معرفی برترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

به گزارش مجله شرقیا، چند شب در برترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

اقامتگاه های سنتی اصفهان تعداد بالایی دارد و تا چند سال قبل دارای این همه تنوع اقامتگاهی نبوده است اما با پیشرفت و توسعه اقامتگاه های بوم گردی در دهه اخیر در هر قسمت شهر تاریخی اصفهان که بخواهید می توانید یک اقامتگاه بوم گردی را انتخاب کنید. اصفهان شهری است که نه تنها اقامتگاه بوم گردی دارد بلکه هتل های سنتی نیز دارد. که برای مسافران شبی خاطره انگیز را می سازد. در این مقاله خبرنگاران برترین اقامتگاه های سنتی اصفهان را به شما مخاطب اهل سفر و گردش معرفی می نماید تا هر کدام را که دوست داشتید برای سفرتان رزرو کنید.

معرفی برترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

هتل عباسی اصفهان

از مجلل ترین اقامتگاه های سنتی اصفهان هتل عباسی اصفهان را می توان نام برد. کاروانسرایی از دوران صفوی و قاجار که در سال 1348 تصمیم بر آن شد که اقامتگاه سنتی منحصر به فردی در اصفهان تاسیس گردد. این اقامتگاه بسیار زیبا دارای اتاق های بسیار مجذوب کننده است که نام اتاق ها با دوره های تاریخی معین شده است. و گویی به دل زمان سفر کردید. از معدود هتل های سنتی ایران است که استخر، جکوزی و سنا دارد. حدود 225 واحد اقامتی دارد و از 513 نفر ظرفیت مسافر دارد. حیاط این هتل که حیاط قدیمی کاروانسرا یکی از زیباترین حیاط های اقامتگاه ایران است.

اتاق شاه نشین آن که متناسب با معماری گذشته ایران است گران ترین بخش این هتل است. یادتان باشد که اتاق های این هتل به خاطر تاریخی بودن، منحصر به فرد بودن از گرانترین اتاق های هتل های ایران است. در این هتل دو رستوران وجود دارد و یک کافی شاپ نیز دارد. تمامی اتاق های مجهز به اینترنت وسایل سرمایشی و گرمایشی هستند و یک شب به یادماندنی را در فضای تاریخی می توانید تجربه کنید.

آدرس: اصفهان، چهارباغ عباسی، خیابان آمادگاه

خانه تاریخی سنتی قصر منشی اصفهان

خانه تاریخی سنتی قصر منشی اصفهان از اقامتگاه های سنتی اصفهان است که قدمتی دویست ساله دارد. این خانه با پنجره های ارسی و شیشه های هفت رنگ به همراه گچبری زیبا شما را به گذشته های دور و صفای خانه های ایرانی میبرد. این خانه شامل یک حیاط با صفا با 21 اتاق است. اتاق های آن از یک تخته تا سه تخته هستند. مانند تمام خانه های قدیمی مرکزی ایران در و پنجره هایش چوبی است و حس نوستالژیک را در شما زنده می نماید. این مجموعه دارای کافی شاپ، رستوران، لابی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی ترانسفر از فرودگاه به هتل و هتل به فرودگاه است. این هتل به اماکن تاریخی چون هشت بهشت ،سی و سه پل و کاخ چهل ستون نزدیک است. اگر دوست دارید یک اقامتگاه اعیان قاجاری تجربه کنید خانه تاریخی سنتی قصر منشی اصفهان گزینه مناسبی است.

آدرس : اصفهان- خیابان نشاط- نرسیده به خیابان فرشادی- کوچه قصر منشی

هتل سنتی خورشید اصفهان

از دیگر اقامتگاه های سنتی اصفهان هتل سنتی خورشید اصفهان است. جالب است بدانید که این خانه در گذشته به سبک گودال باغچه ای ساخته شده است و خانه های گودال باغچه ای به خاطر خنکی هوا، جلوگیری از طوفان شن از دیر باز در شهرهای کویری ایران ساخته می شده اند. این خانه سنتی در کنار میدون عتیق و یا میدان کهنه واقع شده است که مسجد علی و میدان بازسازی شده به همراه مسجد تاریخی اصفهان از جاذبه های نزدیک این خانه تاریخی است.

این خانه مانند تمامی خانه های قدیمی حیاتی در حیاط دارد و با یک حوض آبی فیروزه ای و باغچه های که دور آن هست صفای خانه های ایران را برای شما زنده می نماید. اقامت در خانه های تاریخی قدیمی حس و حال خودش را دارد و گویی به دل گذشته سفر نموده اید و یکی از برترین لوکیشن ها برای گرفتن عکس یادگاری است. این خانه تاریخی دارای 36 تا تخت است. امکاناتی چون شربت خانه و وای خانه دارد. اتاق های آن مجهز به وسایل بهداشتی و اینترنت است.

آدرس: اصفهان، خیابان ابن سینا، کوچه شماره 37، خیابان میر علاالدین، فرعی سوم

اقامتگاه آرمنیا اصفهان

اگر دوست دارید که در محله زیبای جلفای اصفهان اقامت داشته باشد برترین گزینه اقامتگاه آرمنیا اصفهان است که در محله ارامنه نشین اصفهان واقع شده است. محله جلفا با کافه های بینظیرش، بوی قهوه های مغازه های قهوه فروشی و کلیسای وانک و حییم یکی از برترین محله های گردشگری اصفهان محسوب می گردد. این خانه قدیمی قدیمی دویست ساله دارد و دارای 23 واحد اقامتی است. تمامی اتاق های آن دارای تخت است و نیز و صندلی نیز در اتاق ها وجود دارد. همه وسایل قدیمی به سبک ارمنی و ایرانی چیده شده است و مانند دیگر خانه های قدیمی ایران یک حیاط با صفا دارد.

این اقامتگاه سنتی اصفهان مانند تمام اقامتگاه های بوم گردی با صبحانه رایگان است. و دارای اینترنت نیز هست. وسایل بهداشتی در هر اتاق موجود است و اگر محله جلفای اصفهان را دوست دارید انتخاب اقامتگاه سنتی آرمنیا را از دست ندهید. از معدود اقامتگاه های سنتی اصفهان در محله ارمنی ها نیز هست.

آدرس: اصفهان - خیابان نظر میانی - کوچه کلیسا وانک - کوچه جلفا - پلاک 6 الی 9

اقامتگاه سنتی کرباس

از دیگر اقامتگاه های سنتی اصفهان که قدمت قاجاری دارد اقامتگاه کریاس را نیز می توان نام برد. دارای یک حیاط با صفا با حوض و باغچه است و دور تا دور حیاط اتاق های سنتی همراه با تخت و تزیین ایرانی واقع شده است. دارای سرویس بهداشتی ایرانی است و هم چنین می توانید از اینترنت رایگان بهره مند شوید. همه چیز در این هتل سنتی آراسته و پیراسته است و می توانید شبی دلپذیر را برای خودتان انتخاب کنید.

آدرس: اصفهان خیابان استانداری ،کوچه شهید عمرانی، سمت راست پارکینگ پشت مطبخ - پلاک 39

اقامتگاه سنتی خان نشین

از دیگر اقامتگاه های سنتی اصفهان می توان اقامتگاه خان نشین را نام برد. این خانه قدیمی برای یکی از حاکمان اصفهان در دوران 250 سال پیش بوده است. دارای حیاطی بزرگ و شاه نشینی با ایوان زیبا است که ایوانش با ستون های زیبا و حجاری شده و بیش از دو قرن ایستاده است. اتاق های سمت شاه نشین گران تر هستند و اتاق های حیاط مقرون به صرفه تر به شمار می روند. این هتل 10 اتاق دارد. امکاناتی چون پارکینگ، سرویس بهداشتی، ایرانی و فرنگی، سیستم سرمایش و گرمایش را نیز دارد. اتاق های این هتل دارای گچبری، کاشی کاری های دوران قاجاریه است و می تواند یکی از انتخاب های شما باشد.

آدرس: اصفهان،خیابان ابن سینا،کوچه میر علاءالدین 37، کوچه مسجد جامع، پلاک 4

اقامتگاه سنتی ایروانی اصفهان

اگر دوست دارید در محیطی اقامت کنید که با نقاشی های بسیار زیبا و در خور نگارگری ایرانی تزیین شده است اقامتگاه سنتی ایروانی برترین گزینه برای شما است. این اقامتگاه درخیابان ابن سینا واقع شده است و از اقامتگاه های سنتی اصفهان که طراحی خاص دارد به شمار می رود. لابی آن بسیار زیبا و از رنگ های تند در آن استفاده شده است. این هتل دارای کافی شاپ ،روم سرویس، لابی و رستوران است. دسترسی خوبی به میدان نقش دنیا و کاخ چهل ستون و چهار باغ اصفهان را دارد. تمامی اتاق های آن مجهز به اینترنت، وسایل بهداشتی و رفاهی هستند که میتوانید از آن لذت ببرید.

آدرس: اصفهان،خیابان ابن سینا،کوچه میر علاءالدین 37، کوچه مسجد جامع، پلاک 4

هتل سنتی اصفهان

اگر دوست دارید دسترسی بسیار سریع و آسان به میدان نقش دنیا، چهارباغ اصفهان ، کاخ چهل ستون دسترسی داشته باشید هتل سنتی اصفهان را با قدمتی 500 سال انتخاب کنید. این هتل دارای اتاق های با سبک معماری قدیم ایران است و دارای طاق و تویزه است که روی آن با نقاشی رو گچ تزیین شده است و یکی از منحصر به فرد ترین اقامتگاه های سنتی اصفهان به شمار می رود. تمامی اتاق های آن دارای میز و تخت است و همه وسایل در نوع سنتی و بینظیر چیده شده است.

آدرس: اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه باغ قلندرها (کوچه شماره 7)

هتل بخردی اصفهان

یکی از اقامتگاه های سنتی اصفهان که حیاطی بزرگ دارد و سبک دو ایوانی از معماری قدیم ایران هتل بخردی اصفهاناست. در این حیاط شاه نشین تابستانی وجود دارد که مجلل ترین بخش خانه است و دارای یک پنج دری با درهای چوبی و سنتی بسیار زیبا است. در این بنا تمام وجوه معماری قدیمی چون مقرنس کاری، مشبک کاری، گچ بری، منبت کاری بر روی چوب را می بینید. حوض فیروزه ای با شمعدانی بسیار زیبایی در حیاط دارد. دور تا دور حیاط اتاق های بسیار زیبا است. تمامی اتاق های دارای امکانات رفاهی چون تخت، میز و صندلی و وسایل بهداشتی است. این هتل نیز در خیابان ابن سینا واقع شده است و نزدیک چهارباغ اصفهان نیز هست.

آدرس: اصفهان، خیابان شهدا، خیابان ابن سینا، پلاک 56

اقامتگاه سنتی اشکانی

اقامتگاه سنتی اشکانی در اصفهان و در نزدیکی میدان نقش دنیا واقع شده است از اقامتگاه های سنتی اصفهان که فقط ظرفیت 25 نفر مسافر را دارد و دارای اتاقی های یک تخته و سه تخته است. و در هر کدام سرویس بهداشتی اختصاصی تعبیه شده است. هم چنین تعدادی توالت فرنگی و حمام در محوطه برای سایر اتاق ها گذاشته شده است. دارای امکاناتی چون اینترنت، تراسفر فرودگاه، رخدمات خشکشویی، روم سرویس 24 ساعته، پارکینگ غیر مسقف، لابی، عبادتگاه و کافی شاپ سنتی است.

آدرس: استان اصفهان، شهر اصفهان ، میدان نقش دنیا، بازار نیم آور

اگر از هریک هتل های نام برده تجربه اقامت داشته اید نظرتان را برای تیم خبرنگاران بنویسید تا دیگر مخاطبان نیز از کیفیت و خدمات اقامتگاه های سنتی اصفهان آگاه گردند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2330

به "معرفی برترین اقامتگاه های سنتی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین اقامتگاه های سنتی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید