سکه های کشف شده در شهرری متعلق به دوره آل بویه است

به گزارش مجله شرقیا، معاون میراث فرهنگی اداره کل تهران گفت: تعدادی از سکه های کشف شده در گورستان ابن بابویه مورد آنالیز قرار گرفته که نشان می دهد متعلق به دوران آل بویه هستند.

سکه های کشف شده در شهرری متعلق به دوره آل بویه است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مرتضی ادیب زاده معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: سکه های مکشوفه در گورستان ابن بابویه توسط یگان حفاظت استان تهران تحویل این اداره کل شد از مجموع سکه ها تعداد 141 سکه سالم هستند. تعدادی اندک از سکه ها با رسوب زدایی اولیه خوانده شدند که متعلق به دوران آل بویه هستند.

ادیب زاده گفت: با دستور دادستان ری تحقیق و پیگیری موضوع کشف سکه ها در دستور کار مراجع انتظامی قرار گرفته است. سکه ها متعلق به دوره آل بویه بوده و از نظر تاریخی به ویژه تاریخ ری در قرون اولیه اسلامی بسیار حائز اهمیت هستند.

معاون میراث فرهنگی تهران بیان نمود: در حال حاضر سکه ها تحویل امین اموال توقیفی این اداره کل شده و لازم است کلیه سکه ها پاکسازی و تثبیت شوند تا علاوه بر حفاظت آنها، خوانش دقیق تری از نوشته های رو و پشت سکه ها داشته باشیم.

ادیب زاده گفت: عرصه گورستان ابن بابویه شهر ری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و دارای ضوابط حفاظتی است. از این رو پیرو مذاکرات و مکاتبات پیشین با اداره اوقاف ری و نیز متولیان محترم گورستان ابن بابویه اعلام می کنیم مطابق قانون و به منظور حفاظت از سایت تاریخی ابن بابویه، هرگونه تدفین و خاک برداری در این عرصه تاریخی بدون اخذ مجوز و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، ممنوع است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1312

به "سکه های کشف شده در شهرری متعلق به دوره آل بویه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکه های کشف شده در شهرری متعلق به دوره آل بویه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید