عمر کفش خود را بیشتر کنید

به گزارش مجله شرقیا، اگر از کفشی روزانه و به طور مرتب استفاده کنیم، طبیعی است که به مرور زمان کهنه و خراب می شود. اما روش هایی نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید دوام و عمر کفش های خود را افزایش دهید.

عمر کفش خود را بیشتر کنید

استفاده روزانه از کفش موجب خراب و کهنه شدن آن می شود. پس از خرید کفش مناسب باید از کفش های خود مراقبت کنید تا مدت زیادی عمر کرده، ظاهر زیبایی برای شما به ارمغان آورند و از همه مهم تر از پاها که قلب دوم انسان است به خوبی مراقبت کنند. در این مطلب خبرنگاران نکاتی را بررسی می کنیم که با توجه به آن ها، افزایش عمر کفش میسر می شود.

حتما به کیفیت کفش توجه کنید

کفش هایی که جنس نامرغوب دارند خیلی زود خراب می شوند. دوخت نامناسب نیز می تواند خراب شدن زود هنگام کفش را به دنبال داشته باشد؛ پس هنگام خرید کفش ابتدا باید به جنس و همچنین نوع دوخت کفش دقت کنید.

کفشی با اندازه مناسب بخرید

کفش بزرگتر و یا کوچکتر از پا نخرید و در انتخاب اندازه کفش دقت کنید؛ زیرا اگر کفش متناسب با سایز پای شما نباشد، عمرش کاهش می یابد.

پاشنه پلاستیکی تهیه کنید

اگر زیاد راه می روید و یا روی پا می ایستید، پاشنه اولین قسمت از کفش است که از بین می رود . زمان خرید کفش یک جفت ته پاشنه پلاستیکی تهیه و در صورت فرسوده شدن و ظاهر شدن میخ پاشنه، آن را جایگزین پاشنه قدیمی کنید تا کفش دوام بیشتری داشته باشد.

لایه نازکی به تخت کفش بچسبانید

راه رفتن زیاد، سبب کم شدن عمر کفش می شود؛ بنابراین برای افزایش عمر کفش خود، لایه نازکی از کائوچو به تخت کفش بچسبانید تا از جذب آب و لیز خوردن کفش نیز جلوگیری شود.

لکه های کفش را تمیز کنید

برای پاک کردن لکه های کفش، از دستمال نرم یا برس واکس استفاده کنید و پس از لک افتادن کفش ها بلافاصله به آرامی آن ها را پاک کنید. لکه های نمکی به کفش های چرمی آسیب می رساند؛ بنابراین با پارچه ای که کمی نم دارد آن ها را تمیز کنید و یا برای از بین بردن لکه ها، یک پارچه پنبه ای را داخل ترکیب سرکه و آب کنید و روی سطح کفش بکشید تا زمانی که لکه محو شود؛ سپس اجازه دهید کفش به صورت طبیعی خشک شود. تمیز کردن کفش بلافاصله بعد از این که لکه روی آن افتاد، به افزایش عمر کفش کمک می کند.

کفش را در دمای اتاق نگهداری کنید

قرار دادن کفش های چرم در هوای گرم باعث جمع شدن آن ها می شود؛ پس کفش ها را در کمدی با دمای اتاق نگهداری کنید. هیچ گاه کفش نم دار را در جعبه قرار ندهید؛ زیرا باعث رشد باکتری و کپک در کفش شده و بوی نامطبوع ایجاد می کند.

کفش اسپرت خود را بشویید

کفش های اسپرت خود را هر چند وقت یک بار بشویید تا بو نگیرند. شستن کفش به افزایش عمر کفش کمک می کند و باعث می شود تا کفش شما حالت نو به خود بگیرد.

کفش های خود را با فاصله در جاکفشی بگذارید

برای محافظت از کفش ها، آن ها را در جاکفشی و با رعایت فاصله از یکدیگر قرار دهید. توجه کنید که کفش های چرم را کنار ورنی ها قرار ندهید؛ زیرا باعث رنگ دادن آن ها به هم می شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با اشتباهات رایج در پوشیدن کفش، 3 اشتباه در پوشیدن کفش مردانه را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 834

به "عمر کفش خود را بیشتر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر کفش خود را بیشتر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید