بازگشایی چند باره 400 راه روستایی، احتمال بارش باران و سیل در جنوب کشور

به گزارش مجله شرقیا، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پی بسته شدن 400 راه روستایی به علت بارش برف شدید در سامانه اخیر و کولاک و وزش باد شدید، چند بار این راه ها را بازگشایی کردیم و احتمال بارش شدید باران و وقوع سیل در بعضی از استان های جنوبی وجود دارد.

بازگشایی چند باره 400 راه روستایی، احتمال بارش باران و سیل در جنوب کشور

فرهاد مهریاری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی ورود سامانه بارشی سنگین اخیر به کشور، سه استان درگیر برف شده و به غیر از مسدود شدن بسیاری از راه های اصلی، حدود 400 راه روستایی نیز بسته شد.

وی اضافه کرد: با وجود بازگشایی بیشتر این راه ها در روز شنبه هفته جاری، وزش باد شدید و کولاک سبب شد تا برف از اراضی بالادست به این مسیرهای روستایی ریزش کند و در چند مرحله بسیاری از این راه ها مجددا مسدود شد. بنابراین این محورهای روستایی چندباره بازگشایی شد. البته یکی از دلایل تاخیر در بازگشایی محورهای درگیر برف، کمبود ماشین آلات و اولویت بندی های انجام شده در این زمینه است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: بعلاوه در روز گذشته 20 محور روستایی مسدود در اردبیل باقی ماندند که تا قبل از تاریک شدن هوا همه آن ها باز شد.

مهریاری در پاسخ به اینکه شرایط راه های کشور در هفته جاری چگونه خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: گر چه هنوز به قطعیت کامل نرسیده ایم اما ارزیابی ها نشان می دهد که در روزهای پایانی هفته احتمال بارش شدید باران و سیلابی شدن محورهای مواصلاتی مختلف در بعضی از استان های جنوبی مانند جنوب کرمان، خوزستان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد. در این راستا به صورت شفاهی به استان های مورد نظر هشدارهای لازم داده شده است و برای آن آمادگی کافی داریم اما منتظر پیش بینی دقیق تر شرایط جوی این استان ها از سوی سازمان هواشناسی هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1959

به "بازگشایی چند باره 400 راه روستایی، احتمال بارش باران و سیل در جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی چند باره 400 راه روستایی، احتمال بارش باران و سیل در جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید