افتتاح طولانی ترین پل معلق عابر پیاده در پرتغال

به گزارش مجله شرقیا، طولانی ترین پل معلق عابر پیاده دنیا با 516 متر طول در ژئوپارک آروکا واقع در شمال کشور پرتغال افتتاح شد.

افتتاح طولانی ترین پل معلق عابر پیاده در پرتغال

وب سایت گاردین از افتتاح طولانی ترین پل معلق عابر پیاده دنیا در شمال کشور پرتغال اطلاع داد. این پل که در ژئوپارک آروکا (Arouca) قرار گرفته است، ساکنان منطقه را به احیای صنعت گردشگری و رونق مالی در دوران پساکرونا امیدوار می نماید. این پل معلق در منطقه میراث دنیای یونسکو، لابه لای صخره های سرسبز و پوشیده از گل های زرد ژئوپارک آروکا جای گرفته است. پل معلق آروکا با 516 متر طول، در ارتفاع 175 متری از رودخانه Paiva قرار گرفته است.

قبل از مراسم رسمی افتتاحیه پل معلق آروکا، تعدادی از شهروندان علاقه مند فرصت یافتند تا از سطح فلزی و شبکه شبکه این پل عبور نمایند. هوگو خاویر، نخستین فردی که از پل معلق عبور کرد، درباره تجربه خود گفت:

کمی ترسیدم؛ اما ارزشش را داشت! فوق العاده بود! تجربه ای منحصربه فرد با حجوم آدرنالین.

روی براندو، شهروند دیگری که از نگاه کردن به پایین خودداری می کرد نیز به گردشگران توصیه کرد:

تاکید می کنم که به این مکان بیایید و از پل عبور کنید؛ حتی اگر مانند من سرگیجه داشته باشید. باید بگویم که ابداً احساس بدی نداشتم.

مارگاریدا بیلم، شهردار آروکا، در مراسم افتتاحیه به خبرنگاران گفت:

افتتاح این پل بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه به ما این امکان را می دهد تا فعالیت های گردشگری خود را از سر بگیریم. ساخت این پل حدود دو سال زمان برد و به یکی از جاهای دیدنی پرتغال تبدیل خواهد شد.

امانوئل، یکی از راهنمایان گردشگری محلی در رابطه با افتتاح این پل می گوید:

این پل معلق، نقطه عطفی برای سرزمین ما محسوب می گردد ؛ چراکه سرمایه گذاران و گردشگران بسیاری را می نماید. جمعیت منطقه ما به سوی پیری می رود؛ زیرا جوانان به شهرهای بزرگ مهاجرت می نمایند و اکنون، افتتاح این پل پویایی را به منطقه باز خواهد گرداند.

سازه معلق پرتغال که به آروکا 516 معروفیت یافته است، از تنگه رودخانه شیب دار Paiva عبور می نماید. این رودخانه با بیش از 6 کیلومتر راستا پیاده روی چوبی احاطه شده است.

ماسیو سوارس، یکی از شهروندان پرتغالی می گوید:

من ساکن این منطقه هستم و وقتی که اولین بار درباره پروژه آروکا 516 شنیدم، به هیچ وجه باور نکردم؛ اما اکنون بسیار مفتخرم و این را تجربه ای فوق العاده می دانم.

تاپیش از افتتاح آروکا 516، رکورد طولانی ترین پل معلق عابر پیاده دنیا به پل چارلز کوئن در آلپ سوئیس تعلق داشت که در سال 2017 افتتاح شده است.

منبع: کجارو / theguardian.com
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1998

به "افتتاح طولانی ترین پل معلق عابر پیاده در پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح طولانی ترین پل معلق عابر پیاده در پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید