معرفی انواع روشویی

به گزارش مجله شرقیا، یکی از ضروری ترین تجهیزاتی که در سرویس های بهداشتی به آن احتیاج است، روشویی می باشد که البته باید متناسب با فضای سرویس بهداشتی انتخاب گردد. در هنگام خرید روشویی باید دقت زیادی داشته باشد چرا که تا مدت ها باید از آن بهره ببرید و وسیله ای نیست که در زمان کوتاه اقدام به تعویض آن کنیم.در این مقاله ما قصد داریم انواع روشویی را به شما معرفی کنیم و این مطلب را بیان کنیم که کدام نوع برای شما مفید خواهد بود، پس تا سرانجام با ما همراه باشید.

معرفی انواع روشویی

معرفی انواع روشویی :

1.روشویی پایه دار

یکی از قدیمی ترین انواع روشویی است که البته امروزه در مدل های نو و شیکی نیز فراوری می گردد و همچنان محبوبیت خود را دارد. روشویی های پایه داری که در مدل های نو فراوری می شوند این قابلیت را دارند که به سرویس بهداشتی زیبایی منحصر بفردی ببخشند. در فضاهایی مثل توالت های زنانه و مکان هایی که مساحت کمی دارند این نوع روشویی بسیار کارآمد است . روشو یی های پایه دار کاسه مناسبی دارند اما بسته به سبک خود ممکن است جایی برای صابون و لوازم آرایش نیز در آن ها تعبیه شده باشد.این نوع روشویی در سبک های متعددی در بازار موجود است. روشویی های پایه دار در مدل های چینی، کابینتی و سنگی قابل سفارش هستند.

مزایا و معایب روشویی پایه دار:

  • یکی از مزایای روشویی پایه دار این است که اگر امکان این را ندارید که لوله و اتصالات را در داخل دیوار کار بگذارید، می تواند برترین گزینه برای شما باشد که با پایه ای که دارد، تمام اتصالات را به برترین شکل می پوشاند
  • از دیگر مزایای روشویی پایه دار این است که در سایزهای بسیار متنوع عرضه در بازار وجود دارد، از کوچکترین سایز ممکن گرفته تا یک روشویی عریض. حتی اگر شما کوچکترین فضا را برای نصب روشویی داشته باشید، حتما روشویی پایه دار مناسب خواهد بود.
  • یکی از عیب های این مدل است که طراحی معمولی و قدیمی دارد و البته تمیز کردن و نظافت این نوع روشویی سخت است به خصوص اگر در فضاهای عمومی از این نوع روشویی استفاده گردد.
  • یکی از دیگر معایب روشویی پایه دار قابل تنظیم نبودن ارتفاع است. ارتفاع آنها معمولا در مقدار 85 سانتیمتر و مناسب افراد بالغ است و بچه ها به سختی می توانند از آن استفاده نمایند.

2.روشویی کاسه ای

یکی دیگر از مدل هایی که به شدت در بازار رایج است مدل روشویی کاسه ای می باشد که در طرح های مربعی، دایره ای و مستطیلی طراحی شده است و می توانید آن ها را تهیه کنید. نکته ای که در خصوص این مدل از روشویی وجود دارد این است که دارای نوع کاسه روکار و کاسه توکار می باشد که با توجه به سلیقه و کاربرد و بعلاوه فضایی در سرویس بهداشتی دارید می توانید از آن استفاده می گردد.

در مدل روشویی روکار علاوه بر این که شما از زیبایی منحصر بفردی که به محیط سرویس بهداشتی می دهد استفاده می کنید، این امکان برای شما فراهم است از شیرآلات توکار نیز بهره ببرید. شیرآلات توکار به دلیل نصب در داخل دیوار و فضای بسیار کمی که اشغال میکند ، در صورت استفاده با کاسه روکار زیبایی خاصی را به محیط می بخشد. مدل روشویی کاسه ای توکار نسبت به مدل روکار آن از محبوبیت بیشتری برخورد دارد.شرکت های فراوری نمایندگان این نوع روشویی، آن را در مقدار های بزرگ و کوچک طراحی ساخته اند که برای استفاده بزرگسالان و بچه ها مناسب است. مکان قرارگیری سینک روشویی کاسه ای به عنوان یک نقطه کانونی درنظر گرفته می گردد و با نصب آن در دستشویی یا حمام خانه، زیبایی و جذابیت قابل توجهی به فضای آن خواهید بخشید.

البته تمیزکردن کاسه سینک ممکن است کمی سخت باشد چرا که دسترسی به نقاط پشت سینک زمانی که روی پیشخوان سوار می گردد، کمی سخت است.شما می توانید این سینک را در مدل های مختلف با جنس های متنوع از جمله شیشه ای، سنگی، فلزی و چینی در بازار پیدا کنید. اگر می خواهید از روشویی کاسه ای برای خانه خود بهره ببرید، بهتر است پیش از خرید، ارتفاع کاسه، نحوه قرارگیری آن روی پیشخوان، ارتفاع پیشخوان و ارتفاع کابینت ها را مقدار گیری کنید..

3.روشویی توکار

یکی از مدل های روشویی که روش بسیار ساده ای دارد و در کنار آن فضایی کمی را اشغال می نماید روشویی های مدل توکار هستند. این سادگی در نصب معمولا به خاطر لبه یا حاشیه ای است که در بالای سطح کابینت روشویی قرار می گیرد.روشویی های توکار در انواع جنس های متفاوتی وجود دارند از جمله: استیل ضد زنگ، چینی یا گرانیت . معمولا این مدل های را می توانید با قیمت های به صرفه ای پیدا کنید.

4.روشویی زیر کابینتی:

این مدل از روشویی به دلیل این که به پیشخوان یا کابینت روشویی از زیر سطح می چسبد به این نام شناخته می گردد. یکی از مزایایی که در طراحی این مدل وجود دارد این است که چون لبه و حاشیه ای ندارد و به شما اجازه می دهد که آب را مستقیم داخل روشویی بریزید به همین خاطر تمیز کردن و تمیز نگه داشتن آن ساده است، مسئله ای که برای خیلی از کاربران اهمیت فوق العاده ای دارد.این مدل روشویی های معمولاً به صورت مستطیل یا بیضی طراحی می شوند اما ایرادی که می توان از این مدل روشویی زیر کابینتی گرفت این است که وقتی آن را نصب می کنید، برداشتن آن برای تغییر مدل به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

مواد سازنده روشویی چیست؟

الف) سرامیک

سرامیک از خشت خام ساخته می گردد که در نهایت با حرارت دادن و ایجاد عملیات بر روی خشت به سرامیک تبدیل می گردد. معمولا سرلامیک ها با ترکیبی از خشت خام، پودر و آب ساخته می گردد.مدل های روشویی که از جنس سرامیک ساخته شده اند، بسیار سخت و مقاوم هستند.روشویی هایی از این جنس در برابر خراش ، خرد شدن و فشار بسیار مقاوم است.

ب)چینی

چینی مقاوم ترین خشت موجود در بازار می باشد. مواد اولیه آن در کوره با دمای بالا حرارت داده می گردد. این کار باعث کاهش تراکم و لکه پذیری آن می گردد. جنس چینی علی رغم ظاهر نرم خود، بسیار بادوام است. جنس چینی در واقع نوعی سرامیک است که از خشت پالایش شده ساخته می گردد و در دمایی بین 1200 تا 1400 درجه فارنهایت حرارت داده می گردد.

مدل های مختلفی از روشویی چینی در بازار وجود دارد. مدل های روشویی که در ساخت آن از چینی استفاده می گردد، ترکیبی از شیشه، فلز با خشت خام هستند که آن را در قابل حرارت و مواد شیمیایی بسیار مقاوم می سازد. با این وجود، روشویی هایی چینی در مواقعی ممکن است شنماینده باشد و بعلاوه به ایجاد لکه حساس هستند. بنابراین از انداختن وسایل سنگین و تیز بر روی این نوع روشویی خودداری کنید . این مدل روشویی بیشتر در رنگ سفید است، اما به رنگ های دیگر نیز یافت می گردد.

ج)سنگ

روشویی هایی که جنس سنگی دارند عموما از سنگ طبیعی ساخته می گردد. این مدل ها از تکه های بزرگ سنگ است که به زیبایی و با ظرافت خاصی تراشیده شده اند. در این مدل از روشویی بعضی از سنگ ها به طور کامل صیقل داده شده اند و درخشش خاصی دارند . مدل های مختلف روشویی سنگی تقریبا تقریبا بر روی هر سطح صاف، قفسه و کابینت روشویی قابل نصب هستند.

نکات مهم هنگام خرید روشویی چیست؟

  • در خرید روشویی همیشه باید به مقدار و شکل ظاهری، رنگ آن و بعلاوه سوراخی تحت عنوان سرریز اهمیت داد و این موارد را در نظر گرفت.
  • اگر روشویی سنگی انتخاب می کنید خیلی مهم است که کابینت روشویی شما فضای کافی جهت لوله کشی را دارا باشد.
  • سرویس بهداشتی معمولا اولین جایی است که روز خود را آغاز می کنید. بنابراین در خرید روشویی سنگی سعی کنید تا آنجایی که امکان دارد سلیقه خود را در نظر بگیرید و از نظر فضایی که در دسترس دارید برترین انتخاب را داشته باشید.
  • مدل های مختلف سنگ روشویی کابینتی وجود دارند که بر خلاف دیگر مدل ها معمولا دارای سوراخ سرریز می باشند.
  • قبل از خرید روشویی سنگی از دیدگاه جنس های متفاوت به نحوه تعمیر و نگهداری هر یک توجه کنید و هزینه هایی که ممکن است داشته باشد را در نظر بگیرید.
  • قبل از خرید روشویی به نحوه قرار گرفتن شیرآلات بر روی آن توجه کنید این موضوع که شیر آلات باید توکار یا روکار باشند موضوع مهمی است.

نتیجه گیری:

روشویی یکی مهمترین اجزا خانه سات که به صورت روزانه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد پس در انتخاب آن باید فاکتور های مهمی را در نظر گرفت. انتخاب نوع مناسب آن مخصوصاً با توجه به فضای سرویس بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که خواندیم روشویی ها دسته بندی گوناگونی دارند که هر کدام از آنه ا دارای مزایا و معایبی دارد. به عنوان مثال روشویی های پایه دار به دلیل برخورداری از تنوع سایز می توان به راحتی نوع مناسب را با توجه به فضای محیط انتخاب کرد و تنوع زیادی دارد اما روشویی کاسه ای شیک تر و مدرن تر است.در کل انتخاب روشویی به سلیقه افراد و احتیاج آنها مربوط می گردد. بعلاوه انواع مختلف بر اساس جنس و طرح به سه مدل چینی، کابینتی و سنگی تقسیم می شوند که قابل خرید هستند.امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: هومتیک
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2116

به "معرفی انواع روشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع روشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید