فرودگاه مهرآباد 83 ساله شد

به گزارش مجله شرقیا، فرودگاه مهرآباد تهران 83 ساله شد

83 سال پیش در چنین روزی فرودگاه مهرآباد در تهران افتتاح شد. مهرآباد حدود 100 سال پیش روستایی به نام حسین آباد بود. صدراعظم محمد شاه قاجار صاحب این روستا بود و برای نشان دادن لطف و محبت خود آن را به ناصرالدین شاه هدیه داد. پس از این بذل و بخشش، سرگذشت روستای حسین آباد دستخوش تغییراتی شد. روستای حسین آباد (مهرآباد کنونی) تبدیل به مهریه دختر شاه شد و پس از مدتی نام آن به مهرآباد تغییر کرد.

فرودگاه مهرآباد 83 ساله شد

مردم تهران تا سال 1296 تصوری از هواپیما نداشتند تا اینکه در این سال هواپیمایی روسی را بر فراز آسمان ها دیدند. حدود اواخر جنگ جهانی دوم بود که مونتاژ قطعات هواپیماهای روسی در ایران برای اولین بار صورت گرفت. کم کم صنعت هواپیمایی با افزایش هواپیماهای جنگی در ایران و جهان رونق چشمگیری پیدا کرد. اگر می خواهید با فرودگاه مهرآباد بیشتر آشنا شوید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

فرودگاه مهرآباد چه زمانی شکل گرفت؟

با توسعه صنعت هواپیمایی در جهان، بهمن ماه 1304 اولین شرکت هواپیمایی آلمانی به نام یونکرس به صورت انحصاری در ایران آغاز به فعالیت کرد. اما داستان به همینجا ختم نشد. 22 سال بعد باشگاه خلبانی در ایران افتتاح و 20 هواپیما به آنجا وارد شد. سپس در 13 مرداد 1317 فرودگاه بین المللی مهرآباد تاسیس شد.

آشنایی با ترمینال های فرودگاه مهرآباد تهران

آموزش خلبانان تا سال 1328 ادامه داشت و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. زمانی که فرودگاه مهرآباد تاسیس شد بزرگترین فرودگاه در خاورمیانه به حساب می آمد. فرودگاه مهرآباد به دلیل قدمت تاریخی در لیست آثار ملی قرار گرفته است. در حال حاضر در فرودگاه مهرآباد سفرهای داخلی و برخی سفرهای زیارتی انجام می شود.

ترمینال های فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد 6 ترمینال دارد که هرکدام از ترمینال ها به ایرلاین های متفاوتی خدمات می دهند. بسیاری از مسافران نمی دانند که کدام ایرلاین در چه ترمینالی خدمات ارائه می دهند. ترمینال 1، میزبان پروازهای خروجی شرکت های هواپیمایی کیش ایر، وارش و زاگرس هستند. پروازهای ورودی ایرلاین های کیش ایر و زاگرس و پروازهای ورودی و خروجی ایرلاین های ایران ایر، کارون، معراج، قشم ایر، آتا، ایرتور در ترمینال 2 مهرآباد صورت می پذیرند.

ترمینال3 و 5 مربوط به پروازهای زیارتی به مکه مکرمه هستند. پروازهای خروجی ایرلاین های ماهان، تابان، آسمان، کاسپین، سپاهان، پویا، ساها، سپهران و اترک در ترمینال 4 قرار دارند. پروازهای ورودی شرکت های هواپیمایی آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها و سپهران در ترمینال 6 پذیرش می شوند. اگر در پی رستوران، کافی شاپ، نمازخانه و کتابخانه هستید می توانید به ترمینال 1 مراجعه کنید.

راه دسترسی به ترمینال های فرودگاه مهرآباد

بسیاری از مسافران پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد برای دسترسی به ترمینال های فرودگاه دچار سردرگمی می شوند. بهترین و راحت ترین جهت برای تمامی مسافران استفاده از قطار سریع السیر شهری است. ایستگاه مترو بیمه در خط 4 مترو (زرد رنگ) برای ترمینال های مهرآباد خط ویژه دارد.

بعبارتی اگر می خواهید به هرکدام از ترمینال های 1، 2، 4 و 6 بروید در ایستگاه مترو بیمه خط عوض کرده و جهت ورودی به هر ترمینال را انتخاب کنید. جالب است بدانید که قطارهای ورودی به ترمینال محل مناسبی برای قرار دادن چمدان دارند.

آدرس فرودگاه مهرآباد: تهران، میدان آزادی، خیابان معراج، فرودگاه بین المللی مهرآباد

تلفن فرودگاه مهرآباد: 61021

اطلاعات پرواز: 199

طاهره یلفانی

  • فرودگاه مهرآباد 83 ساله شد
  • جاهای دیدنی ایروان + عکس
  • بهترین مراکز خرید مشهد با قیمت مناسب

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1764

به "فرودگاه مهرآباد 83 ساله شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه مهرآباد 83 ساله شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید