باشکوه ترین و زیباترین کلیسای دنیا در ایتالیا ! (تور ارزان ایتالیا)

به گزارش مجله شرقیا، یک ساختمون که حتما نباید خشک، مرده و ایستاده به نظر برسه !!!!

باشکوه ترین و زیباترین کلیسای دنیا در ایتالیا ! (تور ارزان ایتالیا)

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

تو این کره خاکی هم هر چیزی در هر زمینه ای ممکنه. غیر از اینه ؟

این قسمت از مجله خبرنگاران با بنایی آشنا می شین که مرده نیست و رشد می کنه. بنایی جالب و خاص در ایتالیا که باشکوه ترین و زیباترین کلیسای جهان لقب داره و به نام کلیسای درختی یا کتدراله وِجیتاله معروفه و از نهال ممرز تشکیل شده.

کلیسای درختی

این سازه جاندار به وسیله جولیانو مائوری که طراح مطرح ایتالیایی هستش ساخته شده و میشه گفت بی شک تحت تاثیر گذارترین اثر معماری طبیعی بر روی کره زمینه که با نهال زیبایی ممرز ساخته شده.

کتدراله وِجیتالهبر روی دامنه کوه آرِنا در حومه بِرگامو در شمال ایتالیا قرار گرفته و ساختارش مانند قفسی از تیرک های چوبیه که طوری قرار گرفتن تا ستون های داخلی یک باسیلیکا رو بسازن.

داخل این قفس، هشتاد نهال ممرز کاشته شده که به گفته این هنرمند معمار، در مدت 15 سال سازه های حمایت کننده این نهال ها کم کم پوسیده و از بین رفته و ممرزها رشد نموده و یک کلیسای جامع کاملا طبیعی به وجود میاد. این کلیسای جامع درختی، شامل 42 ستونه که یک باسیلیکا رو با 5 راهرو تشکیل میده. تو این پروژه، از 1800 تنه درخت کاج و 600 شاخه درخت شاه بلوط استفاده شده که به هم به وسیله 6000 متر شاخه فندق، به روش های سنتی و محلی بسته شدن که با رشد درختان ممرز، سقفی طبیعی رو تشکیل خواهند داد.

علاقه مائوری به طبیعت باعث شد تا در سال 2001 پلان های پروژه ای رو رسم کنه که هنر رو کاملا متفاوت و به صورت زنده نشون بده و مردم برگامو رو حیرت زده کنه. طراح ایتالیایی فقط با استفاده از شاخه های درخت، کلیسایی رو ساخت که حالا تبدیل به سازه ارگانیک و منحصر به فردی شدن. ولی متاسفانه مائوری در سال 2009 درگذشت و نتونست این پروژه زیبا و جاندار رو تکمیل کنه ولی به یاد اثر زیباش، در سال 2010 ساخت پروژه اش از سر گرفته شد و حالا این کلیسا، بنای یادبود زنده ای برای قدردانی از کار مائوری به شمار می ره.

اگر می خواهید به نقاط دیگر جهان سفر کنید و از جاذبه های جهانگردی تماشا نمایید از تور مسافرتی خبرنگاران مانند تور استانبول،تور دبی و...استفاده نمایید

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2204

به "باشکوه ترین و زیباترین کلیسای دنیا در ایتالیا ! (تور ارزان ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشکوه ترین و زیباترین کلیسای دنیا در ایتالیا ! (تور ارزان ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید