طراحی محوطه ویلا: طراحی ویلا مدرن در گیلان - آرین پاراکس

به گزارش مجله شرقیا، رپرتاژآگهی - یکی از عرصه های پرطرفدار خلاقیت در هنر معماری طراحی ویلا است. در طراحی ویلا مدرن باید هنر، تکنولوژی و صنعت به وسیله متخصصان به کار گرفته شوند تا محیطی دلنشین و مطلوب طراحی و اجرا گردد. طراحی ویلا با سبک های مختلفی انجام می گردد. طراحی ویلا مدرن ، طراحی ویلا کلاسیک، طراحی ویلا روستیک و طراحی ویلا مینیمال از جمله سبک های پرطرفدار طراحی ویلا هستند. هر کدام از این سبک ها ویژگی های خاص خود را دارند که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت. شما می توانید با توجه به سلیقه و علایق خود و خانواده تان یکی از این سبک ها را برای طراحی و ساخت ویلا خود انتخاب کنید.

طراحی محوطه ویلا: طراحی ویلا مدرن در گیلان - آرین پاراکس

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

طراحی یک بنا بیش از هر چیزی تحت تاثیر اقلیم و آب و هوای محل ساخت است. طراحی ویلا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ایران، پر طرفدارترین منطقه برای ساخت ویلا، شمال کشور و به خصوص شهر گیلان است. شهر گیلان منطقه ای بسیار خوش آب و هوا است. شرایط اقلیمی گیلان، خاص و ویژه است و برای طراحی ویلا در گیلان ضروری است این شرایط به طور ویژه و کامل آنالیز شوند تا ویلایی متناسب و سازگار با ویژگی هایی مثل شدت و زاویه تابش خورشید، بادهای غالب، مطلوب و نامطلوب، درجه حرارت، بارش سالانه و… طراحی و ساخته گردد. عدم هماهنگی طراحی ویلا با اقلیم مسائل زیادی را به وجود می آورد و در نهایت موجب فرسودگی زود هنگام و کاهش عمر بنا خواهد شد. شرکت آرین پاراکس، اقلیم و تاثیرات آن را در طراحی و ساخت ویلا دخالت می دهد تا طراحی ویلا در گیلان از هر نظر با اقلیم سازگار باشد.

طراحی ویلا مدرن یا کلاسیک

آرین پاراکس اشاره می نماید پرطرفدارترین سبک ها در طراحی ویلا در گیلان و شمال کشورعبارتند از:

سبک مدرن:

طراحی ویلا مدرن یک گزینه مناسب برای طراحی ویلا در گیلان است. شالوده سبک مدرن بر پایه عملکرد راسخ است. ویلا مدرن با شکل ها و حجم های ساده و بی آلایش طراحی می گردد. در طراحی ویلا مدرن راحتی کاربران بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. ویلای سبک مدرن تداعی نماینده رنگ های خنثی و روشن است. مهندسین شرکت آرین پاراکس می گویند : در طراحی ویلا مدرن شاهد سطوح بزرگ شیشه ای هستیم. در این سبک از طراحی ویلا ضروری است به محل قرارگیری پنجره ها به طور ویژه ای توجه گردد. سبک مدرن به طبیعت احترام می گذارد و به همین علت انتخاب بسیار مناسبی برای طراحی ویلا در گیلان است. سادگی سبک مدرن برای طراحی ویلا، موجب احساس آرامش و تعلق خاطر خواهد شد و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت خواهد بود.

سبک کلاسیک:

سبک کلاسیک نماینده معماری یونان و روم باستان است. طراحی ویلا کلاسیک با ستون های بلند، سرستون های خیره نماینده، طاق و قوس های بزرگ و زیبا، مجسمه های تزئینی و… همراه است. معماری سبک کلاسیک باشکوه و لوکس است و جزئیات و تزئینات زیادی دارد. ویژگی مشترک ویلاهای سبک کلاسیک استفاده از متریال سنگی با رنگ های ساده و خنثی است. در سبک کلاسیک، ویلاها شکل متقارن دارند. گچ کاری های ظریف و زیبا نیز از ویژگی های اصلی سبک کلاسیک هستند.

سبک روستیک:

سبک روستیک یادآور روستاهای سنگی منطقه ها سردسیر است. طراحی ویلا روستیک در ارتباط و هماهنگی کامل با طبیعت است. مصالح مورد استفاده برای ساخت ویلا روستیک از دل طبیعت استخراج می شوند و خام و بدون بافت مورد استفاده قرار می گیرند. به خاطر استفاده از چنین متریالی، ویلا سبک روستیک ظاهر خشن و زمختی دارد. در سبک روستیک حجم های ساده طراحی می گردد. در این سبک طبیعت حرف اول را می زند و خبری از تزئینات و جزئیات نیست. بازشوهای بزرگ از ویژگی های سبک روستیک هستند.

طراحی ویلا مدرن چه مزیت هایی دارد؟

سبک مدرن طراحی ویلا عناصر و شاخصه های معماری را با روش های نو و نوین تعریف می نماید. برای مثال در این سبک تقارن که ویژگی سبک های گذشته بوده است، کنار گذاشته می گردد و جای خود را به تعادل می دهد. این ویژگی دغدغه حفظ فرم را از بین می برد و باعث می گردد در طراحی ویلا مدرن فضاهای خوانا و خالص ایجاد گردد. در طراحی ویلا مدرن معمار آزادی عمل بیشتری دارد و می تواند راحت تر بر خلق فضاهای مورد احتیاج تمرکز کند. این سادگی و خلوص، طراحی ویلا مدرن را به یکی از برترین روش ها برای ساخت ویلا تبدیل نموده است.

طراحی ویلا مدرن در شرکت آرین پاراکس بیشترین تقاضا را دارد اگر علاقه مند به طراحی ویلا مدرن در گیلان هستید سایت dezeen ویلاهای مدرن مانند آرین پاراکس قرار داده است که آنها را نیز می توانید ببینید.

طراحی ویلا مدرن دوستدار طبیعت است؛ از این رو سبک مدرن برای طراحی ویلا در گیلان انتخاب کاملا مناسبی است. در سبک مدرن سعی بر آن است که ویلا بدون کمترین دخل و تصرف در محیط، ساخته گردد و به طبیعت آسیبی وارد نگردد. در سبک مدرن مصرف بهینه انرژی اولویت دارد و تکنولوژی در طراحی ویلا به کار گرفته می گردد تا از جریان هوا، نور خورشید و… به شکل بهینه استفاده گردد.

طراحی ویلا مدرن بدون دخل و تصرف در طبیعت

طراحی ویلا مدرن تاریخ انقضا ندارد. ویلاهای سبک مدرن ساخته شده در دهه 40 یا 50 هنوز مجذوب کنندهیت خود را حفظ نموده اند. علت این جاودانگی دوری سبک مدرن از تزئینات است زیرا آنچه معرف دوره های زمانی مختلف است آرایه و تزئیناتی است که به بنا ملحق می گردد. ویلاهای سبک مدرن با سادگی و خلوص خودنمایی می نمایند و چیزی که موجب درخشش آن ها می گردد مجذوب کنندهیت بصری معماری است.

ویژگی های طراحی ویلا مدرن

در سبک مدرن نیز مثل دیگر سبک های معماری اصول و قواعد خاصی وجود دارد. همانطور که گفته شد مهم ترین اصل طراحی ویلا به سبک مدرن سادگی و خلوص است. المان های سبک مدرن نیز بر اساس همین اصل انتخاب می شوند. مهم ترین المان ها و شاخصه های طراحی ویلا مدرن را می توان به طور خلاصه به شکل زیر اعلام کرد:

متریال مناسب برای طراحی ویلا به سبک مدرن:

سبک مدرن با بتن و شیشه شناخته می گردد. بتن به علت مقاومت بالا گزینه بسیار مناسبی برای ساخت ویلا در اقلیم های فرق دارد. ترموود، کامپوزیت، پلاستیک و… متریالی هستند که می توان برای ساخت ویلای مدرن با بتن ترکیب کرد و نمای مجذوب کنندهی را به وجود آورد. در سبک مدرن برای ساخت پنجره های بزرگ به شیشه های مقاوم و مرغوبی احتیاج است. برای ساخت ویلای مدرن در شمال کشور و گیلان می توان از متریال نوین و هوشمند نیز بهره گرفت. متریال این سبک باید بدون بافت یا با بافت ساده انتخاب شوند.

هارمونی رنگ در طراحی ویلا مدرن:

رنگ از ویژگی های اصلی سبک مدرن است. سادگی سبک مدرن رنگ های خنثی را می طلبد. رنگ های طوسی، خاکستری و… با رنگ های غنی تیره روشن یعنی سفید و مشکی ترکیب می شوند و جلوه ای زیبا به ویلای سبک مدرن می دهند. در سبک مدرن هارمونی و همنشینی رنگ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اصل تعادل که شاخصه سبک مدرن است باید در انتخاب رنگ نیز رعایت گردد.

نورپردازی مدرن:

نورپردازی المان در هر سبکی از اهمیت بسیار برخوردار است. این اهمیت در سبک مدرن دوچندان می گردد چرا که سبک مدرن فاقد تزئینات و الحاقات اضافی است و نور می تواند به عنوان یک عنصر تزئینی مجذوب کننده عمل کند. در روز، نور خورشید زیبایی ویلای مدرن را به نمایش می گذارد اما با تاریک شدن هوا، نمایش جلوه ویژه طراحی ویلا مدرن بر عهده نورپردازی است. در سبک مدرن از نورهای مخفی یا چراغ آویزهای ساده و مینیمال برای نورپردازی استفاده می گردد و خبری از چراغ آویزهای زینتی سبک کلاسیک نیست. در نورپردازی نما، برای برجسته کردن نقاط عطف و اصلی بنا از نورپردازی نقطه ای استفاده می گردد. نورپردازی جداره ها به صورت گسترده و یکنواخت و یا پراکنده با ریتم تعیین انجام می گردد.

به کارگیری نور در سبک مدرن

محوطه سازی به سبک مدرن:

در سبک مدرن طبیعت بسیار محترم شمرده می گردد و به همین علت طراحی لنداسکیپ بخش مهمی از طراحی ویلا مدرن است. طراحی محوطه ویلا به سبک مدرن شامل خطوط و مسیرهای صاف و تعیین است. بهتر است کف پوش محوطه با چمن طبیعی ترکیب گردد تا ارتباطی قوی بین ویلا و طبیعت شکل بگیرد. انتخاب تعداد گیاهان و درختان نیز با اعتدال انجام می گردد تا محوطه ویلا شلوغ نباشد. در لنداسکیپ سبک مدرن فضاهای خالی نیز مثل فضاهای پر از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و باید به خوبی با فضاهای پر ترکیب شوند.

طراحی ویلا در گیلان

با توجه به ویژگی های سبک مدرن می توان گفت این نوع معماری برای طراحی ویلا در گیلان کاملا مناسب است. طبیعت گیلان از سرمایه های کشور است و ساخت ویلاها نباید این سرمایه را از بین ببرد. این موضوع باید در طراحی ویلا د رشمال کشور مورد توجه قرار بگیرد و ویلاها به گونه ای طراحی شوند که برای اجرا احتیاجی به از بین بردن طبیعت نباشد.

مسئله بعدی در خصوص ساخت ویلای مدرن در گیلان متریال است. بتن و چوب که از مصالح سبک مدرن هستند برای ساخت ویلا در گیلان کاملا مناسب هستند. این متریال به خوبی با طبیعت سرسبز گیلان هماهنگ می شوند و جلوه ای زیبا برای ویلا به وجود می آورند.

طراحی ویلا در گیلان تخصص و مهارت زیادی احتیاج دارد. طراح برای طراحی ویلا مدرن باید اقلیم گیلان را به خوبی بشناسد و در خصوص سبک مدرن اطلاعات کاملی داشته باشد تا نتیجه طراحی مورد رضایت قرار بگیرد. شرکت طراحی ویلا آرین پاراکس (Arianparax) با تکیه بر خلاقیت و تخصص طراحان و مهندسان خبره آماده است تا طراحی ویلای مدرن در گیلان و مازندران را به برترین شکل انجام دهد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1916

به "طراحی محوطه ویلا: طراحی ویلا مدرن در گیلان - آرین پاراکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی محوطه ویلا: طراحی ویلا مدرن در گیلان - آرین پاراکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید