تور ارزان استرالیا: چه آثاری در موزه ملی استرالیا انتظار شما را می کشند؟

به گزارش مجله شرقیا، موزه ملی استرالیا

تاریخ استرالیا از این حیث که مردم این کشور برای هزاران سال بدون ارتباط با سایر منطقه ها دنیا در این سرزمین زندگی می کردند بسیار جالب است. علت آن هم این است که استرالیا با هیچ قاره ای مرز خاکی ندارد و از همه طرف به دریا و سرزمین های آبی محصور است. استرالیا تاریخ پر فراز و نشیبی دارد، از استعمار به وسیله بریتانیا کبیر گرفته تا رهایی از استعمار در سال 1901 و حضور در دو جنگ دنیای. در طی جنگ دنیای اول، استرالیا در حمایت از کشور انگلستان جنگید و ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند درگیر جنگ شد. در نتیجه، بیش از 60هزار استرالیایی در جنگ دنیای اول کشته شدند. استرالیا در جنگ دنیای دوم هم حضور داشت ولی خیلی درگیر این ماجرا نشد. در طی جنگ دنیای دوم، منطقه های از شمال این کشور به وسیله نیروهای ژاپن مورد هدف نهاده شد ولی امروزه بخش ها و یادگارهایی از تاریخ این سرزمین در موزه ملی استرالیا به نمایش عموم در می آیند و برای بازدید گردشگران عرضه شده اند. در ادامه به آنالیز دقیق تر موزه ملی این کشور خواهیم پرداخت. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان استرالیا: چه آثاری در موزه ملی استرالیا انتظار شما را می کشند؟

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

تمام داستان هایی که درباره استرالیا وجود دارند و آنها را چه شنیده و چه نشنیده اید، در موزه ملی استرالیا زنده می شوند. معماری خاص و زیبای این موزه، بستر مناسب و خارق العاده ای را آماده می نماید تا در آن به برترین نحو بتوانید تاریخ، فرهنگ و داستان هایی از تاریخ استرالیا و مردمانش را تماشا کنید، بشنوید و یاد بگیرید. برای بازدید از این موزه می توانید از تورهای گروهی و راهنماهای تور مجرب آنجا بهره ببرید و یا اینکه به تنهایی در بین آثار موزه قدم بزنید و آنها را تماشا کنید. البته توضیحات نسبتاً مختصری در خصوص هر اثر وجود دارد که اگر تمایلی به شنیدن جزئیات و داستان های پشت هر اثر نیستید، همانقدر هم برای شما کافی خواهند بود. جدا از این، شما بعلاوه می توانید در هزینه هایتان صرفه جویی نموده و از راهنماهای صوتی بهره ببرید. به هرحال، فرقی نمی نماید که چطور از این موزه تماشا می کنید، در اینجا اشیایی واقعی، با ارزش، شگفت آور و تاثیرگذار از تاریخ استرالیا را مشاهده خواهید کرد.

مجموعه های مختلفی در بخش های این موزه قرار دارند که هرکدام دارای موضوعی خاص هستند که شاید آن ها را بتوانیم به عبارتی آرشیو موضوعی این موزه بدانیم. یکی از مزایا این مجموعه ها در این است که اگر به حیطه خاصی، مثلاً اولین استرالیایی ها علاقه دارید، صرفاً می توانید از آن ها بازدید کنید. بعضی از این مجموعه ها همیشه در معرض نمایش قرار دارند و بعضی دیگر هم بسته به مناسبت های مختلف، به مدت محدودی نمایش داده می شوند. در ادامه بعضی از مجموعه های دائمی موزه ملی استرالیا را معرفی خواهیم کرد.

اولین استرالیایی ها

این بخش از موزه، بزرگ ترین مجموعه است و به نمایش مردمان بومی و قدیمی استرالیا، فرهنگ و تاریخ آن ها می پردازد. آثار موجود در این بخش از تنوع و ارتباط بین مردم بومی استرالیا و بعلاوه نقش و قدرت معنویت در زندگی روزمره آن ها می گویند. ناگفته نماند که بازدید از این بخش موزه رایگان است.

سفرها

اگر خیلی خلاصه بگوییم. این مجموعه از موزه، ارتباط استرالیایی ها و سفرهای آن ها به سایر بخش های دنیا را نشان می دهد. برای هزاران سال، مردم از استرالیا به جاهای مختلف دنیا سفر نموده اند و مردمی هم از نقاط مختلف به استرالیا آماده اند. هرساله حدود 11 میلیون نفر به این کشور می آیند و یا اینکه از اینجا می فرایند. بنابراین، این مجموعه داستان های شخصی مهاجران، وسایلی که با خود آورند، و تاثیری که حضور آن ها در ارتباط استرالیا با سایر بخش های دنیا داشته است را نشان می دهد. آثار این مجموعه بعلاوه به اثرات سیاسی، اجتماعی و مالی سفرهایی می پردازد که در زمان قبل از استقرار اروپایی ها در استرالیا آغاز شده بودند و تا قرن بیست و یکم همچنان ادامه دارند.

گالری Old New Land

این گالری به آثار به دست آمده از تاریخ محیط زیست و طبیعت استرالیا اختصاص دارد. سرزمین استرالیا میلیون ها سال پیش شکل گرفته بود، ولی با این حال نحوه نگرش و زندگی مردم در این سرزمین همیشه در حال تحول است. یعنی همانطور که انسان تاثیرات خود را روی این سرزمین گذاشته، استرالیا هم انسان هایی که روی آن زندگی می نمایند را شکل می دهد و تاثیر خود را روی تجربیات و ادراک آن ها می گذارد. این گالری داستان هایی از مردم، آب و هوا، گونه های گیاهی و جانوری و به صورت کلی اکولوژی این منطقه برای بازدید نمایندگان بازگو می نماید و این مسئله را نشان می دهد که چطور محیط زیست این قاره توانسته زندگی مردم را در این کشور شکل بدهد. در این گالری، رابطه انسان و محیط زیست از 3 منظر مورد آنالیز قرار می گیرد:

مواجهه با استرالیا: چگونه اروپایی هایی که به این منطقه آمدند کوشش کردند تا محیط قاره استرالیا را که با آن بیگانه بودند به نوعی تغییر دهند.

زندگی در این سرزمین: شیوه های مختلف زندگی که با توجه به شرایط آب و هوایی و محیط زیستی در استرالیا شکل گرفته است.

درک از استرالیا: چگونه دانش و علم ما در خصوص استرالیا در طول زمان تغییر یافته است.

گالری منظره ها

این بخش از موزه سعی در نمایش تاریخ استرالیا از منظر مکان ها و مردم دارد. هرکدام از آثار این بخش به بازدیدنمایندگان چیزهایی را در خصوص اینکه استرالیایی ها چه کسانی هستند و اینکه چگونه در این سرزمین زندگی می نمایند نشان می دهد. مردها، زن ها و بچه های زیادی تا به حال در این سرزمین زندگی نموده اند و شهرها و خانه های زیادی را ساخته اند. بعد از سال ها، آن ها مکانی را ساختند که زندگی امروزشان را تعریف می نماید. بخش منظره ها 10 تم موضوعی کلی از زندگی استرالیایی را مد نظر قرار می دهد. و آنالیز می نماید که هریک از این ده مورد چگونه در طول تاریخ و در زمان های مختلف شکل گرفته اند.

بازدید از موزه ملی استرالیا

این موزه همه روزه از ساعت 9 صبح الی 5 بعد از ظهر باز است و می توانید از آن تماشا کنید.

آدرس:

Lawson Crescent | Acton Peninsula | Canberra ACT 2601

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2050

به "تور ارزان استرالیا: چه آثاری در موزه ملی استرالیا انتظار شما را می کشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: چه آثاری در موزه ملی استرالیا انتظار شما را می کشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید