مهاجرت ساکنان میمند، زمینه ساز خروج این روستا از فهرست میراث جهانی

به گزارش مجله شرقیا، مدیرکل دفتر امور پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: مهاجرت ساکنان میمند، زمینه ساز خروج این روستا از فهرست میراث جهانی خواهد شد و این مسئله یک تهدید محسوب می گردد.

مهاجرت ساکنان میمند، زمینه ساز خروج این روستا از فهرست میراث جهانی

به گزارش خبرنگاران منطقه کویر، فرهاد عزیزی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید پایگاه ثبت جهانی روستای دستکند میمند در محل فرمانداری شهرستان شهر بابک، اظهار کرد: جاری بودن زندگی در روستای میمند یکی از شاخصه هایی بود که سبب ثبت این روستا در فهرست میراث جهانی شد.

وی با بیان اینکه مهاجرت ساکنان از میمند یک تهدید محسوب می گردد، اضافه کرد: باید شرایط برای حضور پایدار مردم در این روستا مهیا گردد، تا زندگی همیشه در آن جاری باشد.

عزیزی، میمند را یکی از روستاهای برجسته کشور دانست و گفت: این روستا نیازمند معرفی به گردشگران داخلی و خارجی است و باید تبلیغات ملی و فراملی در دستور کار مدیریت جدید پایگاه ثبت جهانی میمند قرار گیرد.

وی با اشاره به اقتصاد روستای تاریخی میمند، توضیح داد: باید با ایجاد کارگاه های مختلف صنایع دستی علاوه بر اشتغالزایی، زمینه احیا و ماندگاری هنرهای سنتی و بومی این منطقه را فراهم کرد.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه ایجاد هرگونه زیرساخت جدید باید با کسب مجوز از پایگاه ثبت جهانی میمند صورت پذیرد، اضافه کرد: نباید به بهانه خدمات رسانی به گردشگران ساختار و بافت روستا لطمه ببیند.

وی خواستار همکاری مدیران و مسئولان محلی با مدیریت جدید پایگاه ثبت جهانی میمند شد و اظهار داشت: هرگونه تغییرات و آسیب رساندن به حریم روستای میمند غیر قابل جبران است و حتی می تواند سبب خروج این روستا از فهرست میراث جهانی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 24

به "مهاجرت ساکنان میمند، زمینه ساز خروج این روستا از فهرست میراث جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت ساکنان میمند، زمینه ساز خروج این روستا از فهرست میراث جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید