مقاله: تفاوت سنگ تراورتن با سنگ گرانیت در چیست؟

به گزارش مجله شرقیا، در ساخت ساختمان و بازسازی از سنگ های مختلفی استفاده می نمایند که از جمله متداول ترین آن ها و مخصوصا از بین بهترین سنگ ها برای کف ساختمان و یا ایجاد نماهایی مثل نمای رومی می توانیم به سنگ تراورتن و سنگ گرانیت اشاره نماییم. اما همان طور که می دانید هر کدام از این سنگ ها ویژگی هایی دارند که با یکدیگر متفاوت است. برای بیان تفاوت سنگ تراورتن با سنگ گرانیت، می توانیم به توضیح چیستی هر کدام از آن ها و نیز ویژگی های خاصشان بپردازیم تا تفاوت هر یک از این سنگ ها هویدا گردد.

مقاله: تفاوت سنگ تراورتن با سنگ گرانیت در چیست؟

گرد آمدن و انباشته شدن رسوبات ناشی از املاح موجود در آب دریاها و یا انواع آب رودخانه ها و آب های معدنی، سبب پدید آمدن این نوع از سنگ های رسوبی یعنی سنگ های تراورتن شده اند که اغلب آن ها را در رنگ های سفید یا توسی مشاهده می کنیم.

بنابراین اگر قصد داشته باشیم که برای ساختن نمای ساختمان، این سنگ را مورد استفاده قرار دهیم، به خاطر ویژگی های خاص و متفاوتش، می تواند سال های طولانی کارایی و کیفیت خود را حفظ نماید.

نکته قابل توجه: سنگ تراورتن را تنها از نواحی بخصوصی می توان برداشت کرد و همین باعث می گردد که قیمت آن بالا باشد.

سنگ های گرانیت جزء آن دسته از سنگ هایی هستند که در پی فوران آتش فشان ها و از سرد شدن مواد داغ و مذابی که از داخل زمین به سطح آن سرک کشیده اند، پدیدار شده اند و خارج کردن این سنگ ها از دل زمین که در گروه سنگ های آذرین قرار می گیرند، بسیار مشکل و صعب الوصول است. شیوه تشکیل شدن یکی از مهم ترین تفاوت های سنگ تراورتن با سنگ گرانیت محسوب می گردد.

منبع مقاله: تفاوت سنگ تراورتن با سنگ گرانیت در چیست؟

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1860

به "مقاله: تفاوت سنگ تراورتن با سنگ گرانیت در چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تفاوت سنگ تراورتن با سنگ گرانیت در چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید