ورود هواوی به بازار خودرو در پی شکست در بازار موبایل

به گزارش مجله شرقیا، ورود هواوی به بازار خودرو شاید یکی از اتفاقات عجیب بازار خودرو در سال های آینده باشد.

ورود هواوی به بازار خودرو در پی شکست در بازار موبایل

خبرنگاران -شرکت هواوی که بخاطر تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا بخش قابل توجهی از سهم بازار موبایل را از دست داده، به سمت بازار خودرو گرایش پیدا نموده و میخواهد تمرکز بیشتری بر این حوزه داشته باشد. این غول چینی دنیای دیجیتال سابقه همکاری با برندهای مطرح خودروسازی را در کارنامه دارد، ولی فعلا همکاری با شرکت های داخلی را در دستور کار قرار داده است.

ورود هواوی به بازار خودرو

هواوی با عرضه سیستم HiCar در سال 2019 بطور جدی وارد صنعت خودرو شد. این سیستم به رانندگان اجازه می دهد خودروهای خود را به تلفن های همراه هوشمند متصل نموده و از این طریق از قابلیت هایی مثل دستیار صوتی هوشمند و مسیریاب استفاده نمایند.

سیستم HiCar به قدری پیروز از آب عایدی که بیش از 30 برند خودروساز چینی و برند های مطرح بین المللی چون آئودی و ولوو اکنون در حال بهره گیری از آن هستند. آنطور که نشریه اتونیوز گزارش نموده، سال جاری حدود 5 میلیون خودروی سواری و خودروی تجاری سبک به این سیستم نوین مجهز خواهند شد.

در کنار توسعه سیستم HiCar، هواوی حالا در پی ورود به دنیای خودروهای برقی است. این کمپانی اخیرا قراردادی را با شرکت جیانگهوای اتومبیل (Jianghuai Automobile Co) امضا نموده و در نظر دارد با همکاری آن برای نسل بعدی اتومبیل های الکتریکی سنسور و کابین هوشمند توسعه دهد.

به غیر از جیانگهوای اتومبیل، برند پر سر و صدای GAC هم از سرمایه گذاری مشترک 800 میلیون یوانی (123 میلیون دلار) با هواوی در زمینه فراوری یک خودروی شاسی بلند هوشمند خبر داده است. گفته می گردد این خودرو به تکنولوژی های پردازشی و ارتباطاتی هواوی مجهز شده و دارای فناوری خودران سطح چهار خواهد بود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فراوری انبوه این خودرو از اواخر سال 2023 شروع خواهد شد.

این تمام ماجرا نیست، زیرا هواوی با شرکت آرک فاکس (ArcFox) هم وارد همکاری شده؛ این شرکت که زیرمجموعه گروه بایک است، آوریل گذشته و در نمایشگاه خودروی شانگهای از یک مدل پیشرفته با نام آلفا-اس رونمایی کرد. این خودرو به سیستم عامل هارمونی و فناوری خودران سطح 3 که به وسیله هواوی پیشرفته، مجهز است.

هواوی با برند چانگان هم وارد همکاری شده و این دو در حال ساخت یک شاسی بلند برقی پیشرفته هستند. این کراس اوور قرار است در ماه نوامبر و در نمایشگاه خودروی گوانجو پرده برداری گردد.

لازم به ذکر است هواوی در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای 2021، از اولین اتومبیل تحت برند خود هم رونمایی کرد، خودرویی که Seres SF5 نام دارد و با شتاب 4.7 ثانیه در کلاس کراس اوورهای الکتریکی پیشرفته جای می گیرد.

منبع : دیجیاتو

منبع: بیت ران
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1783

به "ورود هواوی به بازار خودرو در پی شکست در بازار موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود هواوی به بازار خودرو در پی شکست در بازار موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید