با معروف ترین جاذبه های دیدنی صربستان آشنا شویم

به گزارش مجله شرقیا، صربستان، کشوری بوده که جنگهای بسکمک را پشت سر گذاشته و بارها، شاهد ویرانی های بسیار بوده است. صربستان در جنوب شرقی اروپا و در شبه جزیره بالکان قرار گرفته و پایتختش، شهر بلگراد بعنوان اولین مقصد برای اغلب گردشگران این منطقه بشمار می آید. صربستان بدلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی زیبا و جاذبه های تاریخی، مورد استقبال گردشگران بسکمک قرار گرفته و بعنوان یک مقصد گردشگری ارزان بین مردم شناخته شده است. با ما در مقاله دیدنی های معروف صربستان همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری صربستان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با معروف ترین جاذبه های دیدنی صربستان در سفر به شما کمک خواهد کرد.

با معروف ترین جاذبه های دیدنی صربستان آشنا شویم

فهرست مطالب

پارک و قلعه کالمگدانکلیسای سنت ساواکنز میهایلوااسکاردالیجاموزه یوگسلاوی و خانه گلهازمونموزه نیکلا تسلاشبه جزیره آدا سیگانلیجامیدان جمهوری و تئاتر ملی بلگرادبرج آوالا

پارک و قلعه کالمگدان

این قلعه شامل پارکی بسیار بزرگ و پوشیده از درختان چندین ساله و همچنین موزه جنگ است. یک سمت این قلعه رو به رود ساوا و رودخانه بزرگ دانوب بوده و منظره های خارق العاده و بسیار جذابی دارد. از روی دیواره های کوتاه باقی مانده از این قلعه به راحتی می توانید تلاقی رود ساوا و رودخانه دانوب را مشاهده کنید. یکی از معروف ترین مجسمه های شهر بلگراد در محوطه قلعه کاله مگدان قرار گرفته است. مجسمه مرد برهنه به ارتفاع 14 متر یکی از شناخته شده ترین سمبل های بلگراد بوده و در محوطه این مورد از دیدنی های معروف صربستان قرار گرفته است.

کلیسای سنت ساوا

بزرگترین کلیسا جامع ارتودوکس در جهان، کلیسای سنت ساوا است. ارتفاع این کلیسا به طول 79 متر می رسد و صلیبی به ارتفاع 12 متر از سقفش آویزان است. این کلیسا دارای گنبدهای آبی رنگ بسیار زیبا با صلیبهای طلایی رنگ در بالای آنها و دیوارهایی ساخته شده از مرمر سفید بوده و با مجموعه وسیعی از پیاده روها، حوضچه ها و باغها محصور شده است. دیوارهای داخلی این کلیسا با کاشیکاری و نقاشی های بسیار زیبا و خیره کننده پوشیده شده و گردشگران تنها قادر به بازدید از بخشی از آن هستند.

کنز میهایلوا

کنز میهایلوا یکی از جذاب ترین و طولانی ترین خیابانهای بلگراد است. در این مورد از بهترین جاذبه های گردشگری صربستان بی مثال ترین رستورانها و مراکز خرید مجلل شهر قرار گرفته اند. علاوه بر این، در طول شب افراد مختلف بصورت گروهی و انفرادی با ساز و آوازهای خود جذابیت دوچندانی به این منطقه می بخشند. جالب است بدانید که در این خیابان هیچ وسیله نقلیه ای عبور نمی کند و افراد به راحتی می توانند به گشت و گذار بپردازند.

اسکاردالیجا

خیابان اسکاردالیجا یکی دیگر از خیابانهای جذاب بلگراد بوده که در فاصله نزدیک از خیابان کنز میهایلوا واقع شده است. این خیابان پر شده از رستورانهایی با طراحی جذاب که اغلب مردم صربستان برای سرو غذا و گذراندن لحظاتی شاد به آنجا می فرایند. لازم به ذکر است که طول این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی صربستان نسبت به کنز میهایلوا بسیار کوتاهتر هست. در هر رستوران، گروهی با لباسهای خاص مشغول ساز و آواز و رقصیدن بوده و جو صمیمانه و شاد در تک تک رستورانها وجود دارد.

موزه یوگسلاوی و خانه گلها

اگر می خواهید با گوشه ای از تاریخ یوگسلاوی و صربستان آشنا شوید، دیدن این مورد از دیدنی های معروف صربستان را از دست ندهید. خانه گلها که در مجاورت موزه جنگ قرار گرفته، مقبره یکی از شخصیتهای مهم تاریخ به نام جوزف بروز تیتو، رئیس جمهور بنیانگذار و رهبر یوگسلاوی سابق است. مقبره آنها در میان گلهای فراوان و کمیاب بسیاری قرار گرفته و از سال 1982 زمان بازگشایی تا امروز نزدیک به 17500000 بازدیدکننده داشته است.

زمون

شهر قدیمی زمون امروزه جز شهر بلگراد است. این شهر تا اوایل دهه 30 میلادی بعنوان یک شهر مرزی تحت حاکمیت امپراتوری اتریش بوده و معماری بناها در این شهر بیشتر به سبک معماری در اتریش است. خانه های بسیار زیبا، زمون را به بخش مهم توریستی شهر بلگراد تبدیل نموده اند. برج گاردوش (Gardoš) یکی از دیدنی ترین سمبل های قدیمی این شهر است. با پیمودن مسیری جذاب به محوطه برج می رسید و با پرداخت حدود 200 دینار می توانید به بالای برج رفته و از دیدن شهر زمون با خانه های زیبایش و رودخانه دانوب لذت ببرید.

موزه نیکلا تسلا

بدون شک، تسلا یکی از بزرگترین و ارزشمندین ترین دانشمند تمام دوران است. وی با اختراعات متنوع، متعدد و مهم خود زندگی بشر را دچار تحولی شگرف نموده و روزگاری از جمله رقیبان سرسخت ادیسون بشمار می رفت. موزه نیکلا تسلا یکی از موزه های پربازدید و معروف در بلگراد بوده که در آن بخشی از وسایل شخصی نیکلا مانند لباس، عینک، دستکش، دست نوشته ها، فرمول هایش و همچنین تعدادی از اولین اختراعاتش نگهداری می شوند.

شبه جزیره آدا سیگانلیجا

با ارائه امکانات و زیباسازی، آدا سیگانلیجا تبدیل به یک منطقه بکر برای گذراندن اوقات فراغت مردم بلگراد و همچنین گردشگران شده است. می توانید از شنا کردن در این منطقه بدون نگرانی لذت ببرید، حمام آفتاب بگیرید، قایق پدالی و جت اسکی سوار شوید و در رستورانهای کوچک و جذابش غذا میل کنید.

میدان جمهوری و تئاتر ملی بلگراد

میدان جمهوری یکی از پرتردیدترین مناطق بلگراد بوده و تعدادی از مهمترین ساختمانهای بلگراد در مجاورت این میدان قرار گرفته اند. خیابان معروف کنزمیهایلوا نیز در فاصله کمی از این میدان واقع شده است. موزه ملی صربستان مدتی است که بسته شده، اما تئاتر ملی همچنان مشغول کار و فعالیت بوده و هنر دوستان بسیاری برای دیدن اجرای تئاترهای مختلف به آنجا می فرایند.

برج آوالا

برج مخابراتی آوالا در کوهستان آوالا واقع شده و از فراز آن می توانید منظره شهر بلگراد را به راحتی ببینید. در حال حاضر، یکی از بلندترین برجهای منطقه بالکان بوده و مورد بازدید گردشگران بسیاری قرار می گیرد. این برج مخابراتی به ارتفاع 205 متر، دارای 38 طبقه بوده که در سال 1999 توسط ناتو تخریب شد و در سال 2009 مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1353

به "با معروف ترین جاذبه های دیدنی صربستان آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معروف ترین جاذبه های دیدنی صربستان آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید