بهترین چشم اندازهای هنگ کنگ را کجا به تماشا بنشینیم؟

به گزارش مجله شرقیا، هنگ کنگ شهر برج های سر به فلک کشیده، با جاذبه های طبیعی و مصنوعی متنوع، شهری است که در آن می توانید نماهای شهری فوق العاده جذابی را تماشا کنید.

بهترین چشم اندازهای هنگ کنگ را کجا به تماشا بنشینیم؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

هنگ کنگ یکی از شهرهای محبوب چین در میان گردشگران است که هم دارای حیات وحش غنی و جنگل های انبوه است و هم برج های مرتفع شیشه ای و فلزی آن، نمایی جذاب و دیدنی به شهر بخشیده است. تور چین و تور هنگ کنگ از پرفروش ترین تورهای جنوب شرق آسیا است. ضمناً بندر هنگ کنگ که شهر روی آن بنا شده، نیز یکی از جاذبه های شاخص این شهر است که چراغ های درخشان ساختمان های آن در شب ، چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نمایند.

در ادامه شما را با بهترین نماهایی که می توانید در هنگ کنگ تماشا کنید، آشنا می کنیم؛ البته گاهی اوقات آلودگی هوا یا شرایط بد آب و هوایی باعث می گردد از دیدن این نماها و چشم اندازها محروم شوید.

نمای کلاسیک: قله ویکتوریا

قله ویکتوریا (Victoria Peak) یکی از جاذبه های اصلی گردشگری هنگ کنگ و مکانی عالی برای تماشای نمایی جذاب از جنگل عمودی بتنی چین است. این قله زمانی خانه اربابان استعماری شهر بوده و اکنون نیز تنها با ثروت زیاد می توانید مالک بخشی از آن شوید. زمانی که بر فراز این قله قرار می گیرید، می توانید عظمت شهر را با تمام وجود احساس کنید و منظره ای وسیع از چهره باشکوه شهر به همراه نمایی کامل از آسمان خراش ها و بلوک های ساختمانی احداث شده در دامنه های کوه و بندر ویکتوریا در فاصله دور را تماشا کنید.

این بندر که در باریکه ای از خشکی که در دریا پیش رفته، ساخته شده و یکی از مراکز پر رفت و آمد شهر و زمانی هم یکی از مراکز اصلی حمل و نقل دریایی در هنگ کنگ بوده است. شما می توانید با استفاده از قطار کابلی Peak Tram خود را به بالای قله برسانید؛ اما گاهی اوقات برای استفاده از این قطار باید در صف بایستید؛ اگر عجله دارید می توانید خود را با تاکسی بدون فوت وقت به بالای قله برسانید؛ البته همواره جهت برگشت با قطار کمی خلوت تر است.

نمایی مدرن و پنت هاوس: بار و رستوران آکوا

کافی شاپ آکوا (aqua bar) یکی از طویل ترین بارهای شهر بوده و می توانید یکی از بهترین و زیباترین نماهای شهری را که همواره به زیبایی آن افزوده می گردد، تماشا کنید. پنچره های قدی دوگانه این کافی شاپ که مانند یک پنتها این امکان را فراهم می نماید که نمایی پانوراما و گسترده و صد البته شگفت انگیز از دورنمای شهری هنگ کنگ (Hong Kong Skyline) تماشا کنید. رستوران در طبقه 29 برج و بار در طبقه 30 واقع شده و شما می توانید از هر دو مکان نمایی بی نقص از شهر را تماشا کنید.

در رستوران غذاهای ژاپنی و ایتالیایی باکیفیت عالی و درست در حد انتظار مشتریان سرو می شوند. در کافی شاپ هم غذاها و نوشیدنی های ژاپنی و ایتالیایی با طعم و کیفیت عالی در انتظار شما هستند. اگر می خواهید نمایی نزدیک تر به دریا را تماشا کنید و نظاره گر کشتی های تفریحی باشید که در شب واقعا منظره جالبی دارند، می توانید به رستوران آکوا لونا (Aqua Luna restaurant) بروید.

نمای مناسب برای پیاده روی: صخره لاین راک (Lion Rock hill)

کلمه Lion در زبان انگلیسی به معنای شیر است و چون بعضی معتقدند که این صخره همچون شیر به نظر می رسد، این نام را برای آن انتخاب نموده اند. این صخره همچون محافظی قوی در برابر هنگ کنگ قد علم نموده است. در فرهنگ چین نگرشی تحت عنوان Lion Rock spirit وجود دارد که این توانایی را در اهالی هنک گنگ ایجاد می نماید که علی رغم مسائل فراوان برای رسیدن به ثروت و موفقیت کوشش نمایند و در حقیقت این صخره نام خود را از این نگرش وام گرفته است. این روزها مردم هنگ کنگ روزهای سخت تری را سپری می نمایند و تپه لاین راک در پارک �ییلاقی لیون راک روح خود را در کسانی که نیازمند آن هستند، می دمد. کوه نوردی تا بالاترین نقطه این صخره سه ساعت طول می کشد.

این صخره که به سمت شمال کشیده شده است، دو منطقه اصلی هنگ کنگ یعنی شبه جزیره کولون (Kowloon peninsula) و منطقه نیوتریتوریز (New Territories) را از یکدیگر جدا می نماید. در جهت پرشیب رفت، نمایی منحصر به فرد و جذاب از شبه جزیره کولون و در جهت برگشت مناظری فریبنده از دریا و جزیره هنگ کنگ (Hong Kong island) را در طرف دیگر خود می بینید. برای رسیدن به نقطه آغاز جهت کوه نوردی می توانید از ایستگاه تای سین ام.تی.آر (Tai Sin MTR) تاکسی بگیرید.

نمای مناسب برای تماشا از ارتفاع: بار ازون

کافی شاپ اوزون (Ozone bar) در طبقه 118 هتل ریتز کارلتُن (Ritz-Carlton)، بلندترین بار دنیا است و در آن نمایی شگفت انگیز از شهر از ارتفاع بسیار بالا را تماشا کنید؛ البته گاهی اوقات بدی هوا این نما را خراب می نماید. در روزهایی که هوا خوب باشد، می توانید از تماشای نمای شگفت انگیز لنگرگاه کشتی ها و قایق ها در دو طرف بندر لذت ببرید.

تماشای بیرون آمدن قایق ها از لنگرگاه و رفتن آن ها به سمت جزیره های متعددی که در خارج از شهر قرار دارند، لذت خاصی دارد. اگر لامپ های نئون و موسیقی تند کافی شاپ را دوست ندارید، می توانید به بار لانج (Lounge Bar) بروید و از چای و نوشیدنی های آن لذت ببرید.

نمای شهر از ساختمان قدیمی: هتل موری

هتل مورِی (Murray Hotel) یکی از هتل های جدید هنگ کنگ است که در ساختمانی که قبلا جزو ساختمان های دولتی بوده و در مرکز شهر واقع شده، احداث شده و این ساختمان را به یکی از پرطرفدارترین ساختمان های هنگ کنگ تبدیل نموده است. رستوران و بام هتل در داخل یک فضای سربسته شیشه ای بسیار بزرگ ساخته شده و تراسی نیز به مساحت 126 متر مربع در اطراف آن ایجاد شده است.

بازدیدنمایندگان این رستوران و کافی شاپ در یک طرف می توانند نمای فضای سبز پارک هنگ کنگ (Hong Kong Park) و محفظه پرندگان این پارک را مشاهده نمایند و در طرف دیگر نیز از تماشای آسمان خراش های مرکز اقتصادی شهر لذت ببرند. ضمناً می توانید به پشت سر خود هم نگاه کنید و مناطق مسکونی متعددی را که در بخش های میانی دامنه کوه ایجاد شده و متعلق به قشر متوسط است، ببینید. شب ها هزاران پنجره روشن که نشان دهنده هزاران زندگی هستند، نمای خاصی به این مناطق مسکونی می بخشد.

نمایی منحصر به فرد: رستوران آلتو

طبقه 31 رستوران آلتو (Alto restaurant) از طراحی منحصر به فرد که به دست طراح معروف، تام دیکسون صورت گرفته، برخوردار است و فضای پر زرق و برقی دارد. نمای شهر هنگ کنگ از این رستوران نیز بسیار زیبا است و از کافی شاپ بام این رستوران که در فضای باز واقع شده است، می توانید بهترین نما را تماشا کنید. شما هم می توانید در فضای داخلی این رستوران بنشینید و دریاچه کوچک روبروی آن را مشاهده کنید و هم می توانید به کافی شاپ روی بام آن بروید.

این رستوران کمی از بندر و دریا فاصله دارد و درست در مرکز شهر که هیاهوی زیادی دارد، واقع شده است و در آن می توانید نمایی دور از بندر را نیز تماشا کنید. کافی شاپ بام این رستوران در لبه آن ساخته شده است و برای افرادی که دوست دارند در حال خوردن نوشیدنی مورد علاقه خود، به دوردست خیره شوند، یک مکان عالی است. وقتی به لبه بام نگاه می کنید، احساس می کنید ساختمان های کوچک تر به شما کاملا نزدیک تر هستند و جنگلی از ساختمان ها و برج های شیشه ای و چراغ های نئون درخشان مقابل خود می بینید.

منبع: کجارو / theguardian.com
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 522

به "بهترین چشم اندازهای هنگ کنگ را کجا به تماشا بنشینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین چشم اندازهای هنگ کنگ را کجا به تماشا بنشینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید