بازسازی و طراحی داخلی شرکت فناوری اطلاعات در روسیه سایر مقالات

به گزارش مجله شرقیا، در دنیای امروز که بازسازی و دکوراسیون داخلی فرایند رو به رشد در صنعت ساختمان سازی و بازسازی دارد ما در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران کوشش میکنیم تا در این مجموعه مقالات برای شما پروژه هایی را معرفی کنیم که از لحاظ معماری و زیبایی شناسی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوان از آنها ایده گرفت . پروژه ای که امروز میخواهیم به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون داخلی اداری در شهر سنت پطرزبورگ روسیه است .

بازسازی و طراحی داخلی شرکت فناوری اطلاعات در روسیه سایر مقالات

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

این پروژه از جنبه های مختلف قابل آنالیز است و ایده های به کار رفته در آن ، ما را بر آن کرد که این پروژه را به شما معرفی کنیم .

این دفتر به مساحت 450 متر مربع و در سال 2018 ساخته شده است .

در نگاه اول بیننده با یک فضای کاری آزاد گسترده در دفتر روبرو میگردد که این امکان را فراهم میکند تا برترین مدل کار مشارکتی ، مبادلات و مصاحبه شکل بگیرد .

این ساختمان با کارایی بالا و قابلیت انعطاف پذیری با محیط اطرافش طراحی شده است . این دفتر با هدف تعامل کارکنان با مشتریان به وسیله تجارب مفید و مشاهده مستقیم شکل گرفته است .

این دفتر که برای یک شرکت فناوری اطلاعات در سنت پطرزبورگ است که در یک ساختمان صنعتی قدیمی اتحاد جماهیر شوروی که 60 سال پیش ساخته شده است ، واقع شده است و پس از بازسازی و تعمیرات ساختمان به یک دفتر مدرن تبدیل شده است .

عناصری که یادآور ساختمان قدیمی است ستون های بتنی و سقف 4 متری آن است که در سبک معماری شوروی قدیم و روسیه فعلی ساخته شده است . شاید اولین نکته ای که در این شرکت نظر بیننده را به خود جلب میکند استفاده از تم رنگی مشکی برای فضاها و اتاق ها باشد .اما طراحی خلاقانه معمار این پروژه باعث شده است که این فضای داخلی سیاه به هیچ اسم دلگیر کننده و سخت بنظر نرسد و در عوض فضایی مدرن و مجذوب کننده را برای این دفتر ایجاد نموده است.

حضور پنجره های عظیم مشرف به خیابان باعث شده است نور طبیعی روز در این فضا وارد گردد و نورگیری مناسبی برای آنها فراهم گردد .

رویکردی ساده در طراحی داخلی اداری این دفتر وجود دارد ، استفاده از اشکال ساده و سبک ، رویکردی سودمند و پویا و ایده های کارکردگرایی که در این دفتر قابل مشاهده است .

در برنامه ریزی فضایی ، اتاق جلسات تبدیل به هسته اصلی و تاکید شده این دفتر شده است .

این اتاق که درست در مرکز و قلب این سالن است با طراحی خاص که خود شامل یک فرم گرد در لبه ها و دو پله بالاتر از سطح زمین است که این پله ها دور تا دور این اتاق کشیده شده اند . دور تا دور این اتاق را شیشه تشکیل داده است که هم از بیرون به آن دید هست و هم از داخل این فضا میتوان تمام قسمت های این دفتر را مشاهده کرد و یک ارتباط بصری گیرا و مناسب بین این فضاها وجود دارد . اما برای حفظ حریم خصوصی این اتاق دو پرده نارنجی رنگ هماهنگ با میز و جایگاه های چوبی داخل این قسمت وجود دارد که در مواقع لزوم کشیده میگردد . در داخل این اتاق جلسات یک میز چوبی عظیم به همراه 21 جایگاه چوبی و یک تلویزیون واقع شده است .

تمام متریال و رنگی که میتوان در این دفتر مشاهده کرد یک کف بتنی خاکستری است که در کل فضا واقع شده است به همراه متریال های چوبی که برای میز ها ، قفسه ها و طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه به کار رفته است و بقیه مبلمان و جایگاه های کاری به رنگ سیاه است و این تقابل رنگ گرم چوب و رنگ سیاه هارمونی مناسبی را برای این فضا ایجاد نموده است .

هم چنین حضور گیاهان یکی از مولفه های مهم در داخل این دفتر است که طراوت و تازگی را وارد این محیط میکنند .

یکی دیگر از ایده های جالب معمار برای این محیط ایجاد یک سالن آمفی تئاتر است . این سالن که در نزدیکی سالن اجتماعات است هیچ اتاق و فضای بسته ای ندارد و یک فضای باز است . این یک سالن سخرانی که مناسب برای جلسات کوتاه ، اوقات فراغت کارکنان و فعالیت های مورد احتیاج دیگر است . یک مرکز ثقل برای جمع کردن کارکنان دور یکدیگر و تقویت روحیه کار شرکتی است .این فضا با یک سطح بالاتر از سطح همکف کاملا از چوب ساخته شده است و بصورت پله به سمت بالا فضاهای نشستن را شکل داده است ، با حضور بالشتک های که میتوان روی آنها نشست و در اوقات فراغت به وسیله یک ویدیو پروژکتور در آنجا به تماشای فیلم نشست یا حتی در آنجا بازی های کامپیوتری انجام داد .

منبع: هیرادانا
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1779

به "بازسازی و طراحی داخلی شرکت فناوری اطلاعات در روسیه سایر مقالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و طراحی داخلی شرکت فناوری اطلاعات در روسیه سایر مقالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید