برندسازی صنایع دستی، اولویت پژوهشی استان اردبیل

به گزارش مجله شرقیا، مسئول آموزش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از انتخاب طرح بسته بندی و برندسازی صنایع دستی با رویکرد رشته های بومی به عنوان اولویت پژوهش استان اطلاع داد.

برندسازی صنایع دستی، اولویت پژوهشی استان اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، سید صادق حسینی مسئول آموزش این اداره کل، امروز چهارشنبه 17 مرداد در جلسه کمیته آموزش و پژوهش اداره کل توضیح داد: اولویت های تحقیق و پژوهش معاونت های اداره کل اخذ شده و در نهایت سه طرح به عنوان اولویت های اصلی انتخاب شده است.

او اضافه نمود: به غیر از بسته بندی و برندسازی صنایع دستی که به عنوان اصلی ترین اولویت پژوهشی استان برگزیده شد، شناسایی و تدوین الگوهای کسب و کارهای نوین، فن آورانه و زودبازده گردشگری به ویژه در زمینه طراحی اقامتگاه های بوم گردی روستایی اولویت دوم است.

به گفته مسئول آموزش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اولویت سوم پژوهشی نیز پژوهش در مستندات، مستند نگاری وضعیت، آسیب شناسی، منشا یابی و گونه شناسی سنگ ها، ارائه طرح حفاظت و مرمت مجموعه، راه اندازی کارگاه حفاظت و مرمت سیار در شهریری مشکین شهر است.

حسینی اضافه نمود: اولویت های پژوهشی به کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و فناوری استان اردبیل معرفی شده و در نهایت بعد از تایید با همکاری مراکز دانشگاهی استان عملیاتی خواهد شد.

او بیان داشت: در راستای اجرای بند ب ماده 64 قانون برنامه ششم توسعه دستگاه های اجرایی می توانند یک درصد از اعتبارات هزینه ای تخصیص یافته را به امور پژوهشی و توسعه فن آوری اختصاص دهند.

مسئول آموزش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید نمود: طرح های پژوهشی مصوب باید در سامانه سمات (سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی) وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری ثبت و پس از اخذ کد رهگیری اقدامات پژوهشی صورت پذیرد.

او به ضرورت تدوین تقویم آموزشی استان نیز اشاره و تاکید نمود: این تقویم می تواند متناسب با نیازهای آموزشی استان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین گردد.

مسئول آموزش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به ضرورت آموزش کارکنان تاکید و از اجرای برنامه های منسجم در آینده نزدیک اطلاع داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 357

به "برندسازی صنایع دستی، اولویت پژوهشی استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندسازی صنایع دستی، اولویت پژوهشی استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید