24 ساعت در کیتو اکوادور: چه کنیم و چه ببینیم؟

به گزارش مجله شرقیا، کیتو اکوادور | Quito in Ecuador

زمان های زیادی وجود دارد که شما مجبورید که به یک شهر تنها در یک روز سفر کنید؛ این سفرتان اگر در اکوادور باشد و تنها یک روز در مرکز آن کیتو زمان داشته باشید، می توانید به طور خلاصه بعضی از جاذبه های برتر آن را ببینید. مرکز اکوادور، کیتو، جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر دارد و یکی از زیباترین شهرهای اکوادور است و در عین حال هنوز برای بسیاری از گردشگران ناشناخته است. به هر حال اگر می خواهید که به کیتو اکوادور بروید و تنها 1 روز فرصت گشت و گذار در آن را دارید، خبرنگاران در ادامه برای شما یک برنامه 24 ساعته برای این شهر آورده است. با ما همراه باشید:

24 ساعت در کیتو اکوادور: چه کنیم و چه ببینیم؟

غذا در رستوران ماما کلوریندا یا سانتا کلارا | Mama Clorinda or Santa Clara

اکوادور غذاهای بسیار گوناگونی دارد، از منطقه ها کوهستانی تا منطقه ها ساحلی، هر کدام امضای خود را در غذاها دارند. اگر زمان کمی دارید و دنبال منویی می شد که مطابق سلیقه تان باشد، می توانید به رستوران ماما کلوریندا بروید که در پلازا فوچ واقع شده است. منوی اکوادوری این رستوران غذاهای گوناگونی نظیر سویچه دارد و فضای آن بسیار صمیمی و دوست داشتنی است. می توان گفت که با رفتن به این رستوران با یک تیر دو نشان زدید، هم یک غذای اکوادوری و هم یک فضای اکوادوری را تجربه نموده اید!

اگر ماجراجویی های بیشتری می خواهید و دلتان می خواهد که محلی شوید، پیشنهاد دیگری برایتان داریم. به شما توصیه می کنیم که به بازارا سانتا کلارا بین ماریسکال و مرکز شهر بروید تا یک حال و هوای متفاوت را تجربه کنید. از همان لحظه اول که پا به این بازار محلی می گذارید، ماجراجویی شما آغاز می شود؛ مغازه های میوه فروشی که رنگارنگ و مجذوب کنندهند، فروشگاه های مختلف و صداهای جالب فروشندگان که به آن ها اضافه می شود، برای شما تجربه خاصی خواهد بود.

خوردنی هایی که حتما باید در سانتا کلارا امتحان کنید این ها هستند: آبمیوه هایی که همان جا درست می شوند، چیپش هاس تورتیا که با تخم مرغ و سوسیس سرخ شده تزیین شده اند و یا برای صبحانه می توانید نان شیرینی میوه دار یا گوشت دار به همراه یک فنجان قهوه و نیمرو میل کنید که حدودا 1.5 دلار برایتان هزینه خواهد داشت. اگر در این بازار صبحانه را میل کردید، وقت آن است که ماجراجویی و گشت و گذارتان را در کیتو اکوادور ادامه دهید.

پیاده روی در محله تاریخی کیتو اکوادور

این محله که حدودا 2750 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است، آنقدر دیدنی و مجذوب کننده است که به راحتی متوجه می شوید که چرا در لیست دنیای یونسکو ثبت شده است. کلیساها و دعاخانه هایی که در تپه ها قرار گرفته اند، خیابان های سنگفرشی که با قدم زدن در آن به گذشته فرو می روید و موزه های دیدنی و تاریخی آن، شما را مجذوب خود خواهد نمود. در طول پیاده روی تان، شما ساختمان های جالبی می بیند و اگر که گرسنه شدید می توانید از یکی از مغازه های خیابانی لا روندا (La Ronda) یک اسنک یا غذای محلی خریده و نوش جان کنید.

بازدید از پلازا گرانده | Plaza Grande

در مرکز شهر قدیمی کیتو اکوادور می توانید به پلازا گرانده بروید که مرکز تفریح های گوناگون اجتماعی و … است، جایی که گردشگران زیادی را می توانید ببینید که از سراسر دنیا آمده اند که این شهر زیبا را ببینند. در مرکز پلازا، یک بنای یادبود بزرگ خواهید یافت که قدمت آن به قرن 19 برمی شود و به خاطر به استقلال رسیدن اکوادور ساخته شده است. این میدان یا پلازا بعلاوه مکانی است که گابریل گارسیا مورنو، در سال 1875 به ریاست جمهوری اکوادور انتخاب شد. زمانی که به دور و اطراف این پلازا نگاه کنید، می توانید کاخ ریاست جمهوری اکوادو را ببینید که در بیرون آن رستوران های متنوعی قرار گرفته و هتل پلازا گرانده نیز از ساختمان های برجسته آن است. زمانی که از این محله در کیتو اکوادور سیر شدید، وقت آن است که به یک جاذبه دیگر بروید که قرار است در آن، شهر زیر پایتان باشد.

تله کابین | Cable car

از محله قدیمی، تنها با چند دقیقه تاکسی سواری می توانید به دامنه های کوه آتشفشانی پیچینچا (Pichincha) دسترسی پیدا کنید، جایی که منظره ها چشمگیری از شهر پیش رویتان خواهد بود. برای گردشگرانی که می خواهند به بالای این کوه بروند، تله کابینی وجود دارد که بسیار هیجاان انگیز و دوست داشتنی است. اگر هم ترجیحتان کوهنوردی و پیاد هروی است که می توانید از راه پاکوب آن، به بالا دسترسی پیدا کنید، جایی که آنقدر آرام است که هرگز دلتان نمی خواهد که از آنجا بروید.

البته پیاده روی و تله کابین سوار شدن تنها تفریح های موجود نیست! می توانید روی دامنه کوه اسب سواری کنید که تجربه جالبی خواهد بود. اگر به عکاسی علاقمندید، عکاسی از شهر از ارتفاع، عکسی هایی از کوه زیبای پیچینچا و تصاویری که از لاما خواهید گرفت، همه منتظر شما هستند. اگر هوا صاف باشد، بازدید از این جاذبه بسیار توصیه می شود، زیرا فضای سبز کوه، منظره ها و هوای تازه همگی ارزش آن را دارند که شما زمان خوبی را پیششان بگذرانید.

صرف قهوه در گواپولو | Guapulo

حالا دیگر می شود گفت که به انتهای روزتان رسیده اید. برای جمع و جور کردن سفر یک روزه تان به سمت محله بوهمی کیتو اکوادور یعنی گواپولو بروید که جای خوبی برای تمام کردن سفرتان است. این محله روی تپه ها قرار گرفته است، جایی که می توانید شهر کیتو را ببینید. از اینجا جاده ای دیده می شود که به جنگل های بارانی می رود و نقطه هایی که یا استودیوهای هنری و یا کافه هستند نیز قابل مشاهده است.

کافه گواپولو یکی از مشهورترین کافه های بازسازی شده در این محله است؛ پیشنهاد می کنیم که در تراس کافه نشسته و برای خود یک هات چاکلت سفارش دهید. شاید دوست داشتنی ترین اتفاقی که در اینجا خواهید دید، غروب آفتاب است، نمای زیبای شهر در غروب آفتاب، آخرین تصویر با یادماندنی خواهد بود که از کیتو اکوادور به یاد خواهید داشت.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2034

به "24 ساعت در کیتو اکوادور: چه کنیم و چه ببینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "24 ساعت در کیتو اکوادور: چه کنیم و چه ببینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید