بازسازی ویلا: شروع بازسازی آب انبار تاریخی روستای سنرد گرمسار

به گزارش مجله شرقیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار از شروع بازسازی آب انبار تاریخی روستای سنرد با مشارکت اهالی روستا اطلاع داد.

بازسازی ویلا: شروع بازسازی آب انبار تاریخی روستای سنرد گرمسار

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهوش کمالی روز شنبه 27 آذرماه 1400 گفت: آب انبار و حمام این روستا در دوره قاجار بنا شده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار اضافه کرد: روستای سنرد در راستا راه دسترسی به جاده سنگ فرش و قصر بهرام واقع شده است.

او ادامه داد: این روستا به علت مهاجرت اهالی به شهر، خالی از سکنه شده بود که در سال های اخیر روستاییان شهرنشین اقدام به بازسازی خانه های خشتی گلی خود نموده و این امر زمینه مهاجرت معکوس و بازگشت اهالی روستا را فراهم نموده است.

کمالی گفت: به همین منظور امکانات زیرساخت از جمله آب، برق و گاز برای روستا فراهم شده است.

او اضافه کرد: بناهای تاریخی روستا شامل آب انبار، یخدان، مسجد، کوره آجرپزی، حمام قدیمی و تپه تاریخی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه روستای سنرد به علت تنوع بناهای تاریخی و بافت خشتی گلی گردشگرپذیر شده است، گفت: این روستا دارای یک واحد اقامتگاه بوم گردی است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2010

به "بازسازی ویلا: شروع بازسازی آب انبار تاریخی روستای سنرد گرمسار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: شروع بازسازی آب انبار تاریخی روستای سنرد گرمسار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید