلانکا دور این میدان هستند. به دلیل نورپردازی خوب اش شب های قشنگی دارد.

نکات مهم در سفر به کازابلانکا

در سفر به کازابلانکا برای صبحانه به مشکل می خورید. در کازابلانکا صبحانه را دیرتر صرف می نمایند. بنابراین صبح خروس خوان دنبال صبحانه نگردید. یا کمی صبر کنید. یا از شب قبل، فکر صبح فردا باشید. بازدید از مساجد کازابلانکا آداب دارد. رعایت کنید. حتما از غذاهای سنتی سفارش دهید. غذاهای کازابلانکا اغلب حلال هستند.

برای سوغات، صنایع دستی بخرید. انواع کفش و دمپایی دست دوز و کیف سنتی بهترین انتخاب هستند. ادویه را هم نباید فراموش کنید. ادویه های مراکشی حرف ندارند. گیاهان دارویی آفریقایی هم انتخاب خوبی به نظر می رسند. کرم ضد آفتاب را نباید فراموش کنید. از نان شب واجب تر است. آفتاب کازابلانکا حتی در زمستان هم پوست تان را می سوزاند. یادتان باشد با دست غذا خوردن، در کازابلانکا ارزش محسوب می گردد. دنبال قاشق و چنگال نباشید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 655

به "سفر به کازابلانکا ؛ تفریح پولدارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کازابلانکا ؛ تفریح پولدارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید